Víťazný Bottas, Ricciardo v smútku…

Rozlúčka s tohtoročným šampionátom sa konala na umelom ostrove, či skôr polostrove (vedie tam krásna asfaltka) Yas Marína. V blízkosti je centrum SAE s viacerými názvami. Podľa dostupných informácií sú všetky tri názvy správne. Takže Abu Zabí, Abu Dabí alebo Abu Dhabí. Však aj Korán má mnoho výkladov.

Poďme si predstaviť okruh. Bol vytvorený podľa architekta Hermana Tilkeho a mal byť arabskou protiváhou Monte Carla. Zvláštností je tu viac ako dosť. Do boxov monoposty prechádzajú cez tunel, štartuje sa za denného svetla a končí sa pod umelým osvetlením. Opäť sa jazdí proti smeru hodinových ručičiek, ale keďže je to podujatie po Brazílii, pretekárom to až tak neprekáža. Okruh má približne 5,5 kilometra a 21 zákrut. Vychytávkou sú zákruty 16 a 17 s opačným klopením. Plusom je najvyšší atmosférický tlak, takže pohonné jednotky bežia na maximálne výkony a je to aj cítiť na prítlakoch. Výzvou je západ slnka počas pretekov, kedy rázne začne klesať teplota asfaltu. Prirátajme k tomu nevyspytateľný vietor s púštnym pieskom a značne obmedzené možnosti predbiehania. Jednoducho víťaz sa tu tipuje veľmi ťažko.

Aj keď je to posledný tohtoročný podnik, stále je o čo jazdiť. V pohári konštruktérov sa musí rozdeliť zopár miliónov medzi Renaultom, Toro Rosso a Haasom.

V tréningoch sa tímy trápili s vhodným obutím. Pirelli splnilo svoju hrozbu a mäkkých pneumatík bolo na výber toľko, že v tom mali hokej aj profesionáli. Skromnejší počet divákov mal zas problém s rozpoznávaním monopostov, z ktorých zmizli logá výrobcov alkoholických nápojov. Víťazom prvého tréningu sa stal Vettel na Ferrari, na čo okamžite reagoval Hamilton. Nie však svojou rýchlosťou, ale sťažnosťou na Nemcov jazdný štýl. Počas ďalších tréningov bol Mercedes s číslom 44 najrýchlejší. Lewis sa na seba nesťažoval. Ani na slnečník, ktorý pristál uprostred trate. Jasná prevaha strieborných šípov sa preniesla do kvalifikácie. Tú pre zmenu vyhral Bottas pred Hamiltonom. Vettel si zaistil tretiu pozíciu. Ricciardo napasoval svoj Red Bull takisto do druhej rady. Piata a šiesta pozícia zostala Kimimu a Verstappenovi. Top ten doplnili Hulkenberg, Pérez, Ocon a čerstvý dôchodca Massa.

Štart závodu nebol nijako dramatický. Iba Seb sa neposkladal so svojím Ferrari do prvej zákruty práve najideálnejšie. Veľké hodiny nakreslil Kevin Magnussen s Haasom. Medzi Hulkom a Perezom to trochu iskrilo. Pilot Force India Hulkenberga vytláčal a vzápätí sa sťažoval, že konkurent si skrátil trať. Múdre hlavy z FIA  usúdili, že pilot Renaultu si zaslúži penalizáciu 5 sekúnd. Od šiesteho kola bavili divákov dlhodobé súboje medzi Grosjeanom a Strollom. Toľkokrát si vymieňali pozície, že sa to ani nedá porátať. V 12. kole išiel Kanaďan prezúvať a záujem sa sústredil na Alonsa s Massom. McLaren takisto v dlhom súboji nakoniec Williams zdolal. Okolo 16.  kola začalo zapadať slnko a nastala vlna prezúvania na chladnejšiu trať. Poradie sa v prvej desiatke takmer vôbec nemenilo. V 21. kole z Ricciardovho Red Bullu niečo odletelo a následne musel jazdec vozidlo odstaviť pre poruchu hydrauliky. O desať kôl neskôr sa o drámu postarali mechanici Renaultu. Zle uchytené koleso spôsobilo, že Sainz v plnej rýchlosti dvakrát prekrížil trať. Na celkovom poradí sa viac už nič nezmenilo. Hamilton akože hrozil Bottasovi, ale skôr to vyzeralo ako skrývanie tímovej réžie. Posledné podujatie v roku 2017 vyhral Bottas pred Hamiltonom a Vettelom. Na desiatom mieste dokončil svoju poslednú veľkú cenu Formuly 1 Felippe Massa. V čestnom kole sa chlapci odviazali a predvádzali, čo dokáže okolo 1000 koní s ľahkou formulou. Možno iba tak kompenzovali absenciu šampanského na stupňoch víťazov.

Sezóna 2018 sa predbežne začína 25. marca v Austrálii.

 

Z boxovej uličky:

Alonso je presvedčený, že McLaren s motorom Renault bude víťazné auto.

Nové logo F1 verejnosť neprijala s pozitívnym ohlasom.

Už od pondelka sa bude v Abu Zabí testovať. Williams chce vyskúšať na post jazdca číslo 1 Roberta Kubicu a Sergeja Sirotkina.

Monoposty v tejto podobe sme asi videli naposledy. V budúcom ročníku budú povinne vybavené systémom ochrany hlavy HALO, tzv. svätožiara.

 

Výsledky:

  1. Bottas Mercedes
  2. Hamilton Mercedes
  3. Vettel Ferrari
  4. Raikkonen Ferrari
  5. Verstappen Red Bull
  6. Hulkenberg Renault Sport
  7. Perez Force India
  8. Ocon Force India
  9. Alonso McLaren
  10. Massa Williams

 

Celkové poradie 2017

  1. Hamilton Mercedes               363
  2. Vettel Ferrari                       317
  3. Bottas Mercedes                  305
  4. Raikkonen Ferrari                205
  5. Ricciardo Red Bull                200
  6. Verstappen Red Bull             168
  7. Perez Force India                 100
  8. Ocon Force India                   87
  9. Sainz Renault Sport               54
  10. Hulkenberg Renault Sport    43

 

Pohár konštruktérov 2017

  1. Mercedes                           668
  2. Ferrari                               522
  3. Red Bull                             368
  4. Force India                        187
  5. Williams                             83
  6. Renault Sport                     57
  7. Toro Rosso                         53
  8. Haas                                  47
  9. McLaren                             30
  10. Sauber                             5

 

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článok11 Seniorov Nürburgringu
Nasledujúci článokMercedes-Benz CLS sa pomaly vyzlieka spod plachty.