Domov News BMW oficiálne predstavilo model M3 CS

BMW oficiálne predstavilo model M3 CS

BMW M3 CS sa dočkalo svojej premiéry iba pred pár hodinami. Stáva sa tak pri príležitosti pretekárskeho víkendu 24h of Daytona. No už pri BMW asi nie je náhodou, že im „nečakane“ unikli fotky plánovaného modelu o niečo skôr. Poďme sa spoločne pozrieť na túto nadupanú beštiu z dielne bavorskej automobilky, o ktorej už máme aj oficiálne informácie.

BMW M3 CS si svoju oficiálnu svetovú premiéru zažije priamo v Daytone. Automobilka si určite chystala veľkolepé odhalenie, avšak pred pár dňami sa na svet dostali uniknuté fotky nového modelu. Teraz však máme všetky informácie potvrdené oficiálne priamo od BMW.

Veľa podobností

Azda nikoho nemôže prekvapiť, že nový model má viacero podobností z modelom BMW M4 CSL. Aj napriek tomu, že nemá tak agresívny vzhľad, prináša viacero podobných prvkov ako jeho väčší súrodenec. Má rovnaké, veľké ľadvinky a rovnako aj dva pruhy na kapote. Veľmi podobne vyzerá aj predný splitter, dá sa povedať, že je v podstate rovnaký ako má M4 CSL. Predné svetlomety BMW Laserlight sú súčasťou štandardnej výbavy a dotvárajú celkový dojem prednej časti vozidla. Zadná časť dostala zadný spojler a nárazník v kombinácii s čiernymi lištami M.

Ak sa dostaneme do interiéru modelu M3 CS, aj tam nájdeme viacero podobností so spomínaným modelm M4 CSL. Nájdeme tu volant v alcantare s krásnym červeným prešívaním, stredový panel z uhlíkových vlákien a škrupinové sedadlá M Carbon so špecifickou konštrukciou. Interiér celkovo navrhli tak, aby bral ohľad na koncentrovaný zážitok z jazdy a maximálny výkon. M3 CS dostal najnovšiu verziu infotainment systému iDrive 8. K dispozícii máme dva displeje. Informačný displej prístrojovej dosky má 13,2 palca a stredový ovládací displej má uhlopriečku 14,9 palca. V prípade BMW nesmie chýbať orientácia na vodiča, čo v istých situáciách oceníte.

Nutné zmeny a vyšší výkon

Exkluzívny charakter M3 si vyžadoval aj isté úpravy v konštrukcii. Konštruktéri použili plasty vystužené uhlíkovými vláknami , ktoré nájdeme aj v exteriéri aj v interiéri. Zníženie hmotnosti umožňujú aj spomínané škrupinové sedadlá, ktoré sú z uhlíkových vlákien. Titánový zadný tlmič pomohol k znížení hmotnosti výfukovej sústavy. Celkovo tak v BMW ušetrili okolo 20 kilogramov váhy.

Pod kapotou sa nachádza motor s podobnou konfiguráciou ako v prípade modelu M3 Competition. Vďaka úpravám sa však podarilo zvýšiť výkon o 30 kW, respektíve 40 koní. Celkový výkon tak činí 405 kW, respektíve 550 koní. Úpravami si prešla celková technológia motora M TwinPower Turbo. Nevyžiadalo si to ani ústupky v oblasti stability či odolnosti. Zvýšil sa maximálny plniaci tlak turba z 1,7 na 2,1 baru a pomohli aj úpravy v riadiacej jednotke.

Rastúci výkon a skvelá prevodovka

Medzi špecifické vlastnosti pohonného agregátu patrí neustály nárast výkonu až do najvyššieho pásma otáčok. K tomu sa pridá skvelý zvuk, o ktorý sa stará dvojvetvový výfukový systém s elektronicky ovládanými klapkami. Výkon sa prenáša na kolesá prostredníctvom 8-stupňovej prevodovky M Steptronic. Vďaka systému xDrive sa výkon prenáša na obe nápravy. Aj vďaka tomu model M3 CS zrýchli z 0 na 100 km/h za 3,4 sekundy. Keby ste sa rozhodli si zašprintovať až na 200 km/h, dosiahnete túto métu za 11,1 sekundy.

 

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 2

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokTEST DS9 E-Tense 4×4 – vyrovná sa francúzsky sen nemeckej konkurencii?
Nasledujúci článokAko by vyzerali autá, keby Ferdinand Porsche ešte žil? Vision 357 dáva odpoveď