Domov News BMW Radu 4 Cabrio: Keď extravagancia zhodí strechu

BMW Radu 4 Cabrio: Keď extravagancia zhodí strechu

bmw radu 4 cabrio

BMW po modeloch M3 a M4 prináša ďalšiu novinku. Tentokrát ide o extravagantné kupé radu 4, ktoré zhodilo strechu. Zákazníci si teda budú môcť vychutnať zážitok z dokonalých jazdných vlastností s pocitom vetra vo vlasoch. BMW radu 4 Cabrio navyše prináša úplne novú konštrukciu plátenej strechy.

Spojenie radosti zo športovej jazdy a pocitu vzrušenia z otvorenej strechy BMW vo svojom prémiovom kabriolete strednej triedy poskytuje už 35 rokov. Všetko to začalo modelom BMW radu 3 Cabrio, ktorý neskôr prešiel viacerými zmenami, až sa z neho stal svojbytný a pomerne extravagantný kúsok BMW radu 4 Cabrio. Osobitý charakter vozidla si už čoskoro budeme môcť užiť s nerušeným výhľadom na oblohu.

Výrazný nárast rozmerov

Dizajn extravagantného kupé so svojimi natiahnutými proporciami jasne načrtá dynamické jazdné vlastnosti. 4-sedadlový kabriolet ponúkne rozmery, ktoré sa oproti predchodcovi výrazne zmenili. Dĺžka sa natiahla až o úctyhodných 128 milimetrov na finálnu hodnotu 4 768mm. Podobný nárast môžeme vnímať aj na šírke vozu. Tu si nové BMW radu 4 Cabrio polepšilo o 27 milimetrov a na rázvore je to až 41 milimetrov. Celkovo má auto širší rozchod vpredu o 28 milimetrov a vzadu o 18 milimetrov.

Už keď prišlo k predstaveniu klasického radu 4, mnohých iste šokoval dizajn prednej časti vozu. Široké vertikálne obličky dodali štvorkovej rade nezameniteľný charakter. Taktiež prepracované Full LED svetlomety, ktoré sú za príplatok dodávané aj s laserovou technológiou boli niečím novým. Teraz už otvorene môžeme povedať, že BMW odlíšilo radu 4 od rady 3 nielen tvarom karosérie, ale taktiež aj svojským dizajnom. Za tu má dávam palec hore.

Vďaka nízkemu posadeniu vozidla nad povrchom vozovky sa dizajnérom podarilo vytvoriť dynamický natiahnutý profil, ktorý dodáva dostatočný športový pocit. Atletický profil auta pri zloženej streche podčiarkuje nielen predná časť, ale taktiež aj viaceré bočné línie či tvary zadných svetiel. Tie sú po vzore nového dizajnového jazyku značky modelované do tvaru písmena L, ktoré je umiestené na čiernom podklade. V zatvorenom stave má strecha oblúkový tvar. Ponúka tak spojenie komfortu, dizajnu a vďaka svojej konštrukcii aj nízku hmotnosť.

bmw radu 4 cabrio

Úplne nová strecha prepája dva svety

Samotná strecha je vyrobená zo špeciálnej tkaniny. Jej oblúkový tvar poskytuje dostatočnú mieru aerodynamiky a tak ani vo vyšších rýchlostiach nebudete pociťovať nadmerný hluk. Zároveň sa stáva akýmsi prepojením dvoch svetov. Poskytuje to najlepšie čo si môžete predstaviť pri plátenej streche v spojení s kľúčovými prvkami strechy s pevnou konštrukciou. BMW rady 4 Cabrio si budete môcť vyskladať s dvoma rôznymi odtieňmi „klobúku“. Základom bude klasické čierne preverenie Black a na požiadanie dostanete sivo-striebornú variantu Anthracite Silver. BMW uvádza, že nová strecha by mala byť až o 40% ľahšia ako pevná strecha predchodcu. O jej otvorenie a zatvorenie sa postarajú výkonné elektromotory, ktoré jeden z týchto úkonov zvládnu už do 18 sekúnd až do rýchlosti 50 km/h. Navyše, v zatvorenom stave BMW radu 4 Cabrio poskytuje objem batožinového priestoru až do 385 litrov.

