Domov News Malý Citroën C1 končí v ponuke. Z fabriky aktuálne vychádzajú posledné kusy....

Malý Citroën C1 končí v ponuke. Z fabriky aktuálne vychádzajú posledné kusy. Čo ho nahradí?

Malé autá pomaly opúšťajú naše cenníky pri automobilkách a Francúzi sa rozhodli vzdať poctu práve týmto typom vozidiel.

Francúzska automobilka Citroën aktuálne oznámila, že v kolínskom závode na výrobu áut sa vyrábajú už posledné kusy modelu C1. Tým pádom končí etapa tohto malého mestského auta, ktoré tu bolo s nami už od roku 2005. Citroën C1 tak po nedožitých 20-tich rokoch môže ísť do zaslúženého dôchodku. Za sedemnásť rokov si model C1 zadovážilo 1,2 milióna zákazníkov.

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

Je to aj škoda, že toto auto opúšťa náš trh, nakoľko ide o kompaktné auto práve do mesta. Vozidlo meria 3,46 metra a bolo stvorené práve do mestskej džungle a prekonávanie nástrah veľkomiest. Keď auto prišlo v roku 2005 na trh, pôsobilo čudesným dojmom. Druhá generácia sa zlepšila, nabrala nové kontúry a v roku 2014 bola veľmi dobre predávateľná.

V tomto roku prišla ako trojdverová, tak aj päťdverová verzia modelu C1. Ako doplnková výbava bolo voliteľné strešné okno a taktiež ste si vedeli nakonfigurovať interiér podľa vlastných požiadaviek. Mohli ste mať 7“ dotykový displej s podporou zrkadlenia telefónu. Tak ako to býva zvykom pri malých a chutných autách, akým je napríklad ikonická Fiat 500, tak aj C1 sa dočkala špeciálnych úprav napríklad pre Elle magazín, či od návrhára Jeana Charlesa de Castelbajaca.

Automobilový trh je aktuálne daný jasne a automobilka čelí výrazným zmenám v kompletnom preorganizovaní segmentov. Väčšina ľudí už nezháňa malé mestské autá, no presedlávajú do elektrických vozidiel. Práve kombinácia týchto faktorov priviedla automobilku k radikálnemu riešeniu a to ukončenie výroby C1, no náhradu nájdeme v elektrickej štvorkolke Citroën Ami.

Do centier miest sa postupom času dostanete iba vďaka elektromobilu, prípadne s čo najnižšou emisnou normou. Zákazníci tak začali uprednostňovať elektrické a nízko emisné vozidlá a k odberu išiel viac model C3, než C1. Práve modely C3 a Ami sa majú podľa automobilky stať náhradou dosluhujúcej C1.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 4 / 5. Počet hodnotení 1

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!