Domov News PRVÁ JAZDA Cupra Born – konečne prichádza aj na Slovensko

PRVÁ JAZDA Cupra Born – konečne prichádza aj na Slovensko

V okolí Čuňova sme sa prvýkrát naživo zoznámili s Cuprou Born. Aký vietor prináša Cupra do sveta elektromobilov?

Cupra Born stojí na koncernovej podvozkovej platforme MEB. Je to teda dvojička Volkswagenu ID.3. Dizajnéri to mali určite náročné, pretože dať agresívnejšiu vizáž kompaktnému elektromobilu s proporciami ID.3 nie je žiadna hračka. Keďže automobil má kompaktné rozmery, pre zachovanie veľkého vnútorného priestoru sa museli skrátiť previsy na oboch koncoch karosérie. Foremnosti nepomáha ani vyššia stavba karosérie, keďže pod podlahu museli byť uložené články batérie.

Pozor na zadok

Typický agresívny prvok ako v prípade Formentora – dlhá kapota – tu nemohla byť použitá. Cupra Born sa preto spolieha na agresívnejšiu grafiku predných LED svetiel, matnú farbu karosérie a typické bronzové doplnky. Zadná, takmer vertikálne skosená časť, potrebuje vybrať tú správnu farebnú kombináciu. Inak sa môže stať, že Born bude vyzerať ako auto s celulitídou. Je to spôsobené kontrastom hladkých línií a zadného difúzora. Oba prvky sú dôležité pre aerodynamiku, ale ak to farebne prekombinujete, na ceste to bude pôsobiť zvláštne.

Široký C-stĺpik postupne prechádza do strešného krídla, ktoré trochu obmedzuje výhľad vzad. V tomto si môže podať ruku s ID.3, v ktorom výhľad vzad tiež nie je úplne ideálny. To platí len pri jazde po ceste. Na parkovisku sa o prehľadný výhľad vzad postará parkovacia kamera s vysokým rozlíšením a mimoriadne kvalitným obrazom premietaným na širokouhlý displej na palubnej doske.

Interiér

Aerodynamicky tvarované disky kolies môžu mať veľkosť 18, 19 alebo 20 palcov. Na sedenie si treba trochu zvyknúť. S mojou vyššou postavou (194 cm) som mal trochu problém s miestom nad hlavou. Keďže sedadlá sú kvôli batériám pod podlahou ukotvené o čosi vyššie, ani v tej najnižšej polohe som sa nevedel zbaviť pocitu stiesnenosti. Na nohy je však miesta dostatok, a to aj na zadných sedadlách.

Interiér sa snaží pôsobiť športovo. Tomuto dojmu napomáhajú bronzové či hliníkové dekorácie a anatomicky tvarované sedadlá s integrovanou opierkou hlavy. Aj keď základná architektúra interiéru vychádza z ID.3 (menší displej pred volantom s integrovaným voličom smeru jazdy, veľký displej na palubnej doske), Born na to ide o čosi hravejšie, a tak tu vládne uvoľnenejšia atmosféra. Kožou potiahnutý volant s perforovaním sa dobre drží, dve “bojové” tlačidlá dodávajú autu auru oveľa výkonnejšieho samca.

K dispozícii sú dve verzie. Slabší elektromotor disponuje výkonom 150 kW/204 koní, silnejší má 170 kW/231 koní. Dve sú aj batérie. Menšia má kapacitu 62 kWh, väčšia 82 kWh. Dojazd sa podľa metodiky WLTP pohybuje od 417 do 548 km. Základná cena začína na sume 44 280 eur.

Prvé zoznámenie síce trvalo len niekoľko kilometrov, ale prvý vstup značky Cupra do sveta elektromobilov sa v rámci jej možností vydaril. Dôkladnejšie jej kvality zhodnotíme v prípade, že za jej volantom strávime dlhší čas.

Cupra Formentor VZ - 5 plusov / mínusov

Budúci týždeň v redakcii očakávame Cupru Formentor VZ5, takže sa určite máte na čo tešiť.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 4

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokPhilips Fidelio B95 – IMAX u vás doma
Nasledujúci článokAko na úspornú jazdu? Osvojte si niekoľko vodičských zásad a šetrite svoju peňaženku