Spoločnosť Hyundai oznámila začatie výroby nového modelového radu i30 vo svojom európskom výrobnom závode v Novošovicoviach.

Nový model i30 je najnovšou evolúciou vozidiel Hyundai v C segmente a bude dostupný ako hatchback, fastback aj kombi. Od svojho uvedenia na trh v roku 2007 predal Hyundai v Európe viac ako milión kusov i30. Model i30 bol prvý automobil, ktorý si vzal predponu “i”.

Nová modelová rada i30 rozbehne výrobu v Českej republike

Minulý rok závod v Českej republike oslávil miľník s výrobným číslom tri milióny kusov a tretí miliónty automobil bol Hyundai i30 N. Dosiahol tiež ďalší úspech vo forme jedného milióna kusov SUV Tucson. Vozidlá z Novošovíc sú distribuované do viac ako 70 krajín na piatich kontinentoch a sú základom podnikania juhokórejskej značky v Európe.

Nová modelová rada v roku 2020 dostane prvýkrát odvážnejší dizajn, vyspelé funkcie z oblasti konektivity a tiež čiastočne hybridný pohon s napätím 48V, ktorý ale bude iba možnosťou, nie nutnosťou. Do očí hneď udrie nová predná časť, ktorá dostala moderný nádych, čo celé auto vizuálne rozširuje. Do celého dizajnu zapadajú aj nové štíhlejšie LED svetlomety.

Nová modelová rada i30 rozbehne výrobu v Českej republike

Priaznivcov športového N-ka poteší možnosť výbavy N Line pre všetky karosárske verzie. Interiér dostal prepracovaný dizajn palubnej dosky a vo vyššej výbave získa zákazník aj 7-palcový digitálny prístrojový panel a 10,25-palcový displej infotainmentu s navigáciou. Ako to už býva, k dispozícii bude tiež 5 farieb čalúnenia sedadiel a možnosť výberu poťahov.

Najvýraznejšia revolúcia sa udiala pod kapotou

Z novou modelovou radou pribudlo aj niekoľko nových agregátov. Potenciálny zákazník má na výber atmosferický benzínový štvorvalec 1,5 DPi s výkonom 81 kW (110 koní), ktorý spolupracuje so 6-stupňovým manuálom. Preplňovaný benzínový agregát 1,0 T-GDI s výkonom 88 kW (120 koní) dostal novú 7-stupňovú dvojspojkovú automatickú prevodovku. Táto správa poteší všetkých, ktorý si tento motor nezvolili kvôli 6-stupňovému manuálu.

Prevratom v motorizáciách je ale 1,0 T-GDI s výkonom 88 kW (120 koní), ktorý ponúkne mild-hybridnú technológiu. Buď si ho zvolíte s automatom alebo inteligentným 6-stupňovým manuálom, ktorý má za úlohu odpojiť motor od prevodu potom, čo vodič uvoľní plynový pedál.

V novej i30 ale nájdeme aj staršie motory, ako je 1,6 CRDi s výkonom 85 kW (115 koní) alebo aj silnejší turbodiesel 1,6 CRDi s výkonom 100 kW (136 koní). Najvýkonnejším patrónom klasickej verzie i30 sa stal benzínový štvorvalec 1,5 T-GDi s výkonom 117 kW (160 koní), ktorý má podobne ako najsilnejší turbodiesel 48V mild-hybridnú technológiu. Nová modelová rada začne brázdiť výrobné linky 25.mája 2020, cenník odhalí Hyundai v júni a tak už v lete prepukne predajný ošiaľ.

Zdroj: Hyundai

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokTEST SEAT Tarraco: Také veľké auto a tak malý motor?!
Nasledujúci článokObrnené G63, Brabus Invicto, pre oligarchov ale aj žoldnierov