Domov News Kia Niro, to vážne? Toto sme ešte nezažili…

Kia Niro, to vážne? Toto sme ešte nezažili…

Pri elektromobiloch mnohí riešia predovšetkým dojazd, kapacitu batérie či rýchlosť nabíjania. V ústraní trochu zostáva spotreba energie, spôsob jazdy a výber tej správnej verzie, vďaka čomu sa dá dojazd rapídne predĺžiť. 

Jeden elektromotor s výkonom okolo 200 koní v kombinácii s pohonom predných alebo zadných kolies sa dá už dnes pri elektromobiloch považovať za absolútny štandard. Takáto kombinácia poskytuje ideálny kompromis medzi dynamikou, hmotnosťou, dojazdom a cenou. Veľmi podobne je na tom aj druhá generácia elektromobilu Kia Niro EV, ktorá používa elektromotor s výkonom 204 koní a krútiacim momentom 255 Nm prenášajúcim na predné kolesá. Ako väčšina elektromobilov, aj Niro EV disponuje voliteľnou intenzitou rekuperácie. Pri jej najsilnejšom účinku dokážete vozidlo ovládať iba pedálom akcelerátora. Pri jeho stlačení auto zrýchľuje, pri jeho uvoľňovaní auto spomaľuje a rekuperuje energiu, ktorá opätovne dobíja batériu. Takýto štýl jazdy je nielen mimoriadne plynulý, ale aj nesmierne efektívny.

Kia Niro

Nízka spotreba energie

Počas nášho redakčného testu sme s elektrickým Nirom absolvovali náš mestský testovací okruh, na ktorom sme dosiahli suverénne najnižšiu priemernú spotrebu energie zo všetkých doteraz testovaných elektromobilov – 9,8 kWh/100 km. Keď vezmeme do úvahy kapacitu batérie, ktorá je 64,8 kWh, takýmto štýlom jazdy je možné prejsť aj vyše 600 kilometrov. Kia Niro EV má výborne zvládnutú aerodynamiku, ale aj vyladený systém rekuperácie.

Na pomery elektromobilov nie je Niro ani príliš ťažké, váži necelých 1,8 tony. Pri jazde na okreskách, na ktorách sa chodí rýchlosťou okolo 90 km/h, sa spotreba energie zvýšila na 15,8 kWh/100 km, čo je v porovnaní s konkurenciou stále veľmi dobré číslo. Na diaľnici pri rýchlosti 130 km/h automobil spotrebuje 22,8 kWh/100 km. Mimo mesta už systém ovládania jedným pedálom nemá až taký zmysel, tu je naopak efektívnejšie zvoliť minimálnu, resp. žiadnu mieru rekuperácie, predvídať a využívať zotrvačnosť vozidla. Elektromobily s dvoma elektromotormi majú síce vyšší výkon a sú dynamickejšie, ale majú aj vyššiu spotrebu energie. Ak teda chcete elektromobil s pokiaľ čo možno najdlhším dojazdom, siahnite po verziách s pohonom iba jednej nápravy.

Vývoj ide neustále dopredu a konštruktéri budúcich elektromobilov určite časom nájdu spôsob, ako znížiť spotrebu energie pri diaľničných rýchlostiach, prípadne zvýšiť kapacitu batérií bez nutnosti ďalšieho zvyšovania hmotnosti. Pokiaľ vás zaujíma naše komplexné hodnotenie vozidla, redakčný test elektrického Nira nájdete tu dole.

TEST Kia Niro EV – stačilo málo a mohlo to byť dokonalé auto

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 3.9 / 5. Počet hodnotení 17

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokNový McLaren 750S. Spasí automobilku?
Nasledujúci článokHyundai Motor Group opúšťa Zem a mieri k Mesiacu

1 COMMENT

Comments are closed.