Pokrokový a odvážny. Týmito slovami opisuje Hyundai svoj najnovší Tucson, ktorý nielenže prešiel radikálnou zmenou dizajnu, ale prináša aj nové technológie. Tucson zároveň ponúka najširšiu paletu elektrifikovaných motorov spomedzi všetkých modelov, ktoré sú aktuálne na trhu. Jeho výnimočnosť tak nie je len navonok ale taktiež aj zvnútra.

Najvýraznejšou zmenou, ktorá je na novom Tucsone viditeľná hneď na prvý pohľad je dizajn. 4. generácia obľúbeného kórejského SUV prináša azda najodvážnejšiu medzigeneračnú zmenu, akú sme za posledné roky mohli vidieť. Hyundai urobil z uhľadeného SUV Tucson mladé a dravé auto, ktorého dizajn už teraz budí veľké emócie. Predná partia nesie veľmi charakteristické LED svietenie, ktoré je zakomponované priamo v maske chladiča. Táto novinka, ktorú Hyundai nazýva aj ako Parametrtic Hidden Lights, sa objavuje v modeloch kórejskej značky vôbec po prvýkrát.

Odvážny, zmyselný a sebavedomý

Ide o LED svietenie, ktoré keď je vypnuté, plynulo naväzuje na geometrické tvary prednej masky. Hyundai tento efekt dosiahol polovične zrkadliacou svetelnou technológiou, ktorá je v prípade vypnutého osvetlenia čierna. Osvetlenie sa zároveň stáva výrazným dizajnovým prvkom vozidla, ktorý bude pre túto triedu v najbližších rokoch charakteristický. Inak, podobne ako v Santa Fe, aj Tucson nesie v prednej časti druhú, hlavnú úroveň osvetlenia.

Hyundai Tucson 2021

Pri pohľade zboku určite zaujme krásny prechod medzi oblými tvarmi karosérie a hranatými blatníkmi kolies. Tucson by mal aj v prípade státia evokovať neustály pohyb, a tým aj dravosť a športovosť presne v duchu “Zmyselnej športovosti”. Výrazné plastové lemovanie karosérie navyše dodáva novému Tucsonu potrebný štýl na to, aby bolo ihneď jasné, že sa nejedná len o klasickú mestskú “leštenku”.

Hyundai Tucson 2021

Obrovské zmeny nastali aj v zadných partiách auta. Výrazným dizajnovým prvkom budú nové horizontálne svetlomety, ktoré sú navyše prepojené LED pásikom. Podobne ako na prednom osvetlení, aj tu môžeme vidieť výrazné zastúpenie parametrických detailov s priestorovým efektom. Takýto 3D efekt sa mi už veľmi páčil počas posledného testu Hyundai Santa Fe vo verzii Smart. Čistota zadných tvarov je dosiahnutá zakomponovaním zadného stierača pod strešný spojler. Navyše, po prvýkrát vidíme pri Hyundai čiastočné zapustenie loga automobilky do skla piatych dverí.

Hyundai Tucson 2021

Keďže je auto navonok vyslovene dravé a pôsobí ako keby prišlo z filmu Transformers, Hyundai sa rozhodol aj pre zmenu ponuky farieb. V ponuke sa nachádzajú aj špeciálne variácie s inou farbou strechy a karosérie. Takéto dvojfarebné vyhotovenie si budete môcť dopriať v každom farebnom vyhotovení. Tých bude celkovo až 9, pričom novinkou bude Strieborná Shimmering Silver, Sivá Amazon Gray a Zeleno-modrá Teal.

Uhladený interiér, ktorý prišiel z inej ligy

Revolúcia, ktorá sa konala navonok, prestúpila vo veľkej miere aj do interiéru. Ten sa od svojho predchodcu zásadne líši najmä vo svojej logike usporiadania. Už tu viac nenájdeme voľne stojaci displej infotainmentu, namiesto toho tu máme displej, ktorý je zapustený do prístrojovej dosky a plynulo nadväzuje na masívnu stredovú konzolu. Horizontálne členenie všetkých prvkov na palubnej doske prináša veľmi elegantné lemovanie priestoru pred vodičom a spolujazdcom, ktoré je prepojené s bočnou líniou obloženia dverí. Tucson ponúkne pokročilý a plne digitálny zážitok, ktorý si bude môcť zákazník nastaviť podľa potreby.

