Domov News Totem GT Super: Takto vyzerá moderná reinkarnácia kultovej Alfy Romeo!

Totem GT Super: Takto vyzerá moderná reinkarnácia kultovej Alfy Romeo!

Totem GT Super: Takto vyzerá moderná reinkarnácia kultovej Alfy Romeo!
Totem GT Super

Talianska spoločnosť Autombili Totem odhalila krásny restomod postavený na klasickej Alfa Romeo GT Junior. Po elektrickej verzii prichádza spaľovacia s názvom Totem GT Super. 

Keďže je pre automobilky čoraz ťažšie vyrobiť zaujímavé, pútavé a výkonné vozidlá, stále častejšie počúvame o takzvaných “restomodoch”. Ich podstatou je vziať staré legendárne auto a za pomoci súčasnej techniky ho pretvoriť do modernej doby, avšak stále s ohľadom na jeho pôvodné kvality. Písali sme o elektrickom Porsche 911 generácie 964 s výkonom 500 koní a dojazdom 240 kilometrov na jedno nabitie, no existuje aj prerábka Porsche 914 s pohonom z moderného Porsche 918 Cayman, či de facto úplná prerábka Fordu Escort Mk2 s 2,5-litrovým Duratecom s výkonom 300 koní. No talianske autá majú v tomto (subjektívne) tak trochu navrch. Okrem krásnej Kimera Automobili EVO37 sa úpravcovia zamerali na ďalší kultový model, tentokrát z dielne Alfy Romeo. Toto je Totem GT Super.

Klasika v spojení s modernou

Len pred niekoľkými týždňami uzrel svetlo sveta prvý restomod Emilia GT, postavený na základoch kupé Alfa Romeo GT Junior, tiež známe ako séria 105, ktorý pod kapotou používal modernú twin-turbo V6 pôvodom z Giulie Quadrifoglio. A už je tu druhá. Tú má na svetomí taliansky úpravca Automobili Totem, ktorý sa pred niekoľkými mesiacmi dostal do pozornosti modelom GTelectric. Model je vizuálne v podstate totožné auto, no pod kapotou nájdeme tradičný spaľovací motor – V6 požičanú z Giulia GTA/GTAm.

V porovnaní s motorom V6, ktorý používajú modely Stelvio a Giulia Quadrifoglio, verzia GTA má prepracované ojnice, vylepšený systém mazania, nový chladič oleja a iná je aj mapa riadiacej jednotky. Tieto zmeny prinášajú Giulii GTA výkon 397 kW (540 koní). Model Totem GT Super má po niekoľkých bližšie nešpecifikovaných vylepšeniach základný výkon 412 kW (560 koní) a rovných 700 Nm.

To však nie je všetko. Úpravca si pre náročných klientov pripravil dve ďalšie výkonové verzie. Stage 2 ponúka výkon 423 kW (575 koní) a krútiaci moment na úrovni 720 Nm. Vrcholom je potom Stage 3, ktorý z rovnakého pohonného ústrojenstva doluje neskutočných 456 kW (620 koní), 780 Nm krútiaceho momentu. Všetky výkonové verzie majú maximálnu rýchlosť limitovanú na 313 km/h.

Elektro verzus spaľovák

Vo výkonových parametroch prekonáva najvýkonnejšia spaľovacia verzia tú elektrickú. No ako už býva zvykom, výhodou elektromotora je obrovský a okamžitý krútiaci moment. GTelectric ponúka výkon 590 koní a neskutočných 1100 Nm krútiaceho momentu. To všetko s dojazdom 390 kilometrov a maximálnou rýchlosťou limitovanou na 255 kilometrov za hodinu. Batéria s kapacitou 81 KWh s váhou 352 kg sa má pri použití rýchlonabíjačky nabiť z 0 na 80 % kapacity za neskutočných 15 minút. Plné nabitie potom trvá 1 hodinu a 15 minút.

Obe autá majú viac-menej spoločnú karosériu. Úpravca výrazne spevnil rám, vylepšil zavesenie kolies, ktoré sa spolieha na MacPherson vpredu a viacprvkové zavesenie kolies vzadu s tlmičmi Bilstein. A toto všetko je oblečené do krásnej karosérie z uhlíkových vlákien s LED svetlami vpredu aj vzadu. Ako vyzerá interiér auta je do značnej miery na kupujúcom. Na výber je nespočetné množstvo možností, vrátane kožených sedadiel či karbónových škrupín. Na výber sú napríklad aj elektricky nastaviteľné sedadlá.

Vráťme sa do reality…

A teraz sa dostávame k časti, kde opadne akékoľvek nadšenie, ktoré sme doteraz vzbudili. Neexistuje jednoduchý spôsob, ako to povedať: základný model GT Super začína s cenovkou 460 000 €. Elektrický model je o 30-tisíc eur lacnejší. Pre porovnanie, v úvode spomínaný restomod Emilia GT s o čosi menej výkonným motorom z Giulie Quadrifoglio štartuje na cene 400 000 eur. Nuž, restomod nie je lacná záležitosť..

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 1

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJCarthrottle
Predchádzajúci článokHonda Civic Type R už klope na dvere. Hot-hatch z Japonska si ponechá manuálnu prevodovku
Nasledujúci článokRodinné MPV majú stále niečo do seba. BMW predstavuje novú radu 2 Active Tourer