Niektoré konce majú jedinečný nádych a Corvette by vám o tom mohla vyprávať svoje. Po 66 rokoch totiž vyšlo zo závodu posledné vozidlo, ktoré malo motor pod prednou kapotou. Je to krok dobrým smerom?

Koniec jednej dlhej éry. Aj takto by sa dal označiť moment, ktorí sa pred pár dňami rozhodol Chevrolet ukázať na Twitteri. Počas 66 rokov sa vyrobilo 7 generácií, ktoré mali motor vpredu. Ale tomu je koniec. Najnovšia Corvette sa od svojich predchodcov výrazne líši.

Zdroj: Chevrolet

Ale o ktorých autách vieme suverénne prehlásiť, že sa stali symbolom Ameriky? Okrem Mustangu, Viperu a Corvette by sa našlo pár vozidiel, ale toto sú jednoducho tie pravé ořechové. A to všetko vďaka rivalite proti európskym športovým vozidlám.

Zrodenie legendy

Na začiatku 50. rokov minulého storočia sa totiž začali do Ameriky dovážať také známe značky ako Jaguar či Alfa Romeo. Ale amíci nemali žiadne podobné vozidlo, ktoré by mohlo zahraničné vozidlá postrašiť a vyhnať späť za veľkú mláku. A tak sa v roku 1953 objavila na Motorame v New Yorku prvá Corvette.

Model bol uvedený iba ako koncept, keďže v tej dobe nikto nevedel, ako verejnosť a hlavne potenciálny zákazníci zareagujú na tvary a špecifický dizajn. Corvette vtedy prekonala všetky očakávania a okamžite sa stala chceným kúskom. Záujem ale začal kolísať, keďže prvé dodané modely mali tri nefungujúce základné veci – motor, podvozok a prevodovku.

Corvette
Zdroj: wikipedia

A v tejto hriešnej kombinácii nebolo možné doťahovať konkurenčné európske modely, či už rýchlosťou alebo pohodlím. Preto ešte prvá generácia prešla všetkými možnými zmenami a zlepšeniami, nielen motora. O niekoľko rokov dokonca dostala nového dizajnéra, ktorí jej dodal šmrnc východu. Corvette teda získala decentnejšie tvary  a novú zadnú časť zo štvoricou svetlometov, ktoré sa na aute uplatňujú dodnes.

Takže Corvette si už počas svojho života čo to prežila. Ale ako to už býva, zmeny sú život a tak sa aj Chevrolet rozhodol, že do novej generácie už neposadí motor dopredu. Posledné vozidlo s pulzujúcim srdcom pod kapotou vyšlo zo závodu v polovici novembra a bolo predané pred pár mesiacmi pre charitu, ktorá sa stará o vojnových veteránov. Cenovka bola 2,7 milióna dolárov.

Corvette, Auto, Automotive, Ročník, Oldschool

Myslíte, že im toto rozhodnutie prospeje? Mnoho fanúšikov zábavných videí, na ktorých si to rozdáva Mustang alebo Corvetta s obrubníkom či iným nežiadaným objektom „v dráhe“, by s týmto verdiktom určite súhlasilo. Motor umiestnený vpredu dovoľuje konštruktérom zvoliť si akýkoľvek typ náhonu a tak sa niet čo čudovať, že niektorí šoféri so zadnokolkou a pár stovkami koní príliš nespolupracujú.

Test Hyundai Tucson N-Line 2,0 CRDi – byť iným a vedieť si vybrať

Zdroj: Chevrolet

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokElektromobil pod 10-tisíc eur nekúpite. Vybrali sme však 7 favoritov
Nasledujúci článokElektromobily budeme nabíjať počas jazdy, Švédi stavajú prvú cestu