Sektor úžitkových automobilov je pre Renault veľmi dôležitý. Popri modeloch so spaľovacími motormi sa preto čoraz viac orientuje aj na elektromobily. Ponúkať ich bude aj u nás.

Pri predstavovaní noviniek začnime najväčším modelom v ponuke, modelom Mater. Nový Master spoznáte podľa novej prednej masky, ktorá nezaprie inšpiráciu v osobných modeloch automobilky. Nové sú predné reflektory aj maska chladiča vyzdobená chrómom. Kabína dostala novú prístrojovú dosku aj premyslenú zostavu odkladacích schránok s celkovým objemom až 105 litrov, vtipným detailom je výsuvný stolík Easy Life. Master samozrejme neobišla ani moderná konektivita, Renault mu doprial dve verzie multimediálneho systému, ktoré dokážu komunikovať s mobilnými telefónmi obidvoch platforiem. Dlhoročné skúsenosti automobilky sa prejavili v na prvý pohľad drobných, no veľmi dôležitých drobnostiach. Ako napríklad kvalita sedadiel, ergonómia usporiadania pracoviska vodiča, alebo praktické madlá v nákladnom priestore.

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

Praktická novinka

Master okrem dostal ešte jednu veľmi praktickú novinku – elektronické vnútorné spätné zrkadlo. Kamera umiestnená nad zadnými dverami prenáša obraz na displej umiestnený tam, kde je v štandardných autách vnútorné spätné zrkadlo. Na pohon štandardných verzií slúži preplňovaný dieselový štvorvalec s objemom 2,3 litra (132 kW/180 k, 400 Nm), ktorý možno kombinovať so šesťstupňovou manuálnou alebo šesťstupňovou robotizovanou prevodovkou. Na výber sú samozrejme rôzne druhu pohonu: predný, zadný, ako aj zadný s pripojiteľným predným. Master dokáže vyhovieť aj záujemcov o elektrický pohon. Master Z.E. O pohon vozidla sa stará elektromotor R75 (57 kW/76 k), ktorý čerpá energiu z akumulátora s kapacitou 33 kWh. Vozidlo dokáže jazdiť maximálnou rýchlosťou 100 km/h a na jedno nabitie prejde približne 120 kilometrov.

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

Stredná cesta

Výrazné zmeny prináša aj model Trafic, ktorý je v modelovej palete značky Renault stredným modelom (veľkostne). Na prvý pohľad zaujme nová predná maska, ktorá je štandardne osadená LED reflektormi.  Kompletne nový je aj interiér, vrátane prístrojovej dosky, sedadiel aj kulisy radenia. Vodič bude mať k dispozícii bohatú zostavu odkladacích schránok ako aj držiakov na potrebné príslušenstvo. Odkladacie schránky majú celkový objem až 90 litrov. Skúsenosti a požiadavky zákazníkov sa prejavili v drobnostiach, ktoré však vodičovi pri každodennom využívaní auta výrazne pomôžu, ako napríklad stolík na počítač, či dodatočný zámok zadných dverí, či LED osvetlenie nákladného priestoru.

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

Nový motor aj prevodovka

Do ponuky agregátov modelu Trafic pribudli dieselové štvorvalce 2,0 dCi. S turbodúchadlom s variabilnou geometriou lopatiek dosahujú maximálny výkon 88 až 125 kW (120 až 170 k) a najvyšší krútiaci moment až 380 Nm. Dve najvýkonnejšie verzie motora budú k dispozícii aj s automatickou dvojspojkovou šesťstupňovou prevodovkou EDC. V rámci uvedenia novej generácie modelu Trafic na náš trh importér do ponuky zaradil aj osobnú verziu SpaceClass, ktorá sa charakterom, materiálmi a kvalitou vypracovania interiéru radí skôr k osobným ako k úžitkovým modelom. Nový Trafic je na výber v 275 rôznych verziách od klasickej dodávky po luxusnú osobnú verziu SpaceClass.

Renault Trafic

Kangoo Z.E.

Poslednou novinkou, ktorú nám Renault predstavil, je elektrická verzia populárnej mestskej dodávky Kangoo. Na výber bude v troch vyhotoveniach (Kangoo, Kangoo Maxi/2 miestne a Kangoo Maxi Combi /5 mieste). Na pohon vozidla slúži elektromotor s maximálnym výkonom 44 W (60 k) a najvyšším krútiacim 225 Nm. Vďaka akumulátoru s kapacitou 33 kWh je dojazd na jedno nabitie približne 230 kilometrov (podľa WLTP). Dodajme, že po schválení dotačnej politiky by Kangoo Z.E. mohlo byť zaujímavou alternatívou pre firmy zabezpečujúce distribúciu tovaru v centrách veľkých miest.

Citroën spustil predaj C5 Aircross plug-in hybrid, štát vám prispeje