Domov News XM – najvýkonnejšie sériovo vyrábané BMW všetkých čias

XM – najvýkonnejšie sériovo vyrábané BMW všetkých čias

Sériovo najvýkonnejšie vyrábané BMW z divízie M je na svete. Môže sa pochváliť luxusom a maximálnou dynamikou.

BMW XM je prvým elektrifikovaným modelom z dielne BMW M. Automobilka si dala naozaj záležať na tom, aby dokázalo splniť všetky očakávania. Podarilo sa jej totiž spojiť luxus s dynamickým charakterom. BMW XM bude ponúkať kombináciu spaľovacieho sveta a sveta elektrifikácie.

BMW XM je najvýkonnejším sériovo vyrábaným vozidlom za celú históriu značky. Pod kapotou sa nachádza známa 4,4-litrová V8 s dvoma turbodúchadlami. Najväčšia pozornosť sa upriamila na kľukový mechanizmus, turbodúchadlá s elektrickými ovládaniami a olejové čerpadlo. Aby sa hluk neprenášal do kabíny, BMW všetky komponenty ukotvilo ďalšími silentblokmi. Príjemný zvukový prejav je dosiahnutý vďaka novému výfukovému systému s klapkami.

Najvýkonnejšie produktové M

Samotné srdce produkuje maximálny výkon 360 kW/489 koní a krútiaci moment 650 Nm. Osemvalec s týmto výkonom je však dopovaný ešte elektromotorom umiestneným v prevodovke. Celkový výkon tak je 480 kW/653 koní a 800 Nm. Z pokoja na 100 km/h tento mastodont zrýchli v priebehu 4,3 sekundy a maximálna rýchlosť sa zastaví na 270 km/h. Samozrejme, je elektricky obmedzená. Pokiaľ sa vám však tento výkon zdá nízky, počkajte si na verziu Label Red s maximálnym výkonom 550 kW/748 koní a krútiacim momentom astronomických 1.000 Nm.

Okrem toho, že spojenie dvoch svetov dokázalo vyprodukovať šialený výkon, tak BMW XM je aj úsporným vozidlom. Vďaka hybridnému ústrojenstvu dokáže XM jazdiť za 1,6 litra benzínu na 100 kilometrov. O pohon sa stará osemstupňová mokrá viaclamelová automatická prevodovka, kde si vodič bude môcť navoliť až tri úrovne dynamiky. Kapacita batérie je 25,7 kWh, čo zabezpečí jazdu na jedno nabitie pre 82 až 88 kilometrov. Nabíjať zvládne striedavým prúdom s výkonom 7,4 kW. Batériu nabijete za cca 4 hodiny.

Špeciálne vyladený podvozok

Vozidlo taktiež disponuje tromi nastaveniami pohonu kolies. Základné nastavenie, pochopiteľne, uprednostňuje zadnú nápravu, no zmeniť ho môžete pomocou športového módu. Dobrý prejazd zákrutou má na starosti elektronický zadný diferenciál. Chýbať nemôže ani M mód, ktorý necháva všetko na vodiča.

Model XM je od základu vybavený adaptívnym podvozkom a oceľovými pružinami, ktoré sa vyvíjali iba pre tento model. Vďaka tomu tento obor dokázal zhodiť pár kíl. Podvozok taktiež disponuje natáčaním všetkých kolies. Novinka bude obutá na 21“ kolesách s rozmermi 275/45 vpredu a 315/40 vzadu.

Vďaka dĺžke karosérie cez 5 metrov a rázvoru náprav cez 3,1 metra nebude núdza o miesto na palube. K dispozícii budú štyri stupne výbavy. Pri nástupe do vozidla sa ihneď začína LED show na palubnom počítači, dverách a strope. Dominantou novinky je ohnutý 12,3-palcový informačný displej a 14,9-palcový kontrolný displej. V ponuke je aj head-up displej a možnosť nahrania digitálneho kľúča do iPhonu.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 2

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJbmwgroup.com
Predchádzajúci článokPeugeot e-208 s vyšším dojazdom a nižšou spotrebou energie
Nasledujúci článokPorsche oslavuje 50 rokov modelov RS atraktívnou výstavou