Audi si pre tohtoročný frankfurtský autosalón nič nešetrilo. Premiéru zažila takmer desiatka modelov. Vedenie značky rozdelilo prezentácie na štandardné modely, a tie z divízie Audi Sport.

Novinky sa z Ingolstadtu v posledných týždňoch len tak sypú. Čerstvo odhalené modely sa prvýkrát ukázali širokej verejnosti na prebiehajúcom autosalóne vo Frankfurte. Vidieť je možnosť modernizácie, či úplne nové typy.

A1 CityCarver

A1 CityCarver je novinka, ktorú sme od Audi nečakali. V ich portfóliu už totiž malý mestský crossover nájdeme, volá sa Q2. Nafúknutá á-jednotka je tak pre tých, ktorí nedajú dopustiť na kompaktné rozmery hatchbacku, ale chcú sedieť o čosi vyššie a mať komfortnejší podvozok. Štýlovka je vybavená hromadou moderných technológií, vrátane asistenčných systémov ako je adaptívny tempomat, či parkovací asistent. Digitálny kokpit s navigáciou Google Earth, WiFi hotspot alebo vysokokvalitné audio Bang & Olufsen sú tiež k dispozícií. Pod kapotou nájdeme motory s výkonom od 70 kW (95 konských síl) až po 147 kW (200 konských síl).

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

Q7 Facelift

Audi Q7 druhej generácie bolo v pôvodnej podobe na trhu od roku 2015. Je teda jasné, že modernizácia už čakala za rohom. Dizajn exteriéru prešiel výrazne väčšími zmenami, ako pri ostatných nedávnych faceliftoch. Pozmenil sa tvar svetiel na oboch stranách, na taký, aký poznáme pri novších modeloch značky. Nárazníky a maska chladiča tiež dostali odlišnú podobu. Vo vnútri aplikovalo Audi rozloženie trojice displejov, ktoré už poznáme z väčšiny nových modelov, napr. A6, A7 či Q8. SUV je vyspelejšie aj po technickej stránke. Tak ako Q8, má už aj Audi Q7 natáčanie zadných kolies, systém mild-hybrid či upravený podvozok. Základná cena na nemeckom trhu je 66 900 eur.

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

S5 TDI

Po vzore A4 a S4 dostali facelift aj modely A5 a S5. Po dizajnovej stránke nejde o žiadne prekvapenia či veľké zmeny, ale skôr adaptáciu pre súčasný štýl. Väčší a atraktívnejší displej infotainentu, ktorý je taktiež aktualizovaný a prináša so sebou aj zopár nových funkcií. Čo však mnohých fanúšikov radu S nepoteší, je prechod na naftový pohon. Tak ako S4 či S6 a S7 bude aj päťkový rad používať trojlitrový diesel. To však platí výhradne pre európsky trh. Za oceánom si teda môžu naďalej užívať benzínovú silu. Motor s výkonom 255 kW (347 konských síl) a krútiacim momentom 700 Nm je síce nepochybne dostatočne silný. Puristi by ale v športových vyhotoveniach viac uvítali spaľovací agregát.

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

Pridaj komentár