Domov News Nový Nissan GT-R: elektrina a 1360 koní?

Nový Nissan GT-R: elektrina a 1360 koní?

Foto: Nissan

Nissan na autosalóne v Tokiu prezentuje koncept Hyper Force. Plne elektrické vysokovýkonné superauto by pokojne mohlo byť novodobým GT-R.

Jadrom konceptu Hyper Force je elektrická hnacia sústava s celkovým výkonom rovných 100 kW (1360 koní). Silný prítlak, pokročilá forma technológie pohonu všetkých kolies Nissan e-4ORCE a ľahká karoséria s vysoko pevným karbónom sľubujú rýchle prejazdy zákrutami a výnimočnú ovládateľnosť na okruhoch aj kľukatých cestách. Vonkajší dizajn so svojimi širokými proporciami je zmesou elegantných kriviek a odvážnej geometrie. V celom dizajne sú zakomponované typické prvky, ako napríklad predné a zadné svetlá, ktoré vzdávajú hold modelu Nissan GT-R.

Nissan GT-R
Foto: Nissan

Exteriér dosahuje vysoký aerodynamický výkon, ktorý bol vyvinutý spolu s pretekárskym tímom NISMO a vytvára silný prítlak. Dvojvrstvová aerodynamická štruktúra pod prednou kapotou poskytuje silný prítlak a vysoký chladiaci výkon. Ľahké karbónové kolesá napomáhajú aerodynamike a chladeniu bŕzd.

Nissan GT-R
Foto: Nissan
Dva režimy jazdy

Koncept ponúka dva jazdné režimy „R“ (pretekanie) a „GT“ (grand touring). Grafické používateľské rozhranie mení farbu a zobrazenie podľa režimu a je navrhnuté tak, aby vodičovi okamžite zobrazovalo tie najpotrebnejšie informácie v súlade s jazdnými podmienkami. Tieto grafiky sú výsledkom spolupráce s Polyphony Digital. V režime R sa kabína rozsvieti na červeno a vytvára intuitívny kokpit sústredený okolo vodiča na podporu jeho koncentrácie. Panely na prístrojovej doske sa rozširujú smerom k priestoru na sedenie, aby zlepšili pocit z kokpitu okolo vodiča. Medzitým štyri obrazovky okolo volantu zobrazujú priľnavosť a teplotu pneumatík, tlak vzduchu, teplotu bŕzd, rozloženie výkonu a ďalšie informácie neoceniteľné pre jazdu na okruhu.

V režime GT sa kabína rozsvieti namodro a obrazovky okolo volantu sa vzdialia a zlúčia sa. Odpruženie a stabilizátory boli navrhnuté tak, aby sa dali ľahko ovládať na obrazovke počas jazdy. Sedadlá vodiča a spolujazdca sú vyrobené z ľahkých, vysoko pevných uhlíkových vlákien a sú vybavené štvorbodovými bezpečnostnými pásmi. Bezpečnosť hrá v rovnici tohto konceptu vozidla kľúčovú úlohu. Vďaka pokročilému autonómnemu riadeniu s radarom LIDAR a množstvu senzorov vyladených pre športovú jazdu je vozidlo navrhnuté tak, aby zaistilo vysokú úroveň bezpečnosti na verejných komunikáciách aj na okruhu.

Nissan GT-R
Foto: Nissan
Zábava v skutočnom aj virtuálnom svete

Príťažlivosť Nissanu Hyper Force zvyšuje zážitok z rozšírenej reality (AR) a virtuálnej reality (VR), ktorý umožňuje bezproblémovú jazdu v reálnom aj virtuálnom svete. Keď vozidlo zastaví, vodič môže použiť špeciálnu prilbu so slepými priezormi pre VR, ktorá umožňuje vstup do gamifikovaného zážitku z jazdy. Ten je doplnený o režimy umožňujúce preteky s časom alebo online preteky. