F1 – nepokojný timeout

Seriál F1 sa po maďarskej GP na tri týždne zastavil. Pre laického fanúšika tri týždne oddychu pred závodmi v Belgicku. Zainteresovaní to vnímajú inak. Testovanie, naladenie, testovanie, naladenie donekonečna. V polčase sezóny prichádza niečo absolútne iné ako na pomalom Hungaroringu. A to Spa Francorchamps – 7 kilometrový rýchly okruh. Priemerné rýchlosti oscilujú na hranici 235 km/hod., topspeedy 310 km/hod. Na plný výkon sú stroje zaťažené na 75% okruhu. Čerešničkou na torte je 200 m prevýšenie.

Vstupenky na sedenie sú týždeň pred štartom vypredané. Očakáva sa návšteva cez ¼ milióna divákov. Nezanedbateľný podiel na tomto fakte majú Verstapenovci – odhadom vykúpili 20 000 vstupeniek. Aj ďalší domáci jazdec Sotto Vandorm (McLaren – Honda) zrazu sedí v monoposte s výhľadom na body. S akou stratégiou pôjdu na valónsky okruh tímy?

V Mercedese je ticho, aspoň navonok. Tottovi Wolffovi nedá spávať výkon Ferrari v Maďarsku. Ani jeden jeho monopost sa nedokázal dostať pred Kimiho. O Vettelovi ani nehovoriac. K pokojnej atmosfére neprispelo ani vyjadrenie Valtteriho Bottasa o tom, že chce získať majstrovský titul (dohra neexistujúcej slovnej prestrelky medzi Laudom a Wolffom). Oficiálne neoficiálna jednotka Lewis Hamilton tento pondelok kontroval: „Nechcem opustiť Mercedes. Ale viem si predstaviť svoje účinkovanie vo Williamse alebo v McLarene a získať svoj ďalší titul.“ Dosť okato prehliadol fakt menom pán Alonzo. Ten si vzal čas na rozmyslenie ohľadom ďalšej spolupráce s McLarenom do októbra. Pohonný agregát Honda v Maďarsku vyceril zúbky. Zrazu sa oň začali zaujímať aj v Torro Rosso. Ktovie, či Sauber už neľutuje svoje unáhlené rozhodnutie zrušiť s Hondou spoluprácu deň pred podpisom zmluvy. Ferrari: Ešte na Hungaroringu výdatne testovali. Podľa pozorovateľov sa snažili monopost nastaviť ešte lepšie v rýchlych pasážach. Panuje zhoda názorov, že na maďarskej trati sa najnovšie modifikácie nemohli naplno prejaviť. Seb Vettel so sebadôverou vyhlásil: „Konkurencia nás kopíruje, čo je dobré znamenie.“ Red Bullu v Belgicku môže pomôcť enormná podpora zo strany fanklubu Maxa Verstappena. Williams musí dúfať v dobré nastavenie monopostu Felipeho Massu. Na Hungaroringu sa zle nastavený Williams nedokázal uchytiť. Nováčik Lance Stroll ani náhradník Di Resta nedokázali technikom poskytnúť zmysluplné údaje o naladení. Renault sa neustále zlepšuje, ale len kúsok po kúsočku. Vedenie skôr rieši personálne otázky pilotov. Súboj o žltú sedačku v roku 2018 zatiaľ pred Palmerom vyhráva Róbert Kubica. Testy zvládol nadmieru dobre napriek zdravotnému handicapu. Isté je, že ani ostatné stajne nevyhlásili celozávodnú dovolenku.

Na tomto super rýchlom technickom okruhu by teoreticky mali dominovať pohonné jednotky trojcípej hviezdy. Predpoklady sú na ich strane. Zostáva nezodpovedaná otázka: Na akej úrovni sú aerodynamické inovácie a nové mapovanie riadiacej jednotky Ferrari? Belgicko niečo naznačí, ale o týždeň nasleduje ešte rýchlejšia a technicky náročnejšia Monza – svätostánok Ferrari. F1 je okrem kvalifikácie iba lotéria. Takže uvidíme.