Domov News Lotus Eletre R – obrovský výkon, ale… To myslí Lotus vážne?

Lotus Eletre R – obrovský výkon, ale… To myslí Lotus vážne?

Lotus odhalil podrobnejšie špecifikácie svojho prvého elektrického SUV Eletre. Ferrari Purosangue zje na raňajky, Lamborghini Urus na obed, jeho infotainment beží na modle herného priemyslu a púšťa sa do vývoja autonómnej jazdy na Nürburgringu. Nenaložil si na plecia až príliš? 

K dispozícii sú tri verzie označené ako Eletre, Eletre S a Eletre R. Eletre a Eletre S dosahujú najvyšší výkon 450 kW (603 koní) a krútiaci moment 710 Nm. Z 0 na 100 km/h zrýchlia za 4,5 sekundy a na jedno nabitie prejdú až 600 km. Vrcholný variant Lotus Eletre R má výkon 675 kW (905 koní) a 985 Nm. Z 0 na 100 km/h vystrelí za 2,95 sekundy a jeho dojazd bude o čosi kratší – 490 km. Maximálna rýchlosť je na pomery elektrických vozidiel nezvyklo vysoká, až 265 km/h. Všetky tri špecifikácie sú vybavené batériou s kapacitou 112 kWh a na rýchlonabíjačke sa dokážu nabiť z 10 na 80 % za 20 minút.

Unreal Engine

Lotus tiež oznámil ďalšie podrobnosti o svojom digitálnom kokpite, vrátane názvu operačného systému – Lotus Hyper OS. Lotus využíva technológiu Unreal Engine známu z herného priemyslu, čo umožňuje vytvárať 3D obsah a zážitky novej generácie v reálnom čase. Eletre sa môže pochváliť najmodernejším výpočtovým výkonom, ktorý zahŕňa dva čipy Qualcomm 8155 System-On-Chip.

ECARX

Na Eletre debutuje digitálna jednotka novej generácie od globálnej technologickej spoločnosti pre mobilitu ECARX. Tá prekonfiguruje zážitok posádky poskytnutím plne prispôsobiteľných displejov Driver Information Module (DIM) a ultratenkej plávajúcej dotykovej obrazovke OLED s jednou miliardou farieb. Platforma obsahuje dvojčipový systém ECARX, ktorý umožňuje výpočtový výkon na úrovni servera. Výsledný používateľský zážitok na viacerých obrazovkách bude možné počas životnosti vozidla neustále zlepšovať prostredníctvom budúcich aktualizácií Over-The-Air (OTA).

Dolby

Lotus taktiež oznámil novú spoluprácu so spoločnosťou Dolby, tvorcom presláveného zvukového zážitku Dolby Atmos. Dolby Atmos a reproduktorový systém KEF od Eletre spoločne pozdvihnú počúvanie hudby na novú úroveň. Lotus pasažierom sľubuje, že sa budú cítiť, akoby sedeli uprostred nahrávacieho štúdia vedľa umelca. Eletre je mimochodom prvé auto na svete, ktoré kombinuje Dolby Atmos a KEF Audio.

Základ pod sto tisíc

Základné Eletre dostalo cenovku 95 990 eur. Štandardná špecifikácia zahŕňa päť režimov pohonu, aktívne vzduchové odpruženie, vektorovanie krútiaceho momentu, LED-Matrix svetlomety, aktívnu prednú masku a 22-palcové 10-lúčové kované kolesá. V kabíne je súčasťou základnej výbavy bezdrôtové nabíjanie smartfónu, elektricky nastaviteľné predné sedadlá v dvanástich smeroch, štvorzónová automatická klimatizácia, 1 380-wattový 15-reproduktorový audiosystém KEF Premium Audio a 15,1-palcová OLED centrálna obrazovka.

Základný Lotus Eletre jazdí na 22-palcových kolesách, aj keď sú k dispozícii 20 aj 23-palcové. Na výber je päť rôznych dizajnov kolies a šesť farieb brzdových strmeňov. Farieb karosérie je šesť – červená Natron, zelená Galloway, čierna Stellar, šedá Kaimu, šedá Blossom a žltá Solar. Ďalšie budú nasledovať neskôr. Interiér môže byť čalúnený okrem iných materiálov aj najmodernejšou alternatívou kože, ktorá je šetrná k životnému prostrediu, bez zápachu a podľa Lotusu vydrží dlhšie ako pravá koža. V koberčekoch a čalúnení batožinového priestoru je použité nové umelé vlákno. Je 100% recyklované, 100% recyklovateľné a v jeho výrobnom procese nevzniká žiadny odpad.

Eletre S & Eletre R

Drahšie Eletre S stojí 120 990 eur. Vylepšená špecifikácia zahŕňa napríklad aktívny zadný spojler, konfigurovateľné ambientné osvetlenie, osvetlené bočné prahy, automatické stmievanie bočných zrkadiel a systém kvality vzduchu. Obsahuje tiež 2160-wattový 23-reproduktorový audiosystém KEF Reference Audio.

Lotus Eletre R za cenu 150 990 eur má navyše režim Track, ktorý v porovnaní s inými verziami poskytuje zníženú svetlú výšku, nastavenie tlmičov a stabilizačného systému viac orientované na vysoký výkon, otvorenú aktívnu mriežku chladiča, lesklé čierne kolesá a športové pedále z nehrdzavejúcej ocele.

Autonómna jazda na Nürburgringu

Lotus dokonca oznámil, že pracuje na pokročilej technológii, ktorá v konečnom dôsledku umožní zákazníkom jazdiť na okruhu Nürburgring autonómne. To znamená, že aj menej skúsení šoféri zažijú vzrušujúci jazdný výkon a dynamické schopnosti Lotusu zo sedadla vodiča bez toho, aby nejakým spôsobom zasahovali do riadenia.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 3

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokTEST Kawasaki H2 SX SE – silno návyková a nabitá technológiami
Nasledujúci článokCertifikát kvality, garancia pôvodu a stavu, či výhodné financovanie. Škoda Plus kultivuje trh s jazdenými vozidlami