Predstavenstvo spoločnosti Volkswagen rozhodlo, že súčasťou skupiny zostanú Lamborghini a Ducati. Čo sa stane ale zo zvyšnou flotilou značiek, kde je najväčším otáznikom Bugatti?

Zdá sa, že budúcnosť spoločnosti Volkswagen konečne vyplávala do pokojnejších vôd. Môže za to informácia, ktorá hovorí o vyjadrení podpory predstavenstva skupiny Volkswagen smerovanej generálnemu riaditeľovi Herbertovi Diessovi. Pod vedením Diessa sa skupina venuje podstatnej transformácii, najmä pokiaľ ide o elektrické modely, nový softvér a autonómnu technológiu. A to vyvoláva otáznik nad športovou divíziou skupiny, kde patrí Bugatti či Bentley.

Čo urobí Volkswagen s budúcnosťou Porsche, Bentley, Lamborghini, Ducati a Bugatti?

Podľa nadpisu by ste si síce mohli myslieť, že čisto výkonovo orientované značky ako Lamborghini a Ducati už v rámci Volkswagenu nemajú svoje miesto, ale nič nemôže byť ďalej od skutočnosti. Správna rada rozhodla, že tieto dve značky zostávajú aj naďalej pod strechou skupiny. Aspoň tak teda praví vyhlásenie. Predchádzajúce plány na zvýšenie nezávislosti Lamborghini sa preto zdajú byť zrušené.

O budúcnosti Bugatti, reprezentantovi zosnulého Ferdinanda Piecha, však správna rada naďalej mlčí. Predtým boli spoločnosti Porsche, Bentley a Bugatti v rámci koncernu Volkswagen súčasťou odvetvia „Šport a luxus“. Teraz, keď Bentley spadá pod kompetencie Audi, by v tejto skupine mali zostať iba Porsche a Bugatti.

Čo urobí Volkswagen s budúcnosťou Porsche, Bentley, Lamborghini, Ducati a Bugatti?

Stále sa ale zdá, že Bugatti sa nevyhne budúcemu predaju. Ešte pred pár mesiacmi internetom otriasala informácia, že by sa značka luxusných športových automobilov mohla ocitnúť v novom vlastníctve chorvátskeho podnikateľa Mate Rimaca. Generálny riaditeľ Diess už skôr uviedol, že Volkswagen neustále prehodnocuje svoje portfólio uprostred rýchlo sa meniaceho sveta automobilizmu.

Predaj by znamenal koniec inšpirujúceho príbehu a čiastočné rozuzlenie ríše, ktorú Ferdinand Piech vybudoval. Pod týmto menom sa skrýval génius, ktorý zachránil VW pred bankrotom a počas niekoľkých desaťročí sa z neho stal jeden z najväčších a najziskovejších výrobcov automobilov. Pred piatimi rokmi sa po škandále s emisnými kvótami dieselgate špekulovalo, že by VW mohol so značkou vystúpiť na trh, aby získal ušlé peniaze.

Čo urobí Volkswagen s budúcnosťou Porsche, Bentley, Lamborghini, Ducati a Bugatti?

Spoločnosť Bugatti pritom nemá históriu krátku ako letný vánok. Bola založená v roku 1909 talianskym podnikateľom Ettore Bugatti v Molsheime, ktorý je dnes súčasťou Francúzska. Spoločnosť bola priekopníkom v pretekoch veľkých cien – Bugatti vyhralo vôbec prvú Veľkú cenu Monaka v roku 1929. Ich autá riadili panovníci a hlavy štátov a značka bola chválená najmä za to, že z rýchlych automobilov dokázali vytvoriť umenie. Len čas ukáže, aké plány si pre nich nachystal Volkswagen.

TEST Hyundai Kona Electric+, najlepší kompromis hodný svojej ceny

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJVolkswagen
Predchádzajúci článokBMW a Mercedes spolu držia aj v ťažkej dobe
Nasledujúci článokPremeňte váš starší Volkswagen na smart vozidlo, iba za pár eur!