Domov News Renault po mätúcich rozhodnutiach nakoniec zastavil svoje aktivity v Rusku. Dôvod je...

Renault po mätúcich rozhodnutiach nakoniec zastavil svoje aktivity v Rusku. Dôvod je jasný

Deň po invázii ruských vojsk na Ukrajinu Renault oznámil zastavenie výroby niekoľkých modelov. Minulú stredu Renault vyhlásil opätovné spustenie výroby vo svojom závode v Moskve. Neprešlo však ani 24 hodín a Renault ohlásil zastavenie všetkých svojich aktivít na území Ruska. 

Medzinárodné ekonomické sankcie a odsúdenie ruskej agresivity na Ukrajine postavilo do pozoru nejednu automobilku. Kvôli výpadkom v dodávateľských reťazcoch museli výrobu zastaviť viaceré značky, mnohé tiež ohlásili zastavenie predaja svojich vozidiel v Rusku. Jednu z najzložitejších situácií musí riešiť aj francúzsky Renault, ktorý má v Rusku nielen fabriky, ale vlastní aj 69 % podiel v ruskej automobilke AvtoVAZ.

Pre Renault pôjde o výrazný zásah do ekonomiky firmy. Ruské závody totiž tvorili pätinu celosvetovej produkcie automobilky a prinášali jej 10 % jej celosvetových príjmov. Po Francúzsku bolo Rusko preň druhým najväčším trhom. Francúzi sa tiež zamýšľajú, čo urobia so svojim väčšinovým podielom v AvtoVAZe. AvtoVAZ má v Rusku dve veľké továrne, v ktorých vyrába 6 rôznych modelov, pričom Renault v predchádzajúcich rokoch do ich modernizácie investoval veľké peniaze. Taktiež zamestnáva až 45-tisíc ľudí. Celková hodnota ruských aktív dosahuje čiastku približne 2,2 miliardy eur.

Renault sa chcel vyhnúť bojkotu svojich vozidiel

Na zastavenie aktivít francúzskej automobilky v Rusku počas telefonického rozhovoru s prezidentom Emanuelom Macronom apeloval aj ukrajinský prezident Volodymyr Zelenskyj. Renault však oznámil pokračovanie výroby vo svojom moskovskom závode, na čo zareagoval ukrajinský minister zahraničných vecí Dmytro Kuleba a vyzval svet na bojkotovanie všetkých vozidiel značky. Renault, ktorého 15-percentný podiel vlastní štát, následne ohlásil zastavenie všetkých aktivít v Rusku.

AvtoVAZ má momentálne svoje dve továrne odstavené, pretože pre nedostatok komponentov nemôže vyrábať. Tento stav by mal potrvať minimálne do konca apríla. AvtoVAZu pravdepodobne podá pomocnú ruku ruský štát. Otázne je, či AvtoVAZ bude schopný vyrábať svoje vozidlá sám, pretože v tomto ohľade je závislý od komponentov Renaultu a Nissanu ako jeho aliančného partnera.

Po dlhých rokoch vytvárania straty sa novému manažmentu Renaultu podarilo dostať sa konečne do čiernych čísiel. S ohľadom na situáciu však značka vyhlásila, že znižuje svoju cieľovú prevádzkovú maržu na rok 2022 na 3 percentá zo 4 percent.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 3

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokTEST BMW M240i – posledný bavorák vo svojej triede, verný tradíciám
Nasledujúci článokABT Cupra Formentor VZ5 ešte silnejšia než doteraz! Výkon hovorí za všetko