Domov Elektromobilita Mate Rimac: Bugatti nikdy SUV nevyrobí, ďalej vyvíja bláznivý benzínový motor

Mate Rimac: Bugatti nikdy SUV nevyrobí, ďalej vyvíja bláznivý benzínový motor

Chorvát Mate Rimac stojí v čele spoločnosti Bugatti druhý rok. V interview pre britský Auto Express sa rozhovoril o najbližšej budúcnosti značky, ale aj o víziách vzdialenejšej budúcnosti. Na SUV v podaní Bugatti môžeme rovno zabudnúť a tešiť sa môžeme na nový, bláznivý benzínový motor.

Z hľadiska peňazí je auto s karosériou SUV pre exkluzívne automobilky obrovským lákadlom. Ešte v čase, kedy na čele spoločnosti stál Stephan Winklemann, boli plány jasné. S pomocou chorvátskej automobilky Rimac vyvinúť elektrinou poháňaný crossover, ktorý by pomohol Bugatti naplniť firemné kasy. Chorvátsky mladík, ktorého kariéra v automobilovom priemysle vystrelila ako raketa, má však s automobilkou Bugatti úplne iné plány. Po nástupe do svojej funkcie zmietol plány elektrického crossoveru zo stola. Tešiť sa však môžeme na nový benzínový motor, ktorý má byť podľa slov samotného Mate Rimaca bláznivý.

Bugatti

Ešte predtým ako sa dostal do čela

Samotný Mate Rimac začal na tomto motore pracovať údajne ešte predtým, ako sa dostal do čela pôvodom francúzskej automobilky preslávenej motormi W16. Výsledok celej jeho práce spoznáme už budúci rok. Podľa jeho slov nový agregát každého ohromí. Zároveň priznal, že samotný motor začali vyvíjať ešte dva roky pred prevzatím automobilky, čo by asi málokto čakal.

Bugatti

Ďalší hyperšport so spaľovacím motorom

Aj keď sa po prevzatí automobilky Bugatti chorvátskym Rimacom šuškalo, že Bugatti Chiron je posledný hyperšport so spaľovacím motorom, opak je pravdou. Dočkáme sa plnohodnotného nástupcu, len vzhľadom na smerovanie automobilového sveta sa novinka stane hybridom. Môžeme tak očakávať istý druh elektrifikácie, ale rozhodne nás to bolí menej ako plnohodnotný elektromobil s logom Bugatti na prednej kapote. Treba dodať, že novinka je vyvíjaná úplne od základov a nebude zdieľať absolútne žiadne diely so súčasným Bugatti Chiron alebo s ktorýmkoľvek modelom chorvátskej automobilky Rimac.

Na tom si dáva Mate Rimac dostatočne záležať, aby si modely týchto dvoch značiek nemohol na ceste nikto zameniť. Bugatti si naďalej zachová aristokratický perfekcionizmus, dôslednosť remeselného vypracovania a krásu elegancie. Vozidlá Rimac budú odviazanejšie, pracuje sa napríklad na autonómnom režime driftu a budú naďalej výhradne elektrické.

Bugatti

Dočkáme sa lacnejšieho modelu Bugatti?

Mate Rimac nevidí budúcnosť značky v SUV, ale nejakú formu crossoveru úplne nevylúčil. Pravdepodobne pôjde o viacmiestny automobil, podobne ako v prípade Koenigseggu Gemera. Nový model však musí dávať zmysel z hľadiska obostavaného priestoru, aby z auta nebolo prerastené monštrum bez väčšieho úžitku. To je ale téma vzdialenej budúcnosti. Automobil so športovými jazdnými vlastnosťami musí byť nízky. Ak má byť interiér štvormiestny, sedadlá sú ukotvené veľmi vzpriamene, čo nie je príliš pohodlné. Ak sa zvýši strecha a svetlá výška, zvýši sa aj ťažisko. Výkonné športiaky mávajú navyše dlhé predné alebo zadné kapoty, čo v kombinácii so 4 sedadlami výrazne predĺži auto. Takže postaviť automobil typu Ferrari Purosangue je pre Rimaca veľká výzva.

Mate Rimac zatiaľ nevidí ani cestu v pohone vodíkom a nechce sa spoliehať na vývoj batérií s pevným elektrolytom. Zároveň ho fascinuje obrovský záujem ľudí o analógové autá, ako sú napríklad tie z dielne Gordona Murraya. Nevylučuje ani lacnejší model značky, aj keď pojem lacnejší by v prípade Bugatti mal skôr znieť ako menej drahý.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 4.7 / 5. Počet hodnotení 3

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

1 COMMENT

Comments are closed.