Domov News Veľký test zimných pneumatík – ak sa nechcete zabiť, týmto čínskym šmejdom...

Veľký test zimných pneumatík – ak sa nechcete zabiť, týmto čínskym šmejdom sa vyhnite

Nemecký ADAC otestoval 16 typov zimných pneumatík s rozmerom 185/65 R15 T a 17 zimných pneumatík s rozmerom 215/60 R16 H. Dve z nich v teste úplne prepadli, dieru do sveta neurobila ani pneumatika značky Matador. 

Čo všetko sa testovalo?

Na suchej ceste sa skúšala ovládateľnosť, stabilita jazdy a dĺžka brzdnej dráhy. Na mokru sa taktiež merala brzdná dráha, ovládateľnosť, no zisťovala sa aj odolnosť voči aquaplaningu na rovnej ceste aj v zákrutách. Pri skúškach na snehu sa jazdilo vo fínskom testovacom centre Ivalo. Skúšalo sa brzdenie, trakcia a ovládateľnosť. Brzdenie na ľade a vedenie smeru sa testovalo na zimnom štadióne. Nezabudlo sa ani na test hlučnosti, vplyv na spotrebu paliva (100 km jazdy pri rýchlosti 100 km/h) a opotrebenie pneumatiky.

Test zimných pneumatík 185/65 R15

Testovaný rozmer 185/65 R15 88 T (do 190 km/h) je rozšírený najmä v malých autách. Na kolesách s týmito rozmermi jazdí napríklad Dacia Sandero, Fiat Panda, Kia Stonic, Nissan Micra, Renault Clio, Toyota Yaris či Volkswagen Polo. A práve Polo bolo vybraté za testovacie vozidlo.

Zdroj: ADAC

Najlepšou voľbou je pneumatika z kvarteta Continental WinterContact TS 870, Goodyear Ultragrip9+, Semperit Speed-Grip 5 a Michelin Alpin 6. Tieto dopadli v teste najlepšie, odniesli si hodnotenie dobré. Všetky štyri poskytujú dobré výsledky vo všetkých hlavných kritériách, takže sú veľmi vyrovnané a je možné ich odporučiť bez nejakých výhrad. Keď sa pozriete na detailné výsledky testu, pneumatika Goodyear je najlepšia na mokrej vozovke, Semperit na snehu a najmenej sa opotrebováva Michelin. Pneumatika Continental zase zaujme svojou vyváženosťou vo všetkých testovacích disciplínach. ADAC konštatuje, že oproti predošlej verzii TS 860 majú nové pneu lepšie výsledky na suchom povrchu.

Stred poľa s hodnotením uspokojivé tvorí sedem pneumatík. BFGoodrich G-Force Winter 2 zaujme dobrým výkonom na snehu, no má mierne nedostatky na suchej i mokrej ceste. Naopak, Vredestein Wintrac nefunguje až tak dobre na snehu. Kto používa svoje auto v zimných podmienkach iba minimálne, môže obuť svoje auto aj do pneumatík Bridgestone Blizzak LM005 alebo Maxxis Premitra Snow WP6.

V kritickej situácii nie sú oporou

Tri pneumatiky boli hodnotené ako dostatočné. Dunlop Winter Response 2, Fulda Kristall Montero 3 a Barum Polaris nepresvedčili testovacích jazdcov svojim správaním na suchom povrchu vozovky pri diaľničnej rýchlosti. Vodič nemá za volantom dobrý pocit z auta, pretože pneumatika nejde rovno a neharmonicky reaguje na povely riadenia. Sú nevyhnutné korekcie riadenia a aj keď toto správanie nie je kritické, pri dlhších cestách po diaľnici to je určite nepríjemné a namáhavé. Čo je ale horšie, ak pneumatiky dosiahnu svoje limity v dôsledku vyhýbacieho manévru, vozidlo má tendenciu k pretáčavosti veľmi skoro, čo neskúsení vodiči nemusia správne zvládnuť.

Inžinieri ADAC neodporúčajú nákup dvoch čínskych značiek pneumatík – Imperial Snowdragon HP a Wanli SW611. Na mokrej ceste totiž fungujú mimoriadne zle a výrazne predlžujú brzdnú dráhu. Napríklad pneu Bridgestone Blizzak zastaví z rýchlosti 80 km/h na vzdialenosti 36,2 metra, Imperial má brzdnú dráhu dlhšiu o vyše deväť metrov a Wanli dokonca o jedenásť metrov. Že to nie je až taký problém? Tam, kde vozidlo s Bridgestonami už stojí, ručička rýchlomera auta s pneu Wanli práve ukazuje 39 km/h. Sila, čo?

Test zimných pneumatík 215/60 R16

ADAC otestoval aj pneumatiky s rozmermi 215/60 R16 H, čo sú pneu najčastejšie sa objavujúce na kompaktných SUV typu Audi Q3, Peugeot 2008, VW T-Roc alebo Škoda Karoq, na ktorej sa aj skúšalo 17 typov zimných pneumatík s týmto rozmerom. Hodnotenie dobré získala známa trojica Continental WinterContact TS 870, Goodyear Ultragrip Performance+ a Michelin Alpin 6, ktorá bola doplnená o pneumatiky značky Dunlop Wintersport 5. V prípade tohto rozmeru žiadna pneumatika vyložene neprepadla. Posledné tri pneumatiky si celkový výsledok pokazili len hodnotením vlastností na suchu.

POZRITE SI NAŠE NAJNOVŠIE VIDEO:

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 3.6 / 5. Počet hodnotení 90

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJADAC
Predchádzajúci článokEverrati sa pustilo do transformácie Porsche 964, výsledok je viac než zaujímavý
Nasledujúci článokUž len toto nám chýbalo. V Leopoldove otvorili prvú čerpaciu stanicu na…

1 COMMENT

  1. Matador vykazuje rovnaké parametre ako lepsia Cina: Gity, Cooper, General Tyre
    Predbieha iba horšiu Cinu: Wanli, Imperial, Linglong
    A zaostáva za Barumom každý rok už min 10rokov. Cenovo je lacnejší asi tak 1euro. Kupujú ho iba Slováci, alebo ľudia, co im to jedno.

Comments are closed.