Hyundai Tucson 2021

Displej, ktorý je umiestnený v stredovej časti, má uhlopriečku až 10,25 palca, ktorá bude slúžiť ako centrum informácií a zábavy. Tucson ide na vlne aktuálneho trendu. Dizajnéri si totiž vystačili bez akejkoľvek formy fyzických tlačidiel. A preto aj napríklad nastevenie navigácie či klimatizácie bude prebiehať pomocou dotykových plôch. Okrem digitalizácie sa Hyundai posunul vpred aj čo sa ponuky materiálov týka. Interiér je vytvorený kompletne z prémiových mäkčených plastov. Revolúciou taktiež prešla aj prístrojová doska. Tá sa kompletne zbavila akejkoľvek formy analógových budíkov, a tak tu teraz nájdeme digitálny prístrojový štít s rovnakou uhlopriečkou ako má displej infotainmentu.

Hyundai Tucson 2021

Hyundai ostránením všetkých tlačidiel a analógových ukazateľov docielil čistotu dizajnu. Tucson ako taký, mohol v minulosti mnohých zákazníkov odradiť mnohými rôzne tvarovanými plochami. Tomu je však koniec. Interiér, podľa môjho osobného názoru, pôsobí ako keby prišiel z nemeckej prémiovej triedy. Za to dávam automobilke obrovský palec hore. Navyše, k dispozícii bude náladové osvetlenie, ktoré bude možné nastaviť až do 64 rôznych farieb, pričom každá z nich bude mať až 10 úrovní jasu. Interiér, podobne ako exteriér vozu, bude dostupný aj v rôznych farebných prevedeniach. Základom bude jednofarebný čierny Black interiér. Okrem toho bude na výber aj dvojfarebné prevedenie Black and Moss Gray a taktiež modro-zelený balík Teal. Každé prevedenie je možné vytvoriť buď z látky alebo kože.

Hyundai Tucson 2021

Technika umožní ovládanie smartfónom či navigovanie aj mimo auta

Najnovší interiér si zaslúži aj najnovšiu techniku. Tucson bude mať k dispozícii najnovšiu verziu služieb Bluelink. Vďaka vynovenému Bluelink rozhraniu bude napríklad možné online plánovanie trasy, ba dokonca možnosť pokračovať v navádzaní cez smartfón, keď svoje auto odparkujete 200 až 2000 metrov od cieľa cesty. Užívatelia si budú môcť na diaľku svoj Tucson aj odomknúť, zamknúť alebo skontrolovať stav paliva. Bluelink navyše umožní vytvárať hosťovské profily slúžiace pre ľudí, ktorým svoje auto požičiate. Novinkou je taktiež integrácia kalendáru priamo do infotainmenu, s funkciou synchonizácie s vašim osobným kalendárom Apple alebo Google.

Tucson práša aj viaceré možnosti konektivity. Okrem už zmienenej aplikácie Bluelink, bude na palube dostupný bezdrôltový Apple CarPlay či Android Auto. Ak si budete chcieť vychutnať svoju obľúbenú hudbu, budete mať k dispozícii prémiovú aparatúru KRELL. Napokon tu máme aj Hyundai LIVE Services s aktuálnymi informáciami o voľných parkovacích miestach, čerpacích staniciach či aktuálnych informáciách o počasí v cieľovej lokalite.

Cirkulácia vzduchu na palube nového Tucsonu je zabezpečená vďaka novému systému Multi-Air Mode, ktorý dokáže pracovať s priamymi a napriamymi výduchmi klimatizácie, a tým pádom docieli prirodzenú cirkuláciu v kabíne. Samotný objem vzduchu dodaného do interiéru sa nemení. Zmeny sa dočká jeho distribúcia, ktorá bude prirodzenejšia. O všetko sa postará nová trojzónová klimatizácia. Komfort zabezpečí aj novinka označená ako Režim spánku. Ide o technológiu, ktorá v prípade, že na zadných sedadlách niekto zaspí, odpojí zvukovú aparatúru v zadnej časti vozu, aby spiaci člen posádky nebol rušený.

Hyundai Tucson 2021

Miesta bude viac než dosť, no kufor bude mať rozdielne kapacity

Bohatá ponuka miesta na sedadlách a v batožinovom priestore je dosiahnutá aj vďaka nárastu rozmerov. Dĺžka Tucsonu je po novom rovných 4,5 metra. Jeho šírka je 1885 mm, výška 1650 mm a rázvor až 2680 mm. Ide teda o nárast v každom smere. Hyundai uvádza, že v závislosti od výbavového stupňa a zvoleného pohonu sa veľkosť batožinového priestoru zväčšila medzigeneračne až o 33 alebo 107 litrov. Najväčší objem kufru až 620 litrov dosiahnete, ak siahnete po benzínovej verzii, naopak najmenší dosiahnete pri voľbe 48V mild hybridného naftového motora. Vtedy je jeho kapacita len 546 litrov. Samozrejme ju môžete zväčšiť sklopením zadných sedadiel až na úroveň 1799 litrov.

