Aston Martin začal s veľmi dôležitou životnou úlohou. Prvý vyrobený model DBX konečne opustil výrobnú linku.

Britská automobilka má konečne vo svojom portfóliu úžitkové vozidlo, ktoré je zároveň športové. Tento pokus vstúpiť do novej a veľmi obľúbenej arény čoskoro prinesie ovocie, pretože DBX konečne odišiel z výrobnej linky. Nebojte, bude viac ako jeden.

Aston Martin DBX vstúpil do výroby

DBX sa vyrába v novom závode vo Walese, asi štyri roky po prvom predstavení fabriky. Aston predtým využíval Wales hlavne na virtuálny vývoj a testovanie vozidiel, ale toto je prvýkrát, keď sa jeden z produktov britskej automobilky skutočne vyrobil v rámci regiónu.

Aston Martin DBX vstúpil do výroby

Ide o prvý pokus automobilky o zastúpenie úplne nového produktu, teda ich prvého SUV. A očakávania sú vysoké, takže ak sa nový Aston Martin DBX bude zdať zákazníkom iba dobrý, nemusí to stačiť. Spoločnosť plánuje do roku 2023 vyrobiť 4000 vozidiel a DBX stojí na čele tohto procesu.

Prvý koncept sa ukázal už v roku 2015 a už vtedy nám všetkým bolo jasné, že vstup Astonu do priestoru luxusných SUV bude niečím špeciálny. Konštruktéri ale museli čeliť hneď niekoľkým požiadavkám: Musí to vyzerať ako Aston Martin, musí to znieť ako Aston Martin a musí to jazdiť ako Aston Martin.

Aston Martin DBX vstúpil do výroby

Prvé SUV spoločnosti je založené na hliníkovom podvozku, ktorého pohotovostná hmotnosť je nižšia ako 1 145 kilogramov. Jeho ľahkosť a tuhosť by ho mala nechať v domácom prostredí ako na ceste tak aj v teréne. 4,0 litrová oturbená V8, ktorá sa stará aj o Vantage alebo DB11, by mala byť tiež nápomocná.

V DBX ale motor vyladili tak, aby mal viac energie a krútiaceho momentu ako jeho športovejší súrodenci. Ale! Výsledkom je, že DBX je výkonnejší ako najnovší rad športovej rady automobilov Aston Martin. S využitím tejto sily pomáha 9-stupňová automatická prevodovka a systém pohonu všetkých kolies. Vďaka použitiu dvojitého priečneho a viaczložkového zadného zavesenia kolies s trojkomorovými vzduchovými pružinami a adaptívnymi tlmičmi Bilstein so štyrmi rôznymi nastaveniami pružnosti, môže nový DBX dokončiť kolo na Nurburgringu za menej ako osem minút.

Zdroj: Aston Martin

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!