Aston Martin začal s veľmi dôležitou životnou úlohou. Prvý vyrobený model DBX konečne opustil výrobnú linku.

Britská automobilka má konečne vo svojom portfóliu úžitkové vozidlo, ktoré je zároveň športové. Tento pokus vstúpiť do novej a veľmi obľúbenej arény čoskoro prinesie ovocie, pretože DBX konečne odišiel z výrobnej linky. Nebojte, bude viac ako jeden.

Aston Martin DBX vstúpil do výroby

DBX sa vyrába v novom závode vo Walese, asi štyri roky po prvom predstavení fabriky. Aston predtým využíval Wales hlavne na virtuálny vývoj a testovanie vozidiel, ale toto je prvýkrát, keď sa jeden z produktov britskej automobilky skutočne vyrobil v rámci regiónu.

Aston Martin DBX vstúpil do výroby

Ide o prvý pokus automobilky o zastúpenie úplne nového produktu, teda ich prvého SUV. A očakávania sú vysoké, takže ak sa nový Aston Martin DBX bude zdať zákazníkom iba dobrý, nemusí to stačiť. Spoločnosť plánuje do roku 2023 vyrobiť 4000 vozidiel a DBX stojí na čele tohto procesu.

Prvý koncept sa ukázal už v roku 2015 a už vtedy nám všetkým bolo jasné, že vstup Astonu do priestoru luxusných SUV bude niečím špeciálny. Konštruktéri ale museli čeliť hneď niekoľkým požiadavkám: Musí to vyzerať ako Aston Martin, musí to znieť ako Aston Martin a musí to jazdiť ako Aston Martin.

Aston Martin DBX vstúpil do výroby

Prvé SUV spoločnosti je založené na hliníkovom podvozku, ktorého pohotovostná hmotnosť je nižšia ako 1 145 kilogramov. Jeho ľahkosť a tuhosť by ho mala nechať v domácom prostredí ako na ceste tak aj v teréne. 4,0 litrová oturbená V8, ktorá sa stará aj o Vantage alebo DB11, by mala byť tiež nápomocná.

V DBX ale motor vyladili tak, aby mal viac energie a krútiaceho momentu ako jeho športovejší súrodenci. Ale! Výsledkom je, že DBX je výkonnejší ako najnovší rad športovej rady automobilov Aston Martin. S využitím tejto sily pomáha 9-stupňová automatická prevodovka a systém pohonu všetkých kolies. Vďaka použitiu dvojitého priečneho a viaczložkového zadného zavesenia kolies s trojkomorovými vzduchovými pružinami a adaptívnymi tlmičmi Bilstein so štyrmi rôznymi nastaveniami pružnosti, môže nový DBX dokončiť kolo na Nurburgringu za menej ako osem minút.

Zdroj: Aston Martin

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokLamborghini Sián Roadster je hybridné monštrum s výkonom 819 koní
Nasledujúci článokŠportové a seriózne vozidlo v podaní Hyundai? Aj takto môže vyzerať