Tucson sa nestará len o pohodlie cestujúcich, ale taktiež o ich bezpečnosť. Všetko zabezpečuje vďaka rozsiahlemu bezpečnostnému systému so siedmimi airbagmi vrátane úplne nového stredového airbagu medzi prednými sedadlami. V tomto segmente je to unikátny prvok. V prípade vystrelenia predných a bočných airbagov sa automaticky aktivuje aj multikolízna brzda, ktorá má zabrániť ďalšiemu nežiaducemu pohyu auta, a tým predísť viacerým kolíziam. Súčasťou bezpečnostného systému je aj Autonómne núdzové brzdenie, ktoré sa spustí v prípade hroziacej kolízie s autom, cyklistom alebo chodcom.

Hyundai Tucson 2021

Tucson je navyše prvým modelom značky, ktorý dostal systém Zatáčania do križovatiek. Vďaka nemu dochádza k eliminácii možnej nehody v prípade, že sa auto, cyklista alebo chodec nachádza v mŕtvom uhle. Okrem toho je tu k dispozícii už tradične automatické udržiavanie vozidla v jazdnom pruhu, rozpoznávanie dopravných značiek, systém sledovania únavy vodiča, či novinka na sledovanie odídeného vozidla, ktorá je aj v novej modernizovanej Kone. Prvýraz sa do Tucsonu dostal aj systém jazdy po diaľnici s účelom zvýšenia bezpečnosti. Nechýba ani inteligentný adaptívny tempomat, zvuková výstraha pri prekročení stanovenej rýchlosti, či modernizované aktívne sledovanie mŕtveho uhla.

Smart Key už aj pre Hyundai a k tomu bohatá ponuka motorov

Tucson ponúka viaceré radarové a kamerové systémy. Vďaka nim má vodič informácie a pohľad na kompletné okolie vozidla z viacerých uhlov. Podobná technika bola aj v nedávno testovanom BMW X3 xDrive 30e. Zaujme aj možnosť parkovania na diaľku pomocou nového kľúča Smart Key. Táto funkcia bude dostupná len pre hybridné verzie Tucsona. No a keď už sme pri hybridných verziách, je dobré spomenúť aj pohonné jednotky, ktoré Tucson 4. generácie ponúka. Ako som už vyššie zmienil, ide o auto s najväčšou paletou elektrifikovaných pohonných jednotiek na trhu.

Hyundai Tucson 2021

Nový Tucson vznikol tak, aby eliminoval emisie škodlivých plynov na čo najnižšiu úroveň. Máme tu teda agragáty 1,6 T-GDI Smartstream s výkonom 110 kW až 132 kW. Oba budú dostupné so 48V mild hybridnou sústavou. Dieslový motor, taktiež mild hybrid, 1,6 CRDi Smartstream s výkonom 100 kW. 132 kW benzínový motor a naftový motor bude možné kombinovať aj s pohonom všetkých štyroch kolies. Klasický hybrid bude reprezentovaný motorom 1,6 T-GDI Smartstream s výkonom až 170 kW, ktorý bude tvoriť 44,2 kW elektromotor a spaľovací motor s batériou s kapacitou 1,49 kWh. Vysoký výkon bude spriahnutý s nízkymi hodnotami emisných plynov.

Okrem mild hybridov bude k dispozícii aj klasický motor. Ten bude reprezentovať 1,6 T-GDI Smartstream s výkonom 110 kW alebo 1,6 CRDi Smartstream s výkonom 85 kW. Diesel bude v tomto prípade sotupný so 6-stupňovom inteligentnou manuálnou prevodovkou a s pohonom predných kolies. Manuál bude aj v podaní benzínu, no tu bude možnosť voľby medzi pohonom všetkých alebo len predných kolies.

N Line bude!

Napokon sa k zákazníkom dostane aj plug-in hybridná verzia nového Tucsonu. Tú bude tvoriť kombinácia 1,6 T-GDI Smartstream a elektromotoru, ktorej systémový výkon bude až 265 konských síl. Na tento motor si ale zákazníci musia počkať až do roku 2021. Prvé kusy, ktoré sa dostanú k majiteľom budú hybridné, mild hybridné a aj konvenčné verzie. Nakoniec veľmi dôležitá informácia. Výbava N line príde na začiatku budúceho roka aj keď to spočiatku vyzeralo že nebude. 

Test asistenčných systémov Hyundai Tucson, dokáže včas zastaviť?

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 4 / 5. Počet hodnotení 1

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Pridaj komentár