Domov Elektromobilita Masívny Ford Explorer prichádza na Slovensko ako plug-in hybrid

Masívny Ford Explorer prichádza na Slovensko ako plug-in hybrid

Ford Explorer netreba zrejme nikomu predstavovať. Tohto amerického obra sa konečne dočkáme aj my. Na Slovensko má doraziť v prvom kvartáli 2021 a to v sedem miestnej plug-in hybridnej verzii.

Ford Explorer Plug-in hybrid pozostáva z kombinácie 3.0 litrového benzínového motora EcoBoost V6 a elektromotora s kapacitou 13,6 kWh. Celkový výkon je 457 koní a krútiaci moment 825 Nm. Na čistú elektrinu podľa normy WLTP dokáže prejsť 42 kilometrov. Spotreba, ktorú automobilka uvádza je priemerne 3,9 l/ 100km, to si však preveríme v našom teste. Pohonná sústava zahŕňa 10- stupňovú automatickú prevodovku spolu s inteligentným pohonom všetkých štyroch kolies a systémom Terrain Managment so siedmymi jazdnými režimami.

Vďaka moderným technológiam ako adaptívny tempomat s funkciou Stop & Go, funkcia rozpoznávania značiek obmedzenia rýchlosti, funkcia udržiavania vozidla v strede jazdného pruhu a nový asistent brzdenia pri cúvaní robia jazdu ešte intuitívnejšou a komfornejšou.

Vo výbave ST-Line a Platinum je k dispozícií 14-reproduktorový audiosystém B&O a 10,1-palcová dotyková obrazovka. Vďaka trojzónovej elektronickej regulácii teploty a modemu FordPass Connect môžu cestujúci v interiéri dokonale relaxovať a využívať široké možnosti konektivity.

Jazda na elektrický pohon

Pohonná sústava modelu Explorer Plug-In Hybrid zaisťuje dojazd a výkon vozidiel s modernými, vyspelými zážihovými motormi v spojení s úspornosťou a kultivovanosťou elektrického pohonu.

Elektromotor umožňuje tomuto SUV jazdiť na elektrickú energiu, pričom vodič si môže prostredníctvom režimov EV Auto, EV Now, EV Later a EV Charge zvoliť, kedy a ako sa má energia z akumulátora využívať. Keď sa akumulátor vybije na najnižšiu možnú mieru, pohonná sústava sa automaticky vráti do režimu EV Auto, v ktorom benzínovému motoru pomáha elektromotor využívajúci spätne získavanú energiu. Tým sa optimalizuje spotreba paliva.

Architektúra paralelného hybridného pohonu tiež umožňuje súčasné využívanie plného kombinovaného výkonu a krútiaceho momentu zážihového aj elektrického motora. To v kombinácii s inteligentným pohonom všetkých kolies zaručuje skvelé jazdné schopnosti na ceste aj v teréne a umožňuje bez problémov ťahať aj box na prepravu koní, čln alebo veľký príves s hmotnosťou do 2 500 kg.

Nápomocné technológie

Štandardne montované sofistikované asistenčné jazdné technológie sú navrhnuté tak, aby uľahčovali šoférovanie tohto veľkého vozidla v meste aj na diaľnici. Aktívny parkovací asistent dokáže vozidlo plne automaticky vmanévrovať na pozdĺžne aj kolmé parkovacie miesta. Technológia plnoautomatizovaného asistenta vychádzania z parkovacieho miesta zas pomáha vodičovi pri výjazde z pozdĺžnych parkovacích miest.

Systém sledovania mŕtveho uhla s detekciou prechádzajúcich vozidiel upozorňuje vodiča cúvajúceho z parkovacieho miesta na vozidlá, ktoré by mu mohli skrížiť cestu. Technológia asistencie brzdenia pri cúvaní, predstavená v Európe prvýkrát, pomocou radaru, kamery a ultrazvukových senzorov deteguje v dráhe vozidla objekty s výškou nad 28 cm a šírkou aspoň 7,5 cm. Ak systém pri cúvaní rýchlosťou od 1,5 km/h do 12 km/h zistí, že bezprostredne hrozí zrážka, dokáže automaticky zabrzdiť. Štandardom je aj 360-stupňová kamera.

Priestor plný vychytávok

Explorer pod svojím sebavedomým zovňajškom ukrýva komfortný interiér s dostatkom miesta až pre siedmich dospelých cestujúcich. Medzi praktické prvky patrí päť 12-voltových zásuviek, dvojité USB porty pre prvý a druhý rad sedadiel, 12 držiakov na nápoje a trojzónová klimatizácia.

Sedem miest na sedenie navyše ponúka maximálnu flexibilitu. V dvojmiestnej konfigurácii je možné získať batožinový priestor s objemom až neuveriteľných 2 274 litrov. Vďaka elektrickému systému sklápania a vyklápania tretieho radu sedadiel je možné jednoducho a rýchlo vytvoriť akúkoľvek kombináciu miest na sedenie.

Vysoký štandard výbavy zahŕňa vyhrievané a chladené predné sedadlá s masážnou funkciou nastaviteľné v 10 smeroch, vyhrievané sedadlá v druhom rade, bezdrôtovú nabíjaciu podložku pre kompatibilné zariadenia, vyhrievaný volant, roletky na oknách v druhom rade, zatmavené sklá okien v druhom a treťom rade.

Nezameniteľný charakter!

Varianty Platinum a ST-Line dodávajú asertívnemu zovňajšku a modernému interiéru modelu Explorer Plug-In Hybrid punc jedinečnosti. Štandardne montované 20-palcové disky kolies majú v prípade variantu ST-Line čierny strojovo opracovaný povrch a v prípade variantu Platinum tmavý matný strojovo opracovaný povrch.

Variant ST-Line má navyše jednodielnu mriežku chladiča s lesklou čiernou povrchovou úpravou. Čierny povrch s vysokým leskom nájdeme aj na strešných lištách, ozdobách na dverách batožinového priestoru a na obložení dverí. V interiéri zaujme červené prešívanie na sedadlách, koberčekoch a športovom volante so sploštenou spodnou časťou, ako aj ozdobné prvky na prístrojovej doske s efektom uhlíkových vlákien.

Variant Platinum má jednodielnu mriežku chladiča s polomatným povrchom. Polomatnú povrchovú úpravu majú aj strešné lišty, ozdoby na dverách batožinového priestoru a obloženie dverí. V interiéri zas pribudli ozdobné prvky z pravého dreva na prístrojovom paneli.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 2

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokBude toto štvrtá generácia Škody Superb? Spolieha sa na Enyaq?
Nasledujúci článokPo Bratislave bude jazdiť 24-metrový trolejbus. Aktuálne ho testujú!