O komfort posádky a zážitok z jazdy sa postarajú úplne nové sedadlá. Tie sú už v štandarde športové a automatickým výsuvným zariadením na podávanie bezpečnostného pásu. Nechýba tu ani prémiový kožený poťah Vernasca, vyhrievanie a ventilovanie sedadiel, športový volant a špeciálne zadné sedadlá so zabudovanými opierkami hlavy. Taktiež poteší aj možnosť vyhrievania krku, ktorú oceníte najmä vo vyšších rýchlostiach s otvorenou strechou. Zamedzeniu turbulencií v kabíne pri otvorenej streche má dopomôcť aj veterný deflektor, ktorý upravuje prúdenie vzduchu okolo auta. Dá sa jednoducho odstrániť a umiestniť do vyhradeného miesta.

Široká ponuka motorov od základu až po špičku

Ponuka motorov v novom BMW radu 4 Cabrio taktiež poteší. V základe sa bude auto dodávať s motorizáciou 420i. Pôjde o benzínový štvorvalec s výkonom 135 kW. O niečo viac zábavy ponúkne štvorvalcový benzín 430i s výkonom až 190 kW. V prípade benzínu bude zatiaľ vrcholom ponuky M440i xDrive. Ide o radový šesť-valec s výkonom 275 kW. Diesel dostal v kabriolete odvodenom od štvorkovej rady taktiež zastúpenie v podobe základného štvorvalca 420d s výkonom 140 kW. Neskôr sa pod kapotu dostanú aj motorizácie 430d a M440d xDrive.

Ako som už uviedol v recenzii BMW X3 30e xDrive, M paket je akousi nepísanou nutnou súčasťou vozov BMW. Aj v prípade rady 4 Cabrio budete môcť za príplatok dostať omnoho športovejší a dravší look. V základe bude auto dostupné so 17-palcovými diskami kolies. Za príplatok a pri vlajkových modeloch M440i xDrive a M440d xDrive si budete môcť vybrať medzi 18 a 19-palcovými diskami. Taktiež predný nárazník dostane výraznejšie tvarovanie a väčšie bočné otvory na nasávanie vzduchu. Samozrejmosťou potom budú sedadlá M, športový volant M a ďalšie špeciálne prvky výbavy interiéru. Mimo iné, má samotná rada 4 Cabrio zvýšenú torznú tuhosť oproti predchádzajúcej generácii až o 4%.

Technologická špička

Z pohľadu technologickej výbavy samozrejme nebude chýbať to najlepšie čo má BMW aktuálne k dispozícii. Nesmie tu chýbať najvyššia forma infotainmentu, kedy za príplatok dostanete až 12,3-palcovú prístrojovú dosku a 10,25-palcový stredový Control Display. Taktiež je tu novinkou aj BMW Maps, Inteligentný osobný asistent BMW, mobilná kompatibilita či možnosť inštalovania aktualizácií pomocou smartfónu vďaka zabudovanému 4G pripojeniu.

Zdroj: BMW

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 1

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokNový Hyundai i20 N Line je skutočná štýlovka
Nasledujúci článokTOP 5 zlozvykov pri šoférovaní ktoré by ste nemali robiť, môžu vás vyjsť poriadne draho!
Som študentom Fakulty Elektrotechniky a Informatiky STU. Vo svojom voľnom čase sa venujem najmä technologickým novinkám z oblasti IT a autonómnych technológií. Sledovanie noviniek a pokrokov v automobilizme patrí medzi moje najväčšie koníčky. Najviac častu trávim sledovaním koncernu VW a taktiež elektromobilitou a vecami s ňou spojenými.