Domov Elektromobilita Škoda Enyaq iV predstavuje návrat k pohonu zadnej nápravy

Škoda Enyaq iV predstavuje návrat k pohonu zadnej nápravy

škoda enyaq iv elektromobil
Zdroj: Škoda

Prekvapivý, praktický a Simply Clever. Presne tak Škoda opisuje svoj najnovší elektromobil Enyaq iV, ktorý sa svetovej premiéry aj napriek pandémii dočká v druhej polovici tohto roka. Prvý sériový elektromobil od českého výrobcu postavený na platforme MEB ponúkne bohatý priestor, nadčasový dizajn a dojazd až 500 kilometrov.

Škoda v tomto roku oslavuje svoje okrúhle jubileum 125 rokov od svojho založenia naozaj štýlovo. Príchod vôbec prvého čistého elektromobilu otvára ďalšiu kapitolu už tak bohatej histórie automobilky a mení jej smerovanie na Simply Clever spoločnosť poskytujúcu aj alternatívne spôsoby dopravy. Predseda predstavenstva Škoda Auto Bernhard Maier hovorí:

„Predstavením vozu Enyaq iV vstupuje spoločnosť Škoda Auto do novej éry. Vozidlo je skvelým príkladom ofenzívy v oblasti elektromobility. Vďaka dlhému dojazdu a krátkym časom nabíjania ponúka Simply Clever elektromobilitu. Enyaq iV tiež povyšuje známe prednosti vozidiel Škoda, medzi ktoré patrí veľkorysý priestor, nadčasový vzhľad a vysoká funkčnosť, na novú úroveň. Náš prvý čisto elektrický model na základe modulárnej platformy koncernu Volkswagen pre elektromobily vzniká v centre značky Škoda, v hlavnom výrobnom závode v Mladej Boleslavi. Je to dôležitý krok k zaisteniu budúcnosti výrobného závodu a pracovných miest v mladoboleslavskom regióne.“

ŠKODA ENYAQ iV: First Details
Návrat ku koreňom

Enyaq iV je typickým príkladom prepracovaného modelu Škody, ktorý sa vracia ku svojim koreňom. Po dlhých rokoch pôjde o prvé auto, ktoré dostane sériovo pohon zadnej nápravy, respektíve pohon štyroch kolies. Škoda sériový pohon zadnej nápravy naposledy použila pri legendárnych modeloch 105/120/125. Enyaq iV bude dostupný v troch kapacitách akumulátorov a v piatich výkonových verziách. Základ ponuky bude tvoriť Enyaq iV 50, ktorý bude mať akumulátor s kapacitou 52 kWh a elektomotor s výkonom 109 kW. Takáto kombinácia by mala postačovať až na 340 elektrických kilometrov.
Ďalším v ponuke bude Enyaq iV 60 s akumulátorom s kapacitou 62 kWh a výkonom 132 kW. Dojazd tejto verzie by mal byť 390 kilometrov.

škoda enyaq iv elektromobil
Zdroj: Škoda
Najvýkonnejšia sériová Škoda histórie

Nad ním bude zasadený stredný model s označením Enyaq iV 80, ktorý bude mať akumulátor o veľkosti 82 kWh a elektromotor s výkonom 150 kW. Zároveň pôjde pravdepodobne o najvyhľadávanejšiu alternatívu, nakoľko ponúkne dojazd až 500 kilometrov. Druhým najvýkonnejším prevedením bude Enyaq iV 80X, ktorý bude mať akumulátor s rovnakou kapacitou avšak výkon elektromotora bude 195 kW. Napokon pomyselnou čerešničkou na torte bude verzia RS so systémovým výkonom 225 kW. Obe najvýkonnejšie verzie budú mať pohon všetkých štyroch kolies, o ktorý sa postarajú dva elektromotory a dojazd bude v oboch prípadoch 460 kilometrov. Enyaq RS iV sa tak stane najvýkonnejšou sériovou Škodou aká bola kedy na trhu a jeho zrýchlenie by malo byť na úrovni 6,2 sekundy.

Najčastejším problémom pri elektromobiloch je ich relatívne pomalé dobíjanie. Enyaq iV bude možné dobíjať doma, z klasickej zásuvky s výkonom 2,3 kW, čo môže zabrať veľmi dlhú dobu. Druhou možnosťou bude dokúpenie samostatného wallboxu, ktorý má výkon 11 kW a v závislosti od verzie auta by mala byť doba nabíjania od 6 do 8 hodín. Napokon najvýkonnejší spôsob nabíjania, ktoré priestranný elektromobil od Škody ponúka bude schopný produkovať výkon až 125 kW, pričom dobitie batérie z 10% na 80% by malo zabrať len 40 minút.

Nový interiér a nové možnosti

Enyaq iV príde okrem novej koncepcie pohonu aj s novou koncepciou interiéru. Dominantou bude samostatne stojaci 13-palcový displej. Okrem toho bude na palube dostupný aj Head-up displej, ktorý ponúkne rozšírenú realitu. Elektromobil dostane taktiež aj úplne novú ponuku materiálov, ktorou chce Škoda osloviť ekologicky zmýšľajúcich mladých ľudí. K dispozícii bude napríklad koža vyrobená z olív alebo recyklované plasty. Interiér bude charakterizovaný už tradične obrovským priestorom a kufor bude schopný poňať až 585 litrov nákladu. Na výber bude taktiež z niekoľkých rôznych dizajnov interiéru, čo bude dobrý bod vzhľadom na individualizáciu vozidla.

Novinka by sa mala svetu ukázať už v druhej polovici tohto roka. Do sériovej výroby sa dostane koncom roka 2020 a k prvým zákazníkom si to namieri už začiatkom toho budúceho. Zaujímavosťou je, že Enyaq iV bude vôbec prvým elektromobilom postaveným na platforme MEB, ktorý sa bude vyrábať mimo územia Nemecka. Škoda si týmto vyslúžila v koncerne dôležitý primát, čo jej môže z hľadiska predajov veľmi pomôcť.

Zdroj: Škoda

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokHyundai i20 N sa stane realitou, testy sú v plnom prúde!
Nasledujúci článokTEST smart EQ forfour: Elektromobil, ktorý možno trochu zaspal dobu
Som študentom Fakulty Elektrotechniky a Informatiky STU. Vo svojom voľnom čase sa venujem najmä technologickým novinkám z oblasti IT a autonómnych technológií. Sledovanie noviniek a pokrokov v automobilizme patrí medzi moje najväčšie koníčky. Najviac častu trávim sledovaním koncernu VW a taktiež elektromobilitou a vecami s ňou spojenými.