Nissan Qashqai nebol až tak netradičným autom, ako Juke. Dizajn bol umiernenejší a crossover tak možno viac zapadol do davu iných SUV. Druhá generácia od roku 2013 sa priblížila dizajnovo k X-Trailu a viac omladla. Nový Nissan Qashqai tretej generácie by mali predstaviť už začiatkom budúceho roka a zamaskované fotky už dávajú niečo tušiť.

Zatiaľ máme k dispozícii iba zamaskované fotky novej generácie Qashqai-u. Automobilka však okrem toho zverejnila aj niekoľko technických údajov. Je pritom zaujímavé sledovať, ako európske automobilky záhadne prichádzajú o prvenstvá pri predstavení modelov, a taký Nissan spokojne zverejní zamaskované fotky cez tlačovú správu? Máloktorá automobilka to takto prezentuje. Nový Nissan Qashqai však bude jedinečným v niekoľkých bodoch.

Ale späť ku Qashqai-u. Automobilka zvýšila použitie vysokopevnostnej ocele o 50 %, čo zlepší tuhosť karosérie. Množstvo dielov vyrobia z hliníka, ako dvere, blatníky či kapotu. Nový Nissan Qashqai tak bude ľahší a tým pádom klesnú aj emisie. Vďaka novej platforme má Qashqai upravené aj zavesenie kolies. Pri prednokolkách bude vzadu torzná priečka, pri štvorkolkách viacprvkové zavesenie.

Spaľovák na predĺženie dojazdu

Nissan tiež zverejnil, že všetky motorizácie by sa mali spoliehať na určitý podiel elektrifikácie. Takže tu bude prítomný minimálne mild-hybridný systém. Benzínový motor 1,33 bude s 12V mild-hybridom, druhou alternatívou má byť elektrický Qashqai. Nissan prezentuje systém ako e-Power s vysokým dojazdom, uvidíme, kde bude realita. Úplne elektromobil to ale nebude. Stále bude prítomný spaľovací motor ako generátor energie. Takže ten nebude spojený s kolesami ale bude nabíjať akumulátor a ten zas elektromotor. Niečo ako diesel lokomotívy.

Okrem nových motorov sa môžeme tešiť aj na nové asistenčné systémy, ako ProPilot s udržaním v pruhu a jazdou v kolónach. Ten dokáže mimo iného brzdiť až do 0, spolupracovať so systémom mŕtveho uhlu a odvrátiť tak bočný náraz pri preraďovaní z pruhu do pruhu.

LED svetlá budú ponúkať po novom aj funkciu vykrajovania v diaľkovom režime. Samotný svetlomet má mať 12 jednotlivých LED a tie sa budú prepínať podľa premávky pred vami. Uvidíme, ako bude systém fungovať reálne v praxi. Ako som spomenul, prvé predstavenie je plánované na jar 2021. Uvidíme, či to bude aj na nejakom autosalóne, alebo nie.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!