Domov News Suzuki Swift Facelift: Drobec drží krok s dobou

Suzuki Swift Facelift: Drobec drží krok s dobou

suzuki swift facelift

Po troch rokoch na trhu dostane Suzuki Swift modernizujúci facelift. Okrem upraveného exteriéru môžeme rátať aj novými asistenčnými systémami a motorom.

Aktuálna generácia Swiftu sa teší celosvetovej obľube. Od jeho príchodu na trh sa do konca kalendárneho roka 2019 predalo vyše 745 000 kusov v 119 krajinách sveta. Rovnako sme si ho obľúbili aj v našej redakcii, najmä vďaka jeho dobre vyladenému podvozku a motoru. Keďže Suzuki aktívne modernizuje (alebo ruší) svoje modely, ani malý Swift nezostal bez povšimnutia. Dokáže si omladená verzia zachovať tvár malého zábavného auta aj napriek zásadným zmenám pod kapotou?

Asi každý si ako prvé všimne exteriérové zmeny. Tradičný dizajn spočívajúci v plávajúcej streche, špecifickom orámovaní okien či vertikálnych LED svetlometoch osviežuje nový dizajn prednej masky. Tá je na rozdiel od predchádzajúcej dierovaná a cez jej stred prechádza chrómová linka. Pozornému oku neunikne ani zakomponovaný radar, zatiaľ čo čerešničkou na torte sú zliatinové disky s lešteným povrchom. Facelift prinesie aj nové dvojfarebné kombinácie. Pôjde o farby Frame Orange Pearl Metallic a Rush Yellow Metallic v kombinácií s čiernou alebo striebornou strechou. Interiér si zachoval takzvané tubusové ukazovatele a mierne sploštený volant, pribudla však možnosť strieborného obloženia palubnej dosky.

Stavaný skôr na spotrebu

Všetky tieto zmeny sa môžu javiť ako markantné, pokiaľ nepríde reč na motor. Facelift priniesol úplne nový motor 1.2 DUALJET s označením K12D. Malému štvorvalcu podobne ako u väčších vozidiel od Suzuki asistuje mild-hybridná jednotka SVHC, ktorá sa skladá z integrovaného štartér-generátoru s funkciou elektromotoru a 10 Ah akumulátora. Spoločne s dvojitým vstrekovaním paliva a variabilným časovaním ventilov je motor omnoho ekonomickejší. Celý systém funguje asi tak, že pri brzdení rekuperuje energiu do akumulátora, ktorú neskôr využíva elektromotor na asistenciu spaľovaciemu agregátu. Osobne si však nie som úplne istý, ako veľmi dynamický bude nový Swift. Aj napriek základnej hmotnosti okolo 900 kilogramov mi príde výkon 61 kW a 107 Nm ako príliš nízky.

Na palubne pribudnú aj nové asistenčné systémy ako napríklad monitorovanie mŕtveho uhlu, rozpoznávanie dopravných značiek či dokonca asistent udržiavania v jazdnom pruhu. Ak vás ešte stále trápi prinízky výkon, mal by som vám pripomenúť, že najnovší emisný štandard určuje maximálne priemerné emisie vozidla len 95 gramov CO2 na 100 km, pričom faceliftovaný Swift ho spĺňa s nadhľadom.

https://www.startstop.sk/news/40309/suzuki-across-je-prvym-plug-in-hybridom-znacky/

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokBMW vstupuje na trh elektrických SAV modelom iX3
Nasledujúci článokElektrický Nissan Ariya v sebe nesie prvky z modelov Patrol a GT-R