Peugeot ohlásil príchod športovej verzie modelu 508 PSE už minulý rok v Ženeve, Francúzi však až teraz predstavili sériovú verziu. Takýto Peugeot ešte svet nevidel.

Peugeot je jednou z najstarších značiek v automobilovom priemysle. Aj keď to začalo mlynčekmi na kávu a bicyklami, francúzska značka sa dostala do sveta a jej meno sa zapečatilo s víťazstvami na rôznych pretekoch, ako napríklad LeMans, Paríž-Dakar, Pike’s Peak alebo majstrovstvá sveta v rally. A pozrite sa na ich výtvor dnes.

Najvýkonnejší sériový Peugeot všetkých čias? Po GTI prichádza 508 PSE

508 PSE, ako naznačuje jeho oficiálny názov, je poháňaný benzínovým 1,6-litrovým motorom a dvoma elektromotormi. Celkový výkon systému sa zastavil na hodnote 265 kilowattov. Keďže ide o plug-in hybrid, s týmto francúzskym športovcom je možné najazdiť až 42 kilometrov výlučne na elektrinu.

508 PSE je k dispozícii ako sedan alebo ako kombi, v oboch prípadoch ide o najsilnejší sériový automobil značky v histórii. S výkonom systému 265 kilowattov trvá vyštartovať z 0 na 100 kilometrov za hodinu 5,2 sekundy a dosiahne elektronicky obmedzenú maximálnu rýchlosť 250 kilometrov za hodinu.

Najvýkonnejší sériový Peugeot všetkých čias? Po GTI prichádza 508 PSE

Elektrifikácia priniesla pohon všetkých kolies

K 1,6-litrovému agregátu pribehli na pomoc dva elektromotory, pričom 508 PSE má pohon všetkých kolies a krútiaci moment sa na kolesá prenáša prostredníctvom osemstupňovej automatickej prevodovky. Keďže ide o plug-in hybrid, dokáže prejsť až 42 elektrických kilometrov a batéria s kapacitou 11,5 kilowatthodín sa nabije na domácej zásuvke za sedem hodín alebo za menej ako dve hodiny pomocou verejnej nabíjačky. Pokiaľ ide o športovú verziu, model 508 PSE je vybavený špeciálnymi prednými blatníkmi, zadným difúzorom, 20-palcovými kolesami a pneumatikami Michelin pilot Sport 4S.

Najvýkonnejší sériový Peugeot všetkých čias? Po GTI prichádza 508 PSE

Model 508 PSE má novú prednú masku s LED pásikom pre denné svietenie, ktorý prechádza svetlometom na predný nárazník, aby vytvorili klasický tesák. Farba Kryptonite (špeciálna šedá) bola ponúkaná výhradne v sortimente PSE.

Rovnako ako exteriér, aj interiér používa ako základ konvenčnú 508, takže získate rovnaké nastavenie i-Cockpitu s malým volantom a vyvýšenými budíkmi. V strede nájdete rovnako veľký 10-palcový dotykový displej, pod ktorým je výber klávesových skratiek.

Kyselinovo zelené detaily exteriéru sa odzrkadlili aj vo vnútri, s podobným odtieňom na palubnej doske, ako aj so zodpovedajúcim prešívaním volantu a sedadiel. Nájdete dokonca aj časť grafiky infotainmentu s rovnakým odtieňom zelenej, to len aby všetko ladilo.

Ako východiskový bod si spoločnosť Peugeot Sport vzala štandardnú plug-in hybridnú verziu modelu 508 a zvýšila výkon bežného automobilu pomocou rôznych jedinečných dielov. S výkonom 355 koní a krútiacim momentom 520 Nm je to najsilnejší Peugeot vôbec.

Zdroj: Peugeot

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokVolkswagen oficiálne odhalil SUV ID.4. Aký je konkurent Škody Enyaq iV?
Nasledujúci článokVIDEO: Falošné náhradné diely vás môžu stáť život. Pozrite si nárazové testy!