Domov News Ford Very Gay Raptor – dúhový pick-up s veľkým posolstvom

Ford Very Gay Raptor – dúhový pick-up s veľkým posolstvom

Ford na Festivale rýchlosti v Goodwoode okrem iného pokračuje v demonštrovaní svojho spojenectva s komunitou LGBTQ+. Na korbe zlatého Rangeru Raptor bude Gareth Thomas, waleský reprezentant v rugby, viesť s hosťami zložité rozhovory na odbúranie stereotypov.

Stretnutia budú skúmať, ako môže automobilový priemysel podporiť kultúru inklúzie a spojenectva pre LGBTQ+ komunitu. Pokryje celý rad tém a predstaví hostí, ako sú napríklad pretekárka Abbie Eaton, komička Catherine Bohart či Lord March, syn ​​vojvodu z Richmondu, ktorý založil Goodwood Festival of Speed. Myšlienka stvoriť Very Gay Raptor vznikla už v roku 2021 ako reakcia na negatívny komentár na sociálnych sieťach. Nový Very Gay Raptor sa v Goodwoode predstaví aj na terénnej trati.

Nový Ford Ranger Raptor týmto vystúpením zažíva svoju európsku premiéru. Pod kapotou ukrýva dvakrát preplňovaný trojlitrový šesťvalec s výkonom 288 koní a 491 Nm. Sofistikovaný anti-lag systém udržuje jeho turbodúchadlá roztočené až 3 sekundy po uvoľnení plynu, čo umožňuje rýchlejšie obnovenie akcelerácie zo zákrut. Riadiaca jednotka motora má pre každý z 10 prevodových stupňov samostatný profil preplňovania, aby sa za každých okolností dosiahol optimálny výkon. Lákadlom bude aj elektronicky riadený aktívny výfukový systém.

Sofistikovaný podvozok

Na oboch nápravách nájdeme tlmiče FOX Live Valve s priemerom 6,3 cm s olejovou náplňou obsahujúcou prímes teflónu, ktorý o polovicu znižuje vnútorné trenie. Tlmiče majú vnútorný obtok, čím dokážu regulovať tlmiaci účinok podľa miery stlačenia. Pri zrýchlení systém pritvrdzuje zadné tlmiče, aby zabránil pre pick-upy typickému odľahčeniu predných kolies.

Ranger Raptor po prvýkrát dostáva pokročilý systém nepretržitého pohonu všetkých štyroch kolies s úplne novou elektronicky riadenou dvojrýchlostnou prevodovkou na požiadanie v kombinácii s prednou a zadnou uzávierkou diferenciálu. K dispozícii bude aj systém Trail Control, čo je vlastne akýsi tempomat do terénu fungujúci do rýchlosti 32 km/h.

Schopnosť Raptoru zdolávať nerovný terén je vylepšená kvalitnou ochranou podvozka. Predná základná doska má takmer dvojnásobnú veľkosť ako pri štandardnom Rangeri. Je vyrobená z vysokopevnostnej ocele s hrúbkou 2,3 ​​mm. Táto doska v kombinácii so spodným krytom motora a krytom rozvodovej skrine je navrhnutá tak, aby chránila kľúčové komponenty, ako je chladič, systém riadenia, predná priečka, vaňa motora a predný diferenciál. Dvojité ťažné háky vpredu a vzadu poskytujú flexibilné možnosti vyslobodenia auta z komplikácií.

Na európskom trhu sa nový Ranger Raptor začne predávať na jeseň tohto roka.

[youtube https://www.youtube.com/watch?v=6bpTflJ6yUw]

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 1

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokTEST Volvo C40 Recharge Twin, SUV Coupé s výkonom viac ako 400 koní
Nasledujúci článokPagani Huayra Codalunga – limitka za 7 miliónov. Za exkluzivitu sa jednoducho platí