Domov News Škoda Kodiaq & Superb – budú vyzerať takto?

Škoda Kodiaq & Superb – budú vyzerať takto?

Foto: @milancu__design

Škoda na jeseň tohto roka pripravuje dve zásadné premiéry. Predstaví úplne nové generácie modelov Kodiaq a Superb. Na základe špionážnych záberov maskovaných prototypov sme vytvorili ilustrácie, ako by tieto novinky mohli vyzerať v produkčnej podobe. 

Kodiaq sa bude naďalej vyrábať v továrni Škoda Auto v Kvasinách. SUV, ktoré sa prvýkrát predstavilo v roku 2016, je nesmierne úspešným vozidlom. Doteraz sa ho predalo viac ako 740 000 kusov. Vzhľad Kodiaqu by sa mohol uberať smerom k dizajnu elektromobilu Enyaq, vyznačoval by sa teda svetlometmi s ostrými hranami, podsvietenou maskou chladiča a svetelnou linkou opticky spájajúcou prednú časť po celej svojej šírke. Vzadu si Kodiaq ponechá svetlomety v tvare písmena C a výrazný strešný spojler, zatiaľ čo lišta s odrazovým sklom sa presunie k zadnému nárazníku. 

Foto: @milancu__design
Pohony

Kodiaq druhej generácie dostane nielen benzínové a naftové motory, ale aj plug-in hybridný a mild-hybridný pohon. Základným benzínovým motorom sa stane 1,5 TSI s výkonom 150 koní s mild-hybridnou technológiou, turbodúchadlom s premenlivou geometriou lopatiek a systém automatického odpájania dvoch valcov pri nízkej záťaži. Silnejšou alternatívou bude 2,0 TSI s výkonom 204 koní a pohonom všetkých kolies. Naftový motor 2,0 TDI bude disponovať najvyšším výkonom 150 alebo 193 koní a tiež pôjde v prípade silnejšej verzie o štvorkolku. Výkon plug-in hybridu bude 204 koní.

Základným stavebným prvkom tohto zo siete nabíjateľného hybridu bude 1,5 TSI a elektromotor. Pôjde výhradne o vozidlo s pohonom predných kolies, o prenos krútiaceho momentu na kolesá sa postará šesťstupňové DSG-čko. Vďaka akumulátoru s kapacitou až 25,7 kWh bude môcť Škoda Kodiaq prejsť na elektrinu vyše 100 km, pritom okrem palubnej nabíjačky s výkonom 11 kW sa bude môcť batéria dobíjať aj jednosmerným prúdom s maximálnym výkonom až 50 kW.

Škoda Kodiaq 2024
Zdroj: motor1.com

Škoda Kodiaq druhej generácie dostane chladený duálny Phone Box umožňujúci nabíjať dva mobilné telefóny naraz so zvýšeným nabíjacím výkonom 15 W. Prvýkrát sa v modeli Kodiaq objavuje odkladacia priehradka v zadnej časti stredového tunela s držiakom nápojov a taktiež čistič displeja pre dotykové obrazovky. Typický dáždnik a škrabka na ľad budú po novom vyrobené z udržateľných materiálov. S dĺžkou 4 758 mm prekoná nový Kodiaq predchádzajúcu generáciu o 61 mm. V sedemmiestnej verzii budú mať cestujúci v treťom rade sedadiel o 15 mm viac miesta nad hlavou, a to 920 mm. Objem batožinového priestoru bude od 340 litrov v prípade sedemmiestnej verzie až po 910 litrov v prípade variantu s piatimi sedadlami.

Superb
Foto: @milancu__design

Štvrtá generácia Superbu má na čo nadväzovať. Predchádzajúce modely tomuto menu urobili skvelú značku. Prvá generácia v modernej histórii značky (meno Superb totiž Škoda používala aj v tridsiatych rokoch minulého storočia) sa predstavila v roku 2001. Za sedem rokov produkcie sa jej vyrobilo 137 000 kusov. Druhá generácia priviezla v roku 2008 aj karosársky variant Combi a verziu s pohonom všetkých kolies. Táto generácia si našla viac ako 618 000 zákazníkov. V roku 2015 prišla na trh tretia generácia, ktorá v priebehu svojho modelového života dostala plug-in hybridné prevedenie. Zatiaľ sa tejto generácie predalo cez 777 000 kusov. Kým doterajšie tri generácie modelu Superb sa vyrábali v Česku, štvrtá bude vznikať v Bratislave.

Foto: @milancu__design

Superb dorazí opäť ako liftback aj ako kombi. „Model Superb je vlajkovou loďou nášho portfólia vozidiel so spaľovacími motormi. Vo svojej štvrtej generácii bude aj naďalej stanovovať latku v oblasti komfortu i priestoru, a to tak vo verzii liftback, ako aj vo verzii kombi,“ hovorí k novej generácii tradičného modelu predseda predstavenstva spoločnosti Škoda Auto Klaus Zellmer. Superb štvrtej generácie dostane okrem nového designu aj prepracovaný interiér a špičkové technológie. Auto bude opäť lákať na veľkorysú ponuku vnútorného priestoru v kombinácii s komfortnými prvkami výbavy. Pod kapotou by sme mali nájsť benzínové aj vznetové motory, plug-in hybridné aj mild-hybridné pohonné ústrojenstvá.

Očakávame, že po vizuálnej stránke bude predná časť dynamickejšia ako doteraz. Profil si zachová elegantné a čisté línie. Zadná časť dostane subtílnejšie svetlomety, nakladacia hrana kufra bude položená nižšie a aerodynamiku bude vylepšovať decentný spojler na veku batožinového priestoru.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 4.2 / 5. Počet hodnotení 38

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokLamborghini Lanzador – prvé elektrické Lambo odhaľuje karty
Nasledujúci článokMercedes predstavuje druhú generáciu AMG GT Coupé