V Nemecku klesol predaj áut v marci o tretinu, objednávky zo zahraničia sa znížili o 37 percent. Pozitívne je, že na Slovensku by sa mohli showroomy opäť otvoriť, čo by v tejto situácii predajcom áut aspoň čiastočne pomohlo.

Počet zaregistrovaných nových automobilov v Nemecku v marci klesol na najnižšiu úroveň takmer za tri desaťročia. Vyplýva to z oficiálnych údajov, ktoré v piatok zverejnil nemecký úrad pre motorové vozidlá KBA. Dôvodom, prečo predaj áut klesá, sú vládne obmedzenia na spomalenie šírenia nového koronavírusu.

predaj áut
Automobilky síce výrobu zastavili, no aj tak sa im kopia nepredané autá.

Podľa údajov KBA sa predaj áut v marci znížili medziročne o 38 % na o niečo viac ako 215.100 kusov. Prijaté opatrenia, ako sú masívne obmedzenie verejného života, zatvorenie obchodov vrátane autosalónov a limitovaná schopnosť pracovať v licenčných úradoch, zabrzdili predaj vozidiel, uviedlo nemecké združenie výrobcov automobilov VDA.

Domáci dopyt pritom v marci klesol o 30 %, zatiaľ čo zahraničné objednávky sa znížili o 37 %. Za celý 1. kvartál klesol odbyt áut v Nemecku o 20 %. Hlavní nemeckí výrobcovia, ako sú Volkswagen, BMW a Daimler, materská spoločnosť značky Mercedes-Benz, zatvorili v marci svoje továrne v Nemecku a umiestnili desiatky tisíc zamestnancov do vládnej schémy financovania kratšieho pracovného času, aby zvládli dôsledky blokád a reštrikcií.
U nás možno očakávať podobne dramatický prepad, aj keď zatiaľ oficiálne marcové výsledky od ZAP SR nemáme k dispozícii- Na tento negatívny trend v ťažiskovom sektore nášho priemyslu zareagoval minister hospodárstva Richard Sulík. Ten chce pokračovať v zmierňovaní zákazov prijatých vládou na ochranu pred pandémiou ochorenia COVID-19. Po minulotýždňovom otvorení predajní so záhradkárskymi potrebami, farbami či železiarskym tovarom, chce navrhnúť aj otvorenie predajní automobilov.

Čítajte viac: ACEA – Vo februári predaj áut v EÚ klesol pod milión, marec bude katastrofa

Predajne automobilov majú podľa ministra veľmi nízku koncentráciu ľudí, sú veľké a je ľahké dodržať vládou nastavené pravidlá predaja. Sulík pripomenul, že na jedného zákazníka musí pripadnúť minimálne 25 štvorcových metrov predajnej plochy, predajňa musí zabezpečiť pri vstupe dezinfekciu rúk alebo jednorazové rukavice a do predajne môže vstúpiť zákazník iba s rúškom na tvári.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 1

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!