Predstavenie BMW X7 vyvolalo na verejnosti veľkú vlnu kontroverzie. Prilieva nemecký úpravca Alpina Automobiles s jeho úpravou len olej do ohňa?

Príchod nového BMW X7 akosi rozdelil fanúšikov značky na dva pomyselné tábory – prví verili, že tento model nemá už s filozofiou značky nič spoločné a teda bude „prepadák“, druhí boli presvedčený, že tento extravagantný kúsok sa stane obľúbencom milovníkov SUV. Čas ukázal, že prví sa mýlili a kvôli ohromnej obľube sa s daným modelom začala zaoberať aj spoločnosť Alpina Automobiles.

Ak ste aj vy fanúšikom bavorskej značky, isto viete, aký recept používa Alpina pri úprave fabrických vozidiel značky BMW. Jednoduchý a jednotný dizajn kolies, upravené exteriérové prvky či interiér prepracovaný do posledného detailu sú veci, ktoré dokáže oceniť veľa motoristov.

Najdôležitejšie zmeny pod kapotou

Alpina XB7 je postavená na továrenskom BMW X7 M50i. Nieže by sériových 530 koní bolo pre toto auto málo, no očividne sa jeho hranice dajú posunúť ešte ďalej. 4,4 litrové srdce Alpiny dostalo optimalizované prepĺňanie a chladenie, vďaka čomu sa výsledný výkon posunul na 621 koní a 800 Nm. Ako už iste predpokladáte, tento výkon putuje cez automatickú prevodovku na všetky štyri kolesá. Akceleračný čas z 0 na 100 klesol o pol sekundy na hodnotu 4,2 sekundy.

Každý, kto niekedy šoféroval auto s podobným výkonom vie, že čísla nie sú všetko. Inak povedané, vysoký výkon nemusí byť využiteľný, nakoľko ho auto môže dosahovať len v obmedzenom spektre otáčok. Inžinieri v Alpine však mysleli aj na tento detail a vďaka dvom twin-scroll turbodúchadlám s priemerom 54 mm je odozva na plyn dokonalá. Maximálny krútiaci moment je dostupný už od 2000 otáčok, pričom výkon kontinuálne rastie až do 5500 otáčok. A kde teda všetka zábava končí? Až pri elektronicky obmedzených 290 km/h.

Rovnako ako motor bol upravený aj podvozok. Stodola na kolesách dostala Alpina športové odpruženie, ktoré na všetkých štyroch kolesách dopĺňajú vzduchové mechy. Vďaka nim vie auto klesnúť až o 4 cm.

Navonok extravagantná, zvnútra konzervatívna

Exteriérové úpravy dodávajú autu extra dávku extra dávku majestátnosti. Dôraz sa kladie hlavne na aerodynamiku a stabilitu pri vysokých rýchlostiach, čomu napomáha upravená predná maska a zadný difúzor. Auto celkom vkusne dopĺňajú 23 palcové antracitové disky, obuté do športových pneumatík Pirelli.

Interiér vozidlá zostáva verný tradíciám. Koncepčne sa v ňom nezmenilo nič, jedinečné je však vypracovanie jednotlivých prvkov. Rovnako ako pri X7, aj Alpinu môžete dostať buď so šiestimi alebo siedmimi sedadlami čalúnenými exkluzívnou Lavalina kožou. Vďaka mnohým možnostiam lemovania či prešívania bude každý jeden kúsok niesť rukopis majiteľa.

Či už ide o športové coupé alebo monštruózne SUV, Alpina dokazuje, že už pomerne vysoká exkluzivita vozidiel BMW sa dá vždy posunúť na ešte vyšší level.

Zdroj: Alpina

 

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 4 / 5. Počet hodnotení 1

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokNové vozidlá Volvo neprekročia rýchlostný limit 180 km/hod, prvoradá je bezpečnosť
Nasledujúci článokTEST SEAT Tarraco: Také veľké auto a tak malý motor?!