Domov News Lamborghini do drsných podmienok: Koncept Huracán Sterrato

Lamborghini do drsných podmienok: Koncept Huracán Sterrato

Z času na čas sa automobilky rozhodnú prísť so šialeným konceptom, na ktorom predvedú svoje možnosti a schopnosti. Zvyčajne sa poberajú smerom aký je pre výrobcu charakteristický. Lamborghini však prišlo s jedinečnou víziou, aká na trhu nemá obdobu.

Značka, ktorej ikonické supersporty poznajú aj najmladšie vekové kategórie, prekvapila už v roku 2017. Kontroverzné Super-SUV Urus už dnes ale môžeme nazvať hitom. Zdá sa, že talianskej firme sa na nerovnom povrchu zapáčilo. Pred pár dňami totiž ukázala koncept, aký nikto neočakával. A nie je to žiadny aprílový vtip.

Tereňák alebo supersport? Oboje.

Sterrato – taký prívlastok dostal špeciálne upravený Huracán, pripravený do extrémnych podmienok. Šialené Lambo prešlo zmenami, ktoré siahajú až do hlbín vozidla. Pre správne fungovanie muselo byť preprogramované jeho srdce, systém nazývaný LDVI (Lamborghini Dinamica Veicolo Integrata). Ten sa stará o pohon všetkých kolies, rovnako ako aj jeho natáčanie, rozdelenie výkonu a ďalšie kľúčové funkcie. V prípade projektu Sterrato bol nakalibrovaný tak, aby bola na nespevnenom teréne dosiahnutá najlepšia trakcia a zrýchlenie.

Najzaujímavejšie úpravy sa ale konali v exteriéri. Huracán narástol do všetkých strán. Začneme zvýšenou svetlou výškou vozidla , ktorá sa zväčšila o 47 milimetrov. Do šírky je to rovných 30 milimetrov. V tomto smere pribudli aj rozšírené blatníky. Čo sa týka kolies, 20-palcové disky boli obuté do poriadnych gumákov – terénnych pneumatík. Nezabudlo sa ani na typické off-roadové reflektory na streche a prednom nárazníku.

Prispôsobené muselo byť aj samotné telo. Do nárazníkov a bočných prahov sú integrované hliníkové diely, ktoré majú nie len ochrannú, ale aj spevňujúcu úlohu. Z vnútra kabíny Lamborghini zábery neukázalo. Podľa ich slov by sa tam ale mala nachádzať titanová bezpečnostná klietka, štvorbodové pásy, kovová podlaha a nové karbónové sedadlá. Ústrojenstvo pod kapotou ostalo nedotknuté – 5,2-litrový atmosférický desaťvalec s výkonom 471 kW (640 konských síl). Automobilka zatiaľ sériový variant nechystá, no nie je vylúčené, že koncept slúži na odpozorovanie záujmu o takýto typ.

Zdroj: Lamborghini | startstop.sk

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokAká je slovenská cena novej vlajkovej lode Škoda Superb?
Nasledujúci článokKia XCeed dostane digitálny prístrojový štít, poznáme jeho vzhľad!