Perfekte iracionálne. Presne týmto heslom prezentuje Porsche svoj najnovší počin. V dobe turbodúchadiel, automatických prevodoviek a hlavne emisných noriem bola táto nemecká automobilka schopná vytvoriť niečo, o čom sa môže konkurencii len snívať.

Kým ostatné automobilky si na rok 2020 plánujú veľké emisné zmeny a dávajú si predsavzatia ohľadom efektivity a elektromobility, Stuttgard je na tom presne naopak. Prednedávnom Porsche oficiálne oznámilo, že v roku 2020 plánuje priniesť na trh dva nové modely – 718 Cayman GT4 a 718 Spyder. To by však nebolo Porsche, keby sa ich vozidlá rapídne neodlišovali od ostatných, ktoré sa snažia atakovať podobnú klientelu.

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

Už od vzniku automobilky boli jej zákazníci zvyknutí, že od nej dostanú niečo výnimočné. Niečo, čo vyčarí úsmev na tvári nielen šoférovi a spolujazdcovi, ale aj okoloidúcim. Popri populárnej 911-ke a jej “GTčkovým” variantom však fanúšikovia a automobiloví nadšenci často prehliadajú práve 718 Cayman GT4. Na druhú stranu tí, ktorí ho poznajú, vedia, že v istých aspektoch za týmto modelom 911-ka zaostáva.

Minulá generácia 718 Cayman GT4 a 718 Spyder nebola výnimočná časmi na renomovaných okruhoch či extrémne rýchlou akceleráciou. Išlo skôr o auto, ktoré dá vodičovi pocit, že ho drží len vo svojich rukách, a to čo auto spraví je jedine na ňom. To, že tento model ponúkal 3.8 litrový atmosferický motor so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou a pohonom zadnej nápravy bolo nevídané už aj pred pár rokmi.

Čo má pod kapotou?

Nová generácia bude poháňaná 4.0 litrovým atmosférickým šesťvalcom typu boxer spriahnutým (opäť) so šesťstupňovým manuálom. Na zadnú nápravu bude posielaných všetkých 420 konských síl a 420 Nm. Akcelerácia z 0 na 100 nebude taká rýchla ako napríklad pri BMW M5 F90, no pri preraďovaní až pri 8 000 otáčkach za minútu vám bude pripadať 4.2 sekundy omnoho kratšie. Pre lepšiu využiteľnosť a jednoduchšie šoférovanie majú oba modely funkciu “Auto Blip”, ktorá funguje viac-menej ako medziplyn.

Porsche Boxster “Bergspyder” je monopost na bežné cesty

Žiadne elektronické obmedzovanie rýchlosti! Vezria GT4 dosahuje maximálku až 302.5 km/h, zatiaľ čo verzia bez strechy “len” 300km/h. Pre zdôraznenie toho, že obe autá sú traťové beštie sa Porsche rozhodlo, že do nich osadí adaptívne vzduchové tlmiče, vďaka ktorým budú oba modely posadené až o 3 centimetre nižšie ako ich civilné verzie. Nechýbajú ani vylepšené stabilizátory, predná náprava a brzdy z Porsche GT3 a 380 milimetrové oceľové brzdové kotúče. Tie sú úplne postačujúce na bežné jazdenie a občasné trackday-e, no pre ľudí, ktorí plánujú svoje autá využívať hlavne na tratiach sú určite dobrým doplnkom príplatkové keramické kotúče. Tie okrem toho, že pridajú brzdám dávku vytrvalosti, sú aj o polovicu ľahšie.

Rýchlejšie v zelenom pekle

Ako každé správne športové auto, aj nové modely 718 prídu s hojným zástupom elektronických asistentov, samosvorným diferenciálom a pneumatikami s vysokou priľnavosťou. Aerodnamické prvky,  ktorých je v tomto prípade naozaj mnoho prispievajú k vyššej stabilite pri prejazde zákrutami vo vysokých rýchlostiach. Vďaka týmto prvkom vytvárajú nové 718-ky až o 50% väčší prítlak ako ich predchodca. Suma sumárum – oproti predchodcom sú na Nordschleife rýchlejší až o 10 sekúnd!

 

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

Je naozaj obdivuhodné, akým zázrakom sa podarilo Porsche 718 Cayman GT4 pretrvať s tradičným pohonný ústrojenstvom dodnes. Prvé kúsky si už môžete predobjednať a budú doručené už na jar roku 2020. Rátajte s cenovkou okolo 100 000€.

Zdroj: Porsche / startstop.sk