Pred viac ako 10 rokmi Mitsubishi okresalo činnosť divízie Ralliart na nevyhnutné minimum (v podobe bodykitov pre vybrané trhy a vybrané modely). No prichádzajú výhľady na lepšiu budúcnosť: japonská automobilka sa rozhodla športovú podznačku oživiť.
Na vrchole svojich síl sa divízia Ralliart japonskej automobilky Mitsubishi zdala byť nezastaviteľná. Jej európska pobočka, ktorá bola v roku 1983 založená pod názvom Andrew Cowan Motorsports a prijala meno Ralliart Europe o rok neskôr, priniesla značke koncom 90. rokov štyri po sebe idúce tituly majstrov sveta vo WRC.
V roku 2010 však výkonnostná jednotka utrpela neslávny koniec, keď ju spoločnosť Mitsubishi zakonzervovala s odvolaním sa na finančné tlaky. V tom čase už bolo Mitsubishi pár rokov mimo hry o tituly WRC a dni slávy s Tommi Mäkinenom sa stávali byť len vzdialenou spomienkou.
Podľa dostupných informácií je aj v súčasnej dobe automobilka Mitsubishi v ťažkej finančnej situácii, minulý týždeň vykázala stratu vo výške 312 miliárd jenov (asi 2,35 miliardy eur) za fiškálny rok 2020. V ostrom kontraste s rokom 2010 sa však vedenie automobilky rozhodlo riešiť neľahkú situáciu presne opačným spôsobom: divízia Ralliart by sa mala dostať späť na výslnie.
Ralliart teda bude
Vo svojej finančnej správe spoločnosť prisľúbila „oživenie značky Ralliart“. Inými slovami, pridať zúfalo potrebnú dávku korenia do jedného z menej inšpiratívnych modelových portfólií automobilového sveta, teda minimálne pre fanúšikov s ohľadom na bohatú históriu značky.
„Pre zákazníkov, ktorí chcú zažiť to, pre čo je Mitsubishi historicky známe, uvedieme na mieru šité doplnky pre naše modelové rady, a okrem toho opätovne vstúpime do motoristických súťaží po celom svete,“ uviedol výkonný riaditeľ Mitsubishi Takao Kato. Správa o návrate podznačky obsahuje dve fotografie: na jednej je model L200 s úpravou Ralliart a druhý ukazuje doplnky z ponuky „Ralliart Parts“.
Ďalšie opatrenia automobilky Mitsubishi na zvrátenie zlého finančného osudu nie sú také zábavné. Ako bolo oznámené minulý rok, v rámci trojročného obchodného plánu sa hovorí o úplnom odchode z európskeho trhu. Na starom kontinente by sa tak mali predávať iba automobily vyrobené v rámci spolupráce s partnerským Nissanom…