Domov News V Európe klesol predaj áut najvýraznejšie odkedy sa zverejňujú štatistiky

V Európe klesol predaj áut najvýraznejšie odkedy sa zverejňujú štatistiky

predaj áut

Najvýraznejšie sa pod marcový vývoj podpísala situácia v Taliansku, ktoré pandémia zasiahla v Európe najvýraznejšie. Predaj áut sa na tomto trhu v marci prepadol o vyše 85 percent.

Predaj áut v Európe klesol minulý mesiac o takmer 52 %. Uviedlo to Európske združenie výrobcov automobilov (ACEA). Výsledok predstavuje najvýraznejší pokles predaja za posledných 30 rokov. Podľa ACEA sa v Európskej únii, Británii a v krajinách Európskeho združenia voľného obchodu prepadol predaj áut v marci oproti rovnakému obdobiu minulého roka o 51,8 % na 853 077 vozidiel. To je najvýraznejší pokles predaja od začatia zverejňovania príslušných údajov v roku 1990.

Čo sa týka Európskej únie, predaj klesol o 55,1 % na 567.000 vozidiel, informovala agentúra DPA. Pokles zaznamenali všetky trhy EÚ, keď predaj ovplyvnili opatrenia vlád určené na zmiernenie šírenia nového koronavírusu. Tie zahrnovali aj zatvorenie viacerých predajní v druhej polovici marca. Najvýraznejšie sa pod marcový vývoj podpísala situácia v Taliansku, ktoré pandémia zasiahla v Európe najintenzívnejšie. Predaj áut sa na tomto trhu v marci prepadol až o 85,4 %.

Prudký pokles predaja automobilov zaznamenali aj ďalšie dve pandémiou silne zasiahnuté krajiny, Francúzsko a Španielsko. V prvom prípade pokles dosiahol 72,2 % a v druhom 69,3 %. V Nemecku sa v marci predalo medziročne o 37,7 % menej áut.

Z jednotlivých automobiliek výrazný pokles zaznamenali najmä francúzske firmy. Predaj áut PSA Group klesol v Európe o 66,9 % a v prípade konkurenčného Renaultu to bolo o 63,7 %. Nemecký Volkswagen predal o 43,6 % menej áut a firma BMW zaznamenala pokles predaja o 39,7 %, Daimler ho eviduje na úrovni 40,6 %.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokMOTOTEST Yamaha Niken – motorka, ktorá má „o koliesko viac“
Nasledujúci článokNový Tiguan je za rohom. VW zverejnil jeho prvú skicu
Pracujem ako motoristický a technologický novinár už 17 rokov. Počas nich som spolupracoval s denníkom Národná obroda, časopisom Brejk, portálom Autoserver a najdlhšie, vyše 14 rokov, s týždenníkom Plus 7 dní. Zároveň som prispieval do niekoľkých odborných médií a som členom slovenskej poroty Auta roku. V oblasti automotive ma zaujímajú hlavne nové technológie a ekonomické trendy.