Domov SPRÁVY News Porsche Mission X má ambíciu byť najrýchlejším na Nordschleife

Porsche Mission X má ambíciu byť najrýchlejším na Nordschleife

Porsche v rámci otvorenia výstavy „75 rokov športových vozidiel Porsche“ v múzeu Porsche v Stuttgarte-Zuffenhausene predstavilo dramaticky vyzerajúci koncept dvojmiestneho športového vozidla Mission X.

Koncept Porsche Mission X s dĺžkou približne 4,5 metra a šírkou dva metre je relatívne kompaktným hyperautom. S rázvorom 2,73 metra má rozmery modelov Carrera GT a 918 Spyder. Pre aerodynamické účely používa pneumatiky zmiešanej veľkosti s 20-palcovými kolesami vpredu a 21-palcovými vzadu. „Porsche Mission X je technologický maják pre športové auto budúcnosti. Preberá pochodeň ikonických športových áut z minulých desaťročí: rovnako ako predtým 959, Carrera GT a 918 Spyder, Mission X poskytuje rozhodujúci impulz pre evolučný vývoj budúcich konceptov vozidiel,“ hovorí Oliver Blume, predseda predstavenstva značky Porsche. „Odvaha snívať a vysnívané autá sú pre nás dve strany tej istej mince. Porsche zostalo Porsche len tým, že sa neustále mení.

Porsche Mission X

Narodený v garáži Le Mans?

Mission X predstavuje vrchol výkonu a moderného luxusu. Jeho aerodynamický tvar a svalnaté línie pripomínajú pretekársky špeciál Le Mans. Nízko položená karoséria, ktorá je vysoká menej ako 1,2 metra, je vyhotovená vo farbe Rocket Metallic. Dizajnové prvky v karbónovej úprave sa nachádzajú v spodnej časti karosérie. Tieto komponenty sú lakované v saténovej úprave, a preto sú mierne zafarbené, ale ich materiálová štruktúra zostáva rozpoznateľná.

Porsche Mission X

Vrchnú časť tvorí lahká sklenená kupola s exoskeletom vyrobeným z plastu vystuženého uhlíkovými vláknami. Dvere v štýle Le Mans sú pripevnené k A-stĺpiku a streche, otvárajú sa dopredu a nahor. Tento typ dverí bol predtým použitý na legendárnom pretekárskom aute Porsche 917. Ďalším výrazným dizajnovým prvkom je svetelný podpis. Pre Mission X dizajnéri nanovo interpretovali charakteristickú štvorbodovú grafiku Porsche. Vertikálny základný tvar svetlometov bol inšpirovaný historickými pretekárskymi autami, ako sú Porsche 906 a 908. Špičková nosná konštrukcia rámuje svetelné moduly LED a predstavuje odkryté úzke prvky denných svetiel a smeroviek.

Špeciálnym detailom je modernizovaný erb Porsche, ktorý debutuje na Mission X. Brúsený vzácny kov, trojrozmerná voštinová štruktúra, osviežená heraldická šelma a jemnejšia zlatá farba. To sú rozdiely medzi modernizovaným logom a jeho predchodcom. Na Mission X sa nachádza na kapote a volante, ako aj v monochromatickej podobe na stredoch kolies.

Porsche Mission X

Asymetrický interiér

Zameranie na vodiča je vidieť v asymetrii interiéru a jeho farebnom poňatí. Dve sedadlá sú farebne odlišné. Okrem koženého čalúnenia v hnedej farbe Andalusia je sedadlo vodiča v sivej farbe Kalahari a tvorí jeden farebný celok so stredovou konzolou a prístrojovou doskou. Sedadlo spolujazdca je v kontrastnom odtieni Andalusia Brown. Okrem skeletu sedadiel z CFRP a ich šesťbodových bezpečnostných pásov integrovaných do monokoku patrí k ďalším paralelám motoristického športu volant, ktorý má prepínače režimov a páčky radenia. Na palube je tiež viacero kamier. Nahrávanie záznamu sa spustí ihneď, ako vodič stlačí tlačidlo Record (REC) na viacúčelovom ovládači. Porsche Design vytvorilo pre Mission X špeciálny modul stopiek s analógovým a digitálnym displejom. Hodiny sú určené na použitie na pretekárskej dráhe aj rally a okrem iných informácií môžu zobrazovať časy kôl alebo iné dôležité údaje.

Porsche Mission X

Výkon Porsche tají

Ak by sa Mission X malo dostať do sériovej výroby, potom by podľa Porsche malo byť najrýchlejším produkčným automobilom na Nordschleife, mať pomer výkonu a hmotnosti na úrovni 1:1, dosiahnuť vyššie hodnoty prítlaku ako aktuálny model 911 GT3 RS a výrazne zrýchliť nabíjanie vďaka až 900-voltovej architektúre. Z uvedeného je zrejmé, že koncept pod šatami skrýva elektrický pohon, bližšie technické údaje však Porsche zatiaľ nezverejnilo.

Mission X. The Call of Tomorrow.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokTesla Model S Plaid stanovila na Nordschleife nový rekord
Nasledujúci článokMitsubishi Colt novej generácie vychádza z Renaultu Clio
Práci redaktora sa venujem už viac než 20 rokov. Začínal som na portáli Autovia.sk, neskôr som sa stal členom redakcie magazínu Stop. Od roku 2022 som šéfredaktorom portálu startstop.sk.