Domov News Bratislavský Volkswagen zachránil stovky pracovných miest

Bratislavský Volkswagen zachránil stovky pracovných miest

skoda_karoq_90_5b7c1fc75b00c
Zdroj: Škoda

V súčasnej pandemickej situácii je príjemné písať o tom, že na Slovensku sa podarilo udržať 500 pracovných miest. Zaslúžil sa o to bratislavský Volkswagen tým, že zahájil výrobu ďalšieho modelu. Ním sa konkrétne stala Škoda Karoq. O tomto kroku koncernu sme Vás informovali už pred časom.

Bratislavský Volkswagen tak zahájil finálnu výrobu už druhého modelu Škoda. Po elektrickom Citigo iV, ktoré definitívne skončilo, sa v Bratislave bude vyrábať aj obľúbené SUV spoza rieky Morava. Dôvodom navýšenia výrobných kapacít má byť obrovský dopyt po autách. Tento dopyt dokonca nepribrzdila ani kríza spôsobená koronavírusom. Celkový objem vyrobených modelov Karoq v Devínskej Novej Vsi sa má pohybovať okolo 10 tisíc kusov ročne.

„Teší ma, že aj napriek náročnému obdobiu v súvislosti s epidémiou koronavírusu sa nám podarilo spustiť výrobu nového modelu podľa plánu,“ uviedol predseda predstavenstva a člen predstavenstva pre technickú oblasť vo spoločnosti Volkswagen Slovakia Oliver Grünberg.

karoq scout volkswagen

V Bratislave však neprebieha výroba celého Karoqu. Ide prevažne len o finálnu montáž. Karosárske časti auta sú vyrobené na pôvodných linkách v Českej republike. Podvozok je však kompletne zostavovaný na Slovensku. Okrem toho sa na území Česka a Slovenska vyrába Karoq aj v Mladej Boleslavi a v Kvasinách. Samotná automobilka má na našom kontinente viacero výrobných závodov, respektíve závodov, v ktorých vyrába svoje modely v partnerstve. Ide o 3 samostatné továrne v Čechách, jedna na Slovensku, v Rusku, Číne a v Indii. V spolupráci s miestnymi partnermi tiež dochádza k čiastočnej výrobe aj na Ukrajine a v Kazachstane.

Škoda si týmto krokom chce upevniť postavenie na rozširujúcom sa trhu SUV. Ďalej sa už dlhšie hovorí o tom, že od roku 2022 sa v Devínskej Novej Vsi bude montovať aj nový Superb a Passat. Volkswagen Slovakia pritom aktuálne patrí medzi najväčších zamestnávateľov na našom trhu. Do budúcna je však možnosť ďalšieho rozširovania výroby na základe aktuálnych potrieb koncernu, ktoré pravdepodobne nebudú utíchať.

Zdroj: auto.cz

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokRetro-moderný elektrický Fiat 126? Taliani si vytvorili vlastnú Hondu E
Nasledujúci článokKtoré časti auta treba pred príchodom zimy prekontrolovať ako prvé?
Som študentom Fakulty Elektrotechniky a Informatiky STU. Vo svojom voľnom čase sa venujem najmä technologickým novinkám z oblasti IT a autonómnych technológií. Sledovanie noviniek a pokrokov v automobilizme patrí medzi moje najväčšie koníčky. Najviac častu trávim sledovaním koncernu VW a taktiež elektromobilitou a vecami s ňou spojenými.