Pininfarina odštartovala výrobu množstva elektrických konceptov a vieme prečo. Známy  dizajnérsky podnik, ktorý pred niekoľkými rokmi získal Mahindra & Mahindra, sa oživí ako značka elektrických áut. Stane sa prvý model rivalom Bugatti Chiron?

Hovorí Vám niečo názov Pininfarina? Predstavuje jednu z najznámejších talianskych spoločností so zameraním na dizajn a vývoj karosérií pre automobily. Funguje už od roku 1930, a medzičasom sa z malej dielne stal holding obsahujúci ďalších 5 spoločností. Ferrari, Alfa Romeo, Fiat, Peugeot či Jaguar – aj pri evolúcii týchto vozidiel stála táto spoločnosť. Teraz sa však rozhodla pre výrobu vlastných vozidiel.

Automobili Pininfarina so sídlom v Európe bude navrhovať, konštruovať a vyrábať luxusné elektrické vozidlá. Značka využije Pininfarinovo dizajnové pozadie a dlhoročné skúsenosti, ktoré získal Mahindra zo svojich poznatkov a zážitkov v šampionáte Formula E. Aktuálne je Mahindra zaradená na treťom mieste v súčasnom poradí, hneď sa DS Vrigin Racing a Techeetah.

Prvým modelom Pininfarina bude elektrický motor, ktorý má naplánovanú premiéru na rok 2020. Výrobca vozidiel však neposkytol žiadne konkrétnejšie informácie. Podľa údajov magazínu Autocar by mal nový model využívať modelárne podpery. Tie vyvinuli v spolupráci dva tímy – Rimac a Mahindra. Na trh chcú prísť s vozidlom, ktoré vyprodukuje dostatok energie na to, aby mohlo súperiť s Bugatti. Konkrétne ide o Chiron, ktorý má výkon 1479 koní. Na výsledok sme naozaj zvedavý, a osobne dúfam, že sa o dva roky dočkáme aj ,,usvedčujúceho“ videa.

Paolo Pininfarina, vnuk zakladateľa spoločnosti Pininfarina Battista Farina a predseda Pininfarina SpA, vo vyhlásení uviedol: “Tento projekt pomáha mne a mojej rodine realizovať sen starého otca – vidieť výnimočné a inovatívne automobily, ktoré sa preháňajú po cestách len pod značkou Pininfarina.“

Na tohtoročnou ženevskom autosalóne Pininfarina odhalila koncepciu Hybrid Kinetic (HK) GT. Je to jeden z množstva spoločných projektov s hybridnou kinetickou skupinou založenou v Hongkongu. Štúdia vychádza z predošlého konceptu hybridného sedanu H600 a SUV K500 a K750. Pininfarina dokonca dokončila vodíkové vozidlo vo forme rýchlosti H2. Automobilka tiež zavádza koncept sedan elektrifikovaný H500 spolu so štvormiestnymi modelmi K350 SUV, ten bude mať premiéru na autosalóne v Pekingu.

V dnešnej dobe je to s presadením  preplňovaných motorov ťažšie a ťažšie. Mnohé automobilky si uvedomujú vplyv na životné prostredie a aj následky, ktoré to zo sebou prináša. Elektrifikácia teda predstavuje jednu z pohodlných variant, ako predísť niečomu horšiemu. Každým rokom (keď nie mesiacom) sa vytráca mnoho vysoko-objemových motorov, ktoré sú síce spoľahlivé, ale túžba po zelenej budúcnosti ich vyškrtla z výroby.

1 COMMENT

  1. Veľkoobjemové motory nevyškrtla “túžba po zelenej budúcnosti”, ale tupí ekoteroristi, ktorí si myslia, že elektrina rastie na stromoch. Čo na tom, že výroba batérií je neekologická, že likvidácia batérií je neekologická, že tepelné elektrárne sú neekologické… Čo na tom, že jedno lietadlo zamorí prostredie viac ako tisíce áut? Čo na tom, že len 18 najväčších lodí na svete zasmradí spáleným mazutom prostredie viac, než VŠETKY AUTÁ NA SVETE!!? Hlavne, že zahltíme svet nepoužiteľnými elektromobilmi (ktoré ani napriek agresívnemu nanucovaniu nikto nechce) so životnosťou pár rokov, lebo likvidácia starého a výroba nového elektromobilu je asi tiež silne ekologická. Celý ten psychopatický elektroošiaľ mi pripomína české porekladlo: “Musíme šetřit ať to stojí co to stojí!” Aj keby sme mali celú planétu totálne zničiť, ekologické elektromobily pretlačíme, aj keby sme sa všetci mali z dymu z tepelných elektrární zadusiť!

Comments are closed.