Domov News 2023 bude rokom, kedy prestaneme vtipkovať na účet trojvalcov

2023 bude rokom, kedy prestaneme vtipkovať na účet trojvalcov

Koenigsegg Gemera

Elon Musk bude pravdepodobne aj v roku 2023 najdiskutovanejšou osobnosťou v automobilovom priemysle. Predstavte si však situáciu, že by sa Christian von Koenigsegg dal na masovú produkciu automobilov. To by bolo mediálnej pozornosti! No keďže jeho ťažko vysloviteľná spoločnosť zo Švédska vyrába len niekoľko desiatok až stoviek automobilov ročne, zostáva centrom záujmu len skutočných znalcov automobilov. Tento pán má pritom na rok 2023 pripravenú ďalšiu konštruktérsku bombu.

Koenigsegg Gemera mal byť jednou z najextrémnejších noviniek ženevského autosalónu ešte v roku 2020. Kým ostatné značky na výstavisku po začiatku pandémie COVID-19 ustarostene opúšťali rozostavané expozície, Christian von Koenigsegg si povedal, že keď si už dal tú námahu a vynaložil nemálo financií, tak svoje najnovšie štvorsedadlové žihadlo odprezentuje aspoň online priamo z Palexpa.

The Show Must Go On - Koenigsegg #GIMS2020

Ak má niekto pochybnosti o používaní trojvalcov v súčasnom automobilovom priemysle, ten zbystril pozornosť už pri predstavení Toyoty GR Yaris. No pri štvorsedadlovom superšportovom dvojdverovom kupé, ktorému dala meno Christianova mama, by už možno bolo načase prehodnotiť negatívne emócie spojené s tromi valcami pod kapotou. Pohonné ústrojenstvo tejto škandinávskej strely totiž znie úplne šialene.

Koenigsegg Gemera

MAPRO – malý priateľský obor

Trojvalcový benzínový motor s výkonom 600 koní doplnený o tri elektromotory. Celkový kombinovaný výkon 1700 koní by tak mal stačiť nielen pre nejakú menšiu vodnú elektráreň, ale automobil dokáže táto konská dávka výkonu rozhýbať z 0 na 100 km/h za formulových 1,9 sekundy. A kým napočítate do 20, digitálny rýchlomer už bude začína štvorkou(!). Koenigsegg je taktiež ďalším dôkazom toho, že vysoká rýchlosť sa dá dosiahnuť aj na elektrický pohon. Gemera dokáže čisto na elektrinu cestovať rýchlosťou až 340 km/h. Dobre, v tom prípade sa dojazd 50 km určite podstatne skráti.

Koenigsegg Gemera

Trojvalec je dopovaný dvoma turbodúchadlami a má objem dva litre. Jeho označenie znie nasledovne: Tiny Friendly Giant Twin Turbo Freevalve 3-cylinder (v preklade malý priateľský obor s dvoma turbodúchadlami, technológiou Freevalve a tromi valcami). Dva elektromotory poháňajú zadné kolesá, ten tretí je spriahnutý s benzínovým motorom cez kľukový hriadeľ. Krútiaci moment pohonnej sústavy je neuveriteľných 3500 N.m. A prečo vlastne išiel Koenigsegg cestou použitia motora s nižším počtom valcov? Koenigsegg chcel jednoducho postaviť štvormiestne auto s motorom umiestneným v strede. A taký dokážete postaviť len vtedy, ak máte k dispozícii dostatočne kompaktný agregát. Ten v Gemere váži iba 70 kg a červené pole otáčok mu začína až pri 8500 ot/min. Toto riešenie okrem iného umožnilo zakomponovanie dvoch úložných priestorov vpredu aj vzadu s celkovým objemom 200 litrov.

Koenigsegg Gemera

Zvuk ladený Akapovičom

Rázvor osí kolies je dlhý presne 3 metre. Zadné sedadlá teda určite nebudú iba núdzové, ale plnohodnotné a poskytujúce dostatok priestoru aj na dlhšie cestovanie. Aby Koenigsegg Gemera nebol rýchly iba v priamke, ale obratný aj v zákrutách či mestských uliciach, je vybavený natáčaním zadných kolies. Kostru auta, nad ktorým vyjadril rešpekt aj Mate Rimac, tvorí karbónový monokok. Hmotnosť sa tak podarilo udržať na prijateľných 1850 kg. Titánový výfuk pochádza od známeho dirigenta motorových orchestrov Akrapoviča. Na predné aj zadné sedadlá sa nastupuje cez nahor vyklápajúce sa dvere.

Koenigsegg Gemera

Dvoje dverí, štyri sedadlá

Vďaka silnej a odolnej konštrukcii automobilu sa konštruktéri mohli zaobísť bez stredového B-stĺpika. Pasažieri si tak nájdu pohodlnú cestu na zadné sedačky bez nutnosti sklápania tých predných. Hi-tech interiér dýcha surovosťou okruhových špeciálov. Mnohé karbónové panely interiéru nie sú pokryté kožou ani žiadnym iným mäkčeným či dekoratívnym materiálom. Prítomná tu je novodobá jednoduchosť vytváraná digitálnym ovládaním všetkých funkcií auta prostredníctvom dotykových obrazoviek. Tie si našli miesto aj v rohoch vpredu, keďže vozidlo používa kamery namiesto spätných zrkadiel.

Samostatná obrazovka je pripravená aj pre zadných cestujúcich. Pasažieri vpredu aj vzadu sedia v škrupinových sedadlách s možnosťami vyhrievania i chladenia. Podobné fyzikálne javy sa dejú tiež s nápojmi uloženými v držiakoch na to určených. Za 21-palcovými kolesami vpredu a 22-palcovými vzadu obúvajúcimi pneumatiky Michelin Pilot Sport 4S sa ukrývajú keramické brzdy. Automobil je okrem iného vybavený aj adaptívnym tempomatom či 360-stupňovým parkovacím systémom. Koenigsegg hlási teoretický dojazd až 1.000 km.

Vo Švédsku vyrobia len 300 týchto exkluzívnych hyperšportiakov. Ich výroba pritom začne v roku 2023. Záujemcovia sa môžu hlásiť z celého sveta, pretože Koenigsegg Gemera bude spĺňať všetky emisné aj konštrukčné normy na celej planéte.

KOENIGSEGG Gemera - Walkthrough

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 5

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokNefungujúci biznis? Čo takto zaparkovať pred prevádzku Lamborghini?
Nasledujúci článokLED svetlá ešte nepovedali posledné slovo, tieto sa vyrovnajú laserovým