Športovejšiu, väčšiu a ešte bezpečnejšiu Fabiu odhalí Škodovka už na jar. Prinesie úplne nový dizajn ale aj veľký vnútorný priestor!

Prvá generácia Fabie sa predstavila pred 22 rokmi, Škodovka tento rok prinesie na trh už štvrtú generáciu. Bude ale úplne iná ako predchodca. Výrazný vzhľad, väčší priestor a viac komfortu v interiéri tak isto ako vylepšenia moderným infotainmentom a inovatívnymi asistenčnými systémami. Úsporné a výkonné motory nebudú v novej generácii chýbať.

V porovnaní s predchádzajúcimi generáciami, nová Fabia narástla vo všetkých smeroch. Batožinový priestor bude väčší o 50 litrov taktiež tuhšia karoséria, ktorá zvyšuje komfort vozidla. Nový model ponúka až 43 Simply Clever prvkov, v ktorých bola Škodovka vždy zručná. 13 prvkov je úplne nových a objavujú sa vo vozidle Škoda prvý krát. Ako je už zvykom vozidlo disponuje klasickými prvkami ako sú škrabka na ľad vo veku palivovej nádrže, držiakom parkovacích lístkov v A stĺpiku. Z ostatných modelov prevzala Fabia USB-C konektor vo vnútornom spätnom zrkadle, sklopné operadlo spolujazdca, multifunkčné vrecko pod krytom batožinového priestoru alebo aj odkladacie vrecká na mobilné telefóny na zadnej časti predných sedadiel. Škodovka už mnoho rokov umožňuje svojim zákazníkom každodenné cestovanie geniálnymi prvkami Simply Clever.

Úspešný príbeh Fabie

V roku 1999 bola predstavená prvá generácia Fabie. Už vtedy sa Fabia preslávila vďaka spoľahlivosti, jednoduchej obsluhy a vysokej praktickosti. Od prvej generácie bolo predaných viac než 4,5 milión vyrobených kusov. Fabia je druhým najpredávanejším vozidlom od Škody a veľkým úspechom značky. Najviac predaných kusov sa predalo v Nemecku, následne v Českej republike a vo Veľkej Británii. Na Slovensku je to najobľúbenejší model a dlhodobo kraľuje na rebríčku predaja.

Bezpečnosť a dostupné motory

Majitelia novej generácie Fabie majú garantovanú bezpečnosť až deviatimi airbagmi, na vodičovej strane, spolujazdcovej a hlavové, bočné airbagy. Na želanie je dostupný dokonca aj kolenný airbag vodiča, zadné bočné airbagy a uchytenie ISOFIX a TopTether aj na sedadle spolujazdca v štandardnej výbave. Na zadných sedadlách je možné bezpečne upevniť tri autosedačky, čo je výhodné pre rodinku s deťmi. Prvý raz v histórii Fabie prichádza aj asistovaná jazda a taktiež automatické parkovanie čo je celkom nezvyčajné pri takej triede ako je model Fabia.

Široký výber motorov ako je zvykom pri Fabii, nechýba ani v novej generácii. V ponuke sú dostupné dva benzínové motory MPI s viacbodovým vstrekovaním paliva a tri motory TSI s priamym vstrekovaním. V základe je trojvalcový motor 1,0 MPI s výkonom 48kW/65 koní a 5-stupňovou manuálnou prevodovkou. S rovnakou prevodovkou prichádza aj ďalší motor MPI s výkonom 59kW/80 koní. Najvýkonnejší motor 1,5 TSI EVO 110kW/150 koní, ktorý disponuje aj so 7-stupňovou automatickou prevodovkou DSG. Všetky použité motory patria do novej generácie Evo koncernu Volkswagen. Spotreba pri väčšine týchto motorov je približne 5 l / 100km v režime WLTP. Tým pádom je nová Fabia o 10% úspornejšia.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 4.9 / 5. Počet hodnotení 8

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!