Sága terénne orientovaných Škodoviek pokračuje novou Octaviou Scout. Novinka prinesie okrem nového motoru aj možnosť pohonu len prednej nápravy a mnoho praktických vychytávok.

octavia scout

Po Octavii Scout siahali vždy zákazníci, ktorí potrebovali praktické auto s potenciálom na jazdu v ľahšom teréne, zatiaľ čo si vždy zachovávalo atribúty klasickej Octavie. Prvé dve generácie “Scoutu” sa tešili ohromnej obľube, čo spoločne s príchodom novej generácie prinieslo predpoklady pre príchod tejto novinky.

Rád by som začal tým najočividnejším. Nová Octavia Scout narástla oproti predchodcovi 16 milimetrov do dĺžky a 15 milimetrov do šírky. Batožinový priestor sa súčasne zväčšil o 30 litrov na hodnotu 640 litrov, čo ho činí najobjemnejším v triede. Oproti klasickej Octavii disponuje Scout o 15 milimetrov vyššou svetlou výškou a v neposlednom rade aj ochranou motora. Vďaka týmto úpravám je Scout vhodný aj na nespevnené či rozbité cesty, pričom sa zaručene nestratí ani na kvalitnom asfalte. Pokiaľ patríte medzi ľudí, ktorí často používajú auto aj cez noc, určite oceníte doplnkové inovatívne LED-Matrix svetlomety, ktoré umožňujú nepretržitú jazdu s diaľkovými svetlometmi.

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

Na požiadanie aj prednokolka

Azda najviac zmien týkajúcich sa novej Octavie Scout sa týka pohonného ústrojenstva. Na rozdiel od predchádzajúcich generácií, v novom Scoute môžete dostať okrem štvorkolky aj čisto predný náhon. Ten môžete kombinovať s motorizáciami 2.0 TDI o výkone 85kW (115 koní) a 1.5 TSI s výkonom 110kW (150 koní). Obe motorizácie sú dostupné len so 6 stupňovou manuálnou prevodovku. Komu by sa žiadal predný náhon s automatom, môže siahnuť po mild hybridnej variante 1.5 TSI e-TEC, ktorá je spriahnutá so 7 stupňovým automatom DSG.

Vo verzií s náhonom na všetky štyri kolesá pribudol nový motor 2.0 TDI EVO. Poskytuje doposiaľ najvyšší výkon v histórii naftovej Octavie 147 kW a 400 NM, ktoré umožňujú tejto verzií ťahať vozík s hmotnosťou až 2000 kilogramov. Rovnako sa do ponuky dostane aj slabšia verzia tohto turbodieselu s výkonom 110 kW (150 koní) a benzínový motor 2.0 TSI, ktorý bude produkovať 147 kW (190 koní). Tieto motory budú dostupné výhradne so 7 stupňovým automatom DSG.

Zmeny sa dotkli aj exteriéru, v ktorom pribudlo ochranné oplastovanie blatníkov, lemov a prahov, zatiaľ čo celý image vozidla dotvárajú vkusné 19-palcové disky. V interiéry dopĺňajú klasickú koncepciu chrómové prvky a dekoračné lišty. Nechýbajú ani hliníkové pedále či nové čalúnenia.

TEST Škoda Octavia Combi 2.0 EVO TDI, v detailnej recenzií

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!