
Očakávané komplikácie súvisia so zavedením elektronického mýtneho systému v Českej republike. Ten bude spustený od nedele a mnohí dopravcovia naň ešte stále nie sú pripravení. Preto sa na D2 smerom do Česka môžu tvoriť veľké kolóny kamiónov a autobusov.
Na komplikácie, s ktorými treba počítať na diaľnici D2 od nedele 1. decembra, pravdepodobne však až od večera, upozorňujú vodičov aj bratislavskí dopravní policajti. Problémy budú súvisieť so zavedením elektronického mýtneho systému v Českej republike.
Mnohí zahraniční a aj slovenskí dopravcovia sa do nového systému ešte stále nezaregistrovali. Bez registrácie a príslušnej mýtnej jednotky sa však na české diaľnice a niektoré cesty 1. triedy od večera nedostanú. Budú tak síce môcť spraviť aj priamo na hraniciach, to však s veľkou mierou pravdepodobnosti povedie k vytváraniu rozsiahlych kolón. Doprava smerom do Českej republiky môže preto kolabovať.

S kolónami, ktoré sa tam budú tvoriť už rátajú aj policajti, ktorí pred nimi vodičov varovali. Zároveň prisľúbili, že v kritickom úseku bude nasadených viac hliadok, ktoré budú na premávku dohliadať a v prípade potreby ju aj regulovať tak, aby sa podarilo zachovať prejazdnosť pre osobné vozidlá aspoň v ľavom pruhu.
Dopravu budú regulovať aj pomocou prenosného značenia a pri tvorbe kolón budú vodiči nákladných vozidiel odkláňaní na odstavné parkovacie plochy hraničného priechodu a blízkej čerpacej stanice. Ak si to situácia v cestnej premávke bude vyžadovať, nákladná doprava bude odklonená na cestu I/2 smerom na Kúty – Holíč – Hodonín alebo Kúty – Holíč – Skalica – Sudoměřice.
Od Rohožníka jednoduchšie
A v súvislosti s diaľnicou D2, respektíve s prípojnou cestou k nej, čaká motoristov ešte jedna dôležitá zmena. Zmodernizovaná cesta spájajúca Malacky a Rohožník sa od pondelka 2. 12. stane oficiálne cestou druhej triedy. Po komunikácii teda budú môcť premávať bežne nákladné automobily a využiť ju na pripojenie sa na diaľnicu D2 cez nájazd v Malackách. Podrobne sme o tejto ceste písali len nedávno:
Čítajte viac: Dnes dali do užívania cestu s najkvalitnejším povrchom na Slovensku
Na jej vozovke je špeciálny cementobetónový povrch, ktorý by mal pri plnom zaťažení vydržať viac ako 30 rokov. Tento povrch bol zvolený s ohľadom na to, že mnohí prepravcovia túto cestu využívali ako prípojnú cestu na diaľnicu D2.