Domov Recenzie Test Hyundai Tucson N-Line 2,0 CRDi – byť iným a vedieť si...

Test Hyundai Tucson N-Line 2,0 CRDi – byť iným a vedieť si vybrať

Dynamický dizajn pre každého, kto sa chce odlíšiť. Hyundai Tucson N-Line dokáže osloviť aj náročnejšieho zákazníka. Ponúkne ale aj športovú jazdu?

Hyundai Tucson N-Line
Hyundai Tucson N-Line

Tucson je na trhu od roku 2015, kedy nahradil model ix35. Bol to veľmi podobný krok, ako v prípade Škody a jej prechodu z modelu Rapid na Scalu. Tucson priniesol revolučný dizajn exteriéru, ale aj interiéru, ktorý dokázal osloviť množstvo zákazníkov a stal sa tak jedným z najobľúbenejších SUV modelov nie len na Slovensku.

Niet sa čomu čudovať, že automobilka po štyroch rokoch prichádza s jeho faceliftom. Práve modernizovanému Tucsonu sme sa už venovali, prečítať si o ňom môžte tu.

S príchodom divízie N, prvého modelu i30N a jeho následnému úspechu sa naskytá otázka čo ďalej. Rodina N sa pomaly ale isto rozrastá, so stále rastúcim záujmom o SUV modely respektíve crossovery je celkom logické, očakávať aj verziu z divízie N. Prvotné domnienky o modely Kona N sa žiaľ nepotvrdili, dočkali sme sa však modelu Tucson N-Line. Je tento model práve predzvesťou plnohodnotného Tucsonu N?

Na túto otázku vám žiaľ nevieme presne odpovedať, je to však vysoko pravdepodobné. Podľa našich informácií sa však najskôr môžeme tešiť na menší model N, žeby i20N?

Extrovert a introvert zároveň

Domnienky a špekulácie nechajme tak a prejdime rovno k našej úvodnej otázke. Exteriér Tucsonu N-Line nesie výrazné agresívnejšie tvarovanie. V prednej časti si všimnete športový nárazník s denným svietením v tvare bumerangu a kaskádovitú masku chladiča. Tucson pôsobí akoby bol od začiatku  tvarovaný práve pre N-Line.

Bočné partie prezrádza len emblém na boku predných blatníkov a jedinečné čierne deväťnásť palcové disky kolies. Zadnú časť odlišuje len inak tvarovaný nárazník s náznakom zadného difúzora a na čierno lakovaný strešný spoiler. Mierne sa upravil aj tvar zdvojenej koncovky výfukovej sústavy.

Hyundai Tucson N-Line
Hyundai Tucson N-Line

V interiéri pôsobí Tucson N-Line o čosi športovejšie než bežný Tucson. Vďačí za to predovšetkým kombinácií meteriálov ktoré sú použité na sedadlá či výplniach dverí a obkladov. Všetkému dodáva jedinečný punc červené prešívanie a emblém N na sedadlách. Výrazným prvkom je tiež volič 8-stupňovej automatickej prevodovky, ktorý si jednoducho nezameníte. Jediným prvkom ktorý mi v interiéri nesedel, je práve volant, pôsobí až príliš zastaralo a jeho veniec je príliš tenký. Celkovo si Tucson vo verzií N-Line zachováva ešte dostatok konzervatívnosti a skôr nám to príde tak, že dizajnéri si šetrili kreácie pre niečo lepšie!

Bohatá výbava

Hlavnou doménou Tucsonu N-Line je práve množstvo výbavy. V prípade verzie N-Line+ sú jedinými možnými príplatkami práve automatická prevodovka, strešné okno či lakovanie. Bežný N-Line potom ponúka možnosť siahnuť po Full LED predných svetlometoch s príplatkom, verzia + ich má v sérií.

Bohatú výbavu zahŕňa množstvo asistenčných systémov ako napríklad adaptívny tempomat, núdzové brzdenie, systém pre aktívne udržiavanie vozidla v jazdnom pruhu či sledovanie mŕtveho uhlu.

Motoricky všestranný

Ponuka motorizácií v prípade verzie N-Line je dostatočne pestrá. Poctivých petrolheadov  poteší prítomnosť benzínového štvorvalca s označením 1,6 TGDi a výkonom 130 kW čiže 177 koní, krútiaci moment predstavuje 265 Nm. Naftových klasikov čakajú hneď dva motory, základný 1,6 CRDi s výkonom 100 kW čiže 136 koní a nami testovaný naftový dvojliter 2,0 CRDi s výkonom 136 kW čiže 185 koní. S krútiacim momentom 400 Nm je zároveň tým najvýkonnejším v ponuke Tucsonu N-Line.

Naša konfigurácia naftového dvojlitrového štvorvalca s osem-stupňovou automatickou prevodovkou predstavuje správnu voľbu, pre niekoho kto pravidelne cestuje na dlhšie trasy. Motor má perfektnú dynamiku, o čom svedčí aj krútiaci moment 400 Nm dostupný už od 1750 otáčok. Samotná prevodovka si s motorom rozumie perfektne, menšou nevýhodou je však fakt, že si za ňu priplácate bez ohľadu na výbavu.

Naftový agregát si pri mestskej jazde vypýtal 8,3 litra. Jazda po okreskách priniesla azda najväčšiu úsporu paliva a hodnota sa ustálila na úrovni 6,2 litra. Najviac však Tucsonu sedela diaľnica, síce so spotrebou prevyšujúcou šesť litrov, ale s maximálnym komfortom.

Je to len dizajn?

Áno, bohužiaľ Tucson N-Line je len o dizajne. Motor a prevodovka, obzvlášť v našej konfigurácií síce disponujú prebytkom výkonu, ale športové správanie rozhodne neočakávajte. Na palube vládne absolútny komfort, svoje naladenie nezmenili ani tlmiče, teda aspoň pocitovo nie. Tucson tak pôsobí agresívne navonok a dokonca aj vo vnútri, po stlačení plynového pedálu či pár prejazdoch zákrut však nadšenie opadne.

Rozhodne by som to však nebral ako negatívum, Tucson N-Line je pre tých, ktorí chcú vystúpiť z davu, teda aspoň z neho trochu vytŕčať. Preto si treba vedieť vybrať a nemať zbytočne prehnané očakávania.

TECHNICKÉ ÚDAJE
Usporiadanie a počet valcov R4
Zdvihový objem 1 995 cm3
Max. výkon 130 kW/185 k
Max. krútiaci moment 400 Nm
Palivo Diesel
Pohon 4×4
Prevodovka 8-stupňová automatická
ROZMERY, HMOTNOSTI A OBJEMY
Dĺžka 4 480 mm
Šírka 1 850 mm
Výška 1 655 mm
Rázvor náprav 2 670 mm
Pohotovostná hmotnosť 1 796 kg
Rozmer pneumatík 245/45 R19
Objem batožinového priestoru 488 l
Zrýchlenie 0-100 km/h 9,5 s
SPOTREBA
Mesto 8,3 l/100 km
Diaľnica 6,5 l/100 km
Okresky 6,2 l/100 km
Priemer 7,6 l/100 km
CENA
Základná cena modelu od 26 740 €
Cena testovanej verzie 37 340 €

Test Hyundai Tucson 1,6 TGDi 4×4, facelift mu dodal prémiový vzhľad!


Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 1

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokV prezúvaní pneumatík neotáľame, Slováci sú zodpovední šoféri
Nasledujúci článokVW ukázal nákres nového modelu Viloran. Možno ho uvidíme aj v Európe