Najmenší crossover z ponuky KIA tak začína na sympatickej cene 14 190€!

Spustenie predaja Stonicu je pre KIU veľmi dôležitým krokom, automobilka sa tak snaží presadiť v segmente v ktorom doposiaľ zastúpenie nemala pokiaľ nerátame model Niro ktorý však na trhu nieje príliš dlho. Vzhľadom a hlavne pestrou paletou farieb exteriéru a interiéru sa Stonic bude snažiť osloviť najmä tú mladšiu cieľovku.

Stonic má krátke previsy len 830 mm vpredu a 730 mm vzadu čo spolu s jeho výškou len 1520 mm a šírkou 1760 mm  tvorí dostatočne dynamický vzhľad, pod ktorý sa podpísal šéfdizajnér Peter Schreyer. Celková dĺžka vozidla presahuje 4 metre s rozmermi 4 140 mm. Priestoru v kabíne by tak malo byť určite dostatok. Tomu sa však budeme venovať v našom redakčnom teste.

Pohonná sústava obsahuje v základe 1.2 D-CVVT s manuálnou 5-stupňovou prevodovkou a výkonom 62kW. Naftová verzia je k dispozícií len 1.6 CRDi s výkonom 81kW a 6-stupňovou prevodovkou, ktorá je s cenou 20 390€ vo výbave Platinum a 18 390€ vo výbave Gold najdrahším motorom v ponuke. K dispozícií sú ďalej, benzínová 1.4 a vrcholom je 1.0 T-Gdi s výkonom 88kW za ktorý si zaplatíte v najvyššej dostupnej výbave Platinum 19 190€. V súčastnosti nieje možné nakombinovať Stonic s automatickou prevodovkou, čo vnímame ako negatívum. Kia však sľubuje príchod novej 7-stupňovej dvojspojkovej prevodovky v roku 2018 pre modely s najvyššou motorizáciou motorizáciou 1.0 T-GDi. Ak bude nový automat fičať tak ako dnes v Hyundai určite sa máme načo tešiť!

 

Kompletný cenník nájdete tu!