Domov News TEST Alfa Romeo Giulia Diesel – keď ju miluješ, nie je čo...

TEST Alfa Romeo Giulia Diesel – keď ju miluješ, nie je čo riešiť

Foto: Jakub Šuplata

Hovorí sa, že láska je slepá. Keď prebehne iskra, tak už niet pomoci. Kúpa auta je naopak proces, pri ktorom by ste mali byť maximálne racionálny a pozerať sa hlavne na tie praktické ukazovatele. Alfa Romeo Giulia je výnimka, ktorá potvrdzuje pravidlo.

Ako správna žena, ktorá vás pripraví o všetko, Alfa Romeo Giulia je očarujúca. Až takým spôsobom, že sa na ňu len pozeráte a kocháte sa. Modernizácia priniesla iba drobné zmeny, ktoré urobili veľký rozdiel. Tie predné svetlá? Umenie. Pôsobí teraz moderne a agresívne.

[youtube https://www.youtube.com/watch?v=0ZQZ3BQXFMI]

Naviac sú aj funkčné, keďže poskytujú adaptívne diaľkové svetlá, ktoré funguje spoľahlivo. Vo výbave Veloce, ktorá sa ani neblíži vrcholnému „QVéčku“, vyzerá športovejšie než väčšina nemeckej konkurencie. A potom sú tu 19“ disky kolies, ktoré máte chuť vystaviť do galérie.

Vnútri je cítiť jej vek

Otvoríte dvere a príde studená sprcha, prvá hádka. Interiér totiž ani po facelifte jednoducho nestačí na konkurentov. 8 rokov je pre jeden model extrémne dlhá doba a tak je Giulia miernym časostrojom. Žiadne extra moderné vychytávky tu nehľadajte. Pre niekoho, kto chce meniť 80 možností ambientného osvetlenia pred každou jazdou, Giulia rozhodne nie je.

Pre človeka, ktorý chce iba šoférovať? Vitajte vo svojom novom aute. Žiadne rušivé elementy, prehľadné ovládanie a výborné spracovanie. Talianke výrazne zachránilo život, že infotainment k chodu auta v zásade vôbec nepotrebujete.

Foto: Jakub Šuplata
Miesta nemá na rozdávanie

Prvú krízu sme preskákali, ale nebola zďaleka posledná. Vnútorný priestor. Giulia má o 3 centimetre kratší rázvor, než BMW radu 3. Tým pádom sa 4 dospeláci s výškou nad 180 centimetrov do auta budú musieť natlačiť. Na druhú stranu, kufor má 480 litrov, čím drží štandard segmentu.

Pod kapotou veľa nevymyslíte

Motorová ponuka je tiež pomerne strohá, keďže na výber máte iba benzínový a naftový štvorvalec, ak nerátame V6 v Quadrifogliu. Benzín vám ponúkne atletickejších 280 koní, nafta menej vzrušujúcich 210 koní. Poteší spotrebou, ktorá sa konštantne držala pod siedmymi litrami, na diaľnici dokonca tesne nad šiestimi. Vyčítať mu musíme hlučnejší chod. Spojený je s 8-stupňovým automatom ZF, ktorý je skvelý a reálne mu nemôžeme vyčítať nič.

Foto: Jakub Šuplata
Divoká jazda, z ktorej nebudete vždy nadšený

Pri prvej jazde sa s Giuliou môžete buď navždy spojiť, alebo ju znenávidieť. Záleží iba na tom, kde sa s ňou veziete. V meste je kvôli veľkému polomeru otáčania pomerne nemotorná, tvrdšia a všetko vám nahovára, že ju máte zobrať na normálne cesty. Nie je to predsa presúvadlo z bodu A do bodu B. Nie, toto je šoférsky nástroj, ktorý aj s dízlom dokáže vyčarovať úsmevy.

Foto: Jakub Šuplata

470 Nm vás s dostatočnou silou potiahne zo zákrut a na istote pridá pohon všetkých štyroch kolies. Riadenie teraz dáva zmysel a viete predné kolesá smerovať na milimeter presne. Cítite nielen cestu, ale aj kopance, ktoré v najostrejšom režime rozdáva pri každom preradení. Na zamotanej okreske si vzájomne vyznávate veľmi vášnivé signály lásky.

[youtube https://www.youtube.com/watch?v=0ZQZ3BQXFMI]

Peniaze sú v tomto vzťahu dôležité

A ako to už býva, takéto milenky sú poriadne drahé. V základe štartuje od 48 990€, ak chcete diesel, musíte prejsť o dve výbavy vyššie a zaplatiť 51 490 €. Výbava Veloce je ešte o ďalších 2 500 € drahšia. Za svoje peniaze dostanete auto, ktoré vás bude štvať, ale budete ho milovať. Ak vyznávate tradičné hodnoty pri autách, lepší sedan nenájdete. Je to ten krásny analógový zážitok, ktorý je každým rokom vzácnejší. Ak na ňu máte, nebuďte všedný a dajte v živote šancu vášni. Občas to vie dopadnúť dobre.

TECHNICKÉ ÚDAJE

Alfa Romeo Giulia

Usporiadanie a počet valcov

radový – 4

Zdvihový objem

2 143 cm3

Max. výkon

154 kW / 210 k

Max. krútiaci moment

470 Nm

Palivo

nafta

Pohon

AWD

Prevodovka

8-stupňový automat

ROZMERY, HMOTNOSTI A OBJEMY

Dĺžka

4 650 mm

Šírka (bez spätných zrkadiel)

1 860 mm

Výška

1 411 mm

Rázvor náprav

2 820 mm

Pohotovostná hmotnosť

1 640 kg

Zrýchlenie 0-100 km/h

6,8 s

SPOTREBA (počas testu)

Mesto

7,1 l/100 km

Diaľnica

6,3 l/100 km

Okresky

6,1 l/100 km

Objem palivovej nádrže

52 l

CENA

Základná cena modelu

48 990 €

Cena testovanej verzie

53 990 €

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 4.2 / 5. Počet hodnotení 6

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJstartstop.sk
Predchádzajúci článokLimitované edície Jaguarov mieria do dražby
Nasledujúci článokPrekvapenie z Tokia, Honda Prelude je pripravená sa vrátiť