Chevrolet Corvette je na trhu už pár generácií, no s tou najnovšou prichádza rapídna zmena. Nedávno predstavená Corvette Stingray sa bude totiž podobať na európskych konkurentov, a to nie len po vizuálnej stránke.

Rád by som začal historickými faktami. General Motors bolo v roku 1953 jednou z najväčších automobilových spoločností v spojených štátoch. Pestrá ponuka vozidiel zabezpečovala stále príjmy, no chýbal im jeden druh vozidla – športiak. Ešte v tom roku predstavilo GM na New York Auto Show auto, ktoré bolo neskôr pomenované Corvette. Jednalo sa o vozidlo vyrobené z laminátu, ktoré poháňal radový šesťvalec s výkonom 150 koní. Akonáhle toto auto uvidel hlavný inžinier Ed Cole, bolo jasné, že auto sa musí dostať do výroby. A tak sa aj stalo. Ešte toho roku sa do predajní dostali prvé kúsky.

Zdroj: Wheelsage

Autu sa však začalo dariť až v roku 1956, keď bol šesťvalec nahradený V8-kou a začalo sa úspešne zúčastňovať pretekov. Na vývoji druhej generácie sa podieľal aj mladý imigrant z Belgicka menom Zora Arkus-Duntov. Počas svojho pôsobenia v GM pracoval tak tvrdo, až získal prezývku “Otec Corvette”. Skvelý dizajnér a inžinier Arkus-Duntov mal jeden nápad, ako urobiť z tohto auta ešte väčšiu beštiu. Chcel z Corvette spraviť auto s motorom uloženým v strede. Nápad však nezískal žiadnu podporu kvôli číremu skepticizmu.

Od prvého prototypu svet uzrel už viacero generácií. Všetky pretrvávali so zaužívanou koncepciou – motor vpredu, ktorý poháňa zadné kolesá. Až na jednu výnimku…

2020 Corvette Stingray

A tou je najnovšia generácia Chevroletu Corvette, predstavená 18. júla 2019. Má priniesť na trh nový level luxusu, výkonu a technológií v športovom aute. Poďme ale poporiadku. Úplne nová generácia dala inžinierom možnosť zasiahnuť do konštrukcie auta tak, ako nikdy predtým. Za výsledok to má uloženie motoru v strede. Vďaka nemu bude Corvette disponovať lepším rozložením váhy, rýchlejšími akceleračnými časmi a možnosťou rezať zákruty lepšie ako kedykoľvek predým.

Už na prvý pohľad by automobilový nadšenec vedel, že auto má motor umiestnený v strede. Oproti predošlým generáciám má auto totiž rapídne kratšiu kapotu a kokpit umiestnený bližšie k prednej náprave. Pozíciu motora prezrádzajú aj ohromné nasávacie otvory medzi dverami a zadnou nápravou. Pri pohľade z diaľky pôsobí auto možno až príliš európsky – pokojne by som ho prirovnal k Ferrari 458.

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

Ak ste si mysleli, že predošlá generácia mala najostrejšie krivky, s akými vie Corvette prísť, boli ste na omyle. Nový model má aerodynamicky tvarovanú kapotu, strechu, no aj dvere a bočné línie. Zadná časť prešla očividne najväčšími zmenami. V prvom rade mi udrelo do očí rozloženie výfukov. Na rozdiel od predchodcov, ktorí mali štvoricu koncoviek umiestnenú v strede zadnej časti (čo bolo podľa môjho názoru “sexy”), nový Stingray má pár koncoviek za obomi zadnými kolesami. Toto riešenie mi príde ako príliš konvenčné. Aj napriek tomu, že svetlá dostali nový dizajn, sú pre mňa stále prvkom, ktorý na tomto novom aute najviac pripomína jeho predchodcu.

Motor a prevodovka

Pod kapotu, alebo skôr “za vodičom” pracuje, ako inak, nefalšovaný americký osemvalec. Vďaka obejmu 6,2 litra motor nepotrebuje prepĺňanie na to, aby produkoval ohromné množstvo sily – navyše, je jediným svojoho druhu v danom segmente vozidiel. Akonáhle je motor spojený s príplatkovým športovým výfukom, ponúka 495 koní a 627 Nm, čo robí nový Stingray najsilnejšou základnou verziou Corvette v histórií. Agregát je umiestnený nižšie ako kedykoľvek predým, vďaka čomu má auto lepšie ťažisko.

S príplatkovým balíkom Z51 bude vaša Corvette vybavená “Z” režimom. Ten premení auto na čistokrvnú prekerársku beštiu, ktorá zvládne špint z 0 na 100km/h za menej ako 3 sekundy.

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

Prepracované bolo aj chladenie pohonnej jednotky. Suchá olejová vaňa spolu s tromi čistiacimi čerpadlami sa starajú o to, aby sa olej pri veľkej námahe motora neprehrial a nedošlo k strate výkonu. V praxi – nemusíte na aute robiť žiadne úpravy pred tým, ako ho vezmete na pretekársky okruh. Asi najlepším detailom, ktorý poteší nie len samotného majiteľa vozidla je preskelý kryt motora.

Osemvalec spolupracuje s 8-stupňovou automotickou dvojspojkovou prevodovkou. Vďaka nej sú zmeny prevodov rýchle a nedochádza k strate výkonu. Navyše disponuje funkciou dvojpádlovej spojky, ktorá dovoľuje šoférovi odpojiť spojku podržaním oboch radiacich pádiel pod volantom.

Koľko bude stáť?

Pravá americká mašina bude v USA dostupná za cenu menej ako 60 000 dolárov. Prvé kúsky pritom prídu do výrobnej linky už koncom tohto kalendárneho roku. Na fórach sa pred oficiálnym zverejnením špekulovalo o tom, že nová Chevrolet Corvette ponesie meno “Zora”. Chevrolet je však známy špeciálnymi edíciami vozidiel – nechajme sa prekvapiť.

Nová verzia Ferrari F40 je viac než v očakávaní!

Zdroj: Chevrolet

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!