Už o niekoľko týždňov sa na autosalóne v Ženeve odprezentuje nový model Peugeot 508.

Okrem nízkej a kompaktnej karosérie sa môžeme tešiť na niekoľko noviniek vo výbave, ale aj na prepracovaný vzhľad interiéru a exteriéru. Po ofenzíve francúzskej automobilky s modelmi SUV prišiel čas aj na model strednej triedy, napriek klesajúcej popularite tohto typu vozidiel. Do predaja sa tento model dostane v septembri. My sme sa na túto novinku pozreli bližšie.

Bezchybný dizajn exteriéru

„Nový Peugeot 508 je dokonalou ukážkou našich ambícií spraviť z našej značky najlepšieho výrobcu veľkosériových prémiových vozidiel,“  uviedol generálny riaditeľ Peugeot-u, Jean-Philippe Imparato. Nový model sa radí medzi nižšie, keďže meria iba 140 centimetrov. Vyznačuje sa aerodynamickými líniami, ktoré pripomínajú kupé. Mierne agresívna predná časť vozidla zahŕňa širokú a členitú kapotu, ktorá prispieva k väčšej dynamike vozidla. K dokonale vyváženým proporciám auta pomáha nízka línia strechy, bezrámové dvere a minimalizácia medzier či nerovností. Na zadnej časti auta vynikajú priestorovo stvárnené zadné Full LED svetlomety. Originálnou a veľmi praktickou novinkou Peugeot 508 je skryté veko batožinového priestoru, ktorý má objem 487 dm³. K športovému vozidlu sa nový model približuje najmä nevídane zvýraznenými zadnými blatníkmi.

Nové stvárnenie Peugeot i-Cockpit

Interiér vozidla je veľmi prepracovaný. Na prvý pohľad upúta prémiovo vytvorená palubná doska. Peugeot 508 dostal najnovšiu verziu rozhrania Peugeot i-Cockpit. Táto technológia sa stala poznávacou črtou vozidiel s charakteristickým levom v znaku. Kompaktný volant, 10-palcová dotyková obrazovka a digitálna, plne nastaviteľná prístrojová doska sú prioritnými prvkami technológie i-Cockpit, ktoré nechýbajú ani novinke 508. Na centrálnej konzole sa vyníma 8-stupňová automatická prevodovka s elektronickým a impulzným ovládaním.

Dokonalé potešenie z jazdy

Hlavným zámerom výrobcov je čo najintenzívnejší zážitok z jazdy. Inou filozofiou sa neriadili ani pri tvorbe modelu 508. Použitá bola platforma EMP2, ktorá prináša dynamické vlastnosti a zároveň prispieva k výraznému zníženiu hmotnosti, ktorá sa vyšplhala až na rozdiel 70 kilogramov oproti predchádzajúcej generácii. K dokonalému cestnému zážitku prispieva aj elektrický posilňovač riadenia pre najlepší pomer medzi mäkkosťou a priamym prevodom. Podvozok ponúka výbornú vyváženosť medzi dynamikou, komfortom a bezpečnosťou.

Viaceré jazdné režimy či nastavenia tlmičov ponúkajú šoférovi možnosť ideálneho prispôsobenia jazdy. Peugeot 508 pokračuje v trende produkovania nespočetných asistenčných systémov, medzi ktoré patria aj systém nočného videnia, automatické núdzové brzdenie najnovšej generácie, asistent na udržiavanie v jazdnom pruhu či inteligentné monitorovanie únavy a pozornosti vodiča.

Ideálnym emisiám prispeje aj hybridný pohon

Do ponuky sa v rámci benzínových motorov dostanú dve upravené pohonné jednotky 1.6 l PureTech. V rámci naftových motorov budú k dispozícii štyri pohonné jednotky pozostávajúce z motorizácií 1,5l a 2,0 l BlueHDi. Tieto jednotky pokrývajú výkonové rozpätie od 96 kW do 165 kW. So stále prísnejšími emisnými normami sa do budúcnosti počíta aj s variantom hybridného pohonu. Už teraz patrí v emisnom merítku nový model do kategórie Best in class.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokOpel Grandland X sa dokázal odlíšiť a zaujať!
Nasledujúci článokPeugeot Rifter – Na Partnera môžete zabudnúť!