V snahe ponoriť sa hlbšie do automobilového priemyslu, sa spoločnosť Volkswagen a Google rozhodli uzatvoriť spoluprácu na skúmaní rozličných spôsobov, ktorými môžu kvantové počítače pomôcť vodičom, a celkovo zmeniť vnímanie v tomto rýchlo vyvíjajúcom sa odvetví. Cieľom je využiť naplno tieto veľmi schopné počítače pre rôzne výskumné aplikácie, od optimalizácie toku dopravy v mestách až po zlepšenie batérií pre elektrické vozidlá.

Začiatkom tohto roka automobilka Volkswagen použila tento mechanizmus v Pekingu v Číne, kde systém pomáha presúvať sa po celom meste približne 10 000 taxíkom. VW chce ale zlepšiť svoju štúdiu tým, že vyvíja nové algoritmy, ktoré môžu vodičom pomôcť napríklad vyhnúť sa dopravným zápcham a znížiť čas, ktorý strávia v premávke. Nielen to, ale technológia by Vás mohla priamo priviezť k voľným parkovacím miestam vo Vašom blízkom okolí, či nabíjacím staniciam pre elektrické autá.

Výskumní partneri vyvinú algoritmy, simulácie a optimalizácie pomocou univerzálnych kvantových počítačov spoločnosti Google. Na rozdiel od klasických ,,superkomputerov“, inteligentnejšie mašinky si dobre vedia poradiť aj zo zložitejšími problémami oveľa rýchlejšie, nehovoriac o tom, že v niektorých prípadoch sa dá výsledok dosiahnuť len vďaka kvantovej výpočtovej technike. Kvantové počítače môžu tiež pomôcť preskúmať nové procesy ,,strojov samoukov“, ktoré sa stanú kritickými pre autonómne vozidlá. Musia aktívne používať údaje na predpovedanie a objavovanie modelov rôznych situácií, ktoré im môžu pomôcť predvídať problémy na ceste.

Táto ďalšia aplikácia sa môže zdať málo odhalená, ale VW chce používať algoritmy aj na simuláciu chemickej štruktúry vysoko výkonných batérií EV. Súhrn výpočtov by mohol pomôcť vynájsť vhodné chemické štruktúry a výskumníci by mohli experimentovať s chemickými kompozíciami pre nové batérie či z redukciou ich hmotnosti.

Po tom, ako sa Volkswagen zotavuje zo škandálu z emisiami, automobilka úpenlivo tlačí čo najviac úsilia do elektronickej formy vozidiel a autonómnych systémov riadenia. Nemecká firma chce do roku 2025 uviesť do prevádzky viac ako 30 batérií EV a usiluje sa tiež o prípravu I. D. konceptu, ktorý plánujú predstaviť v tom istom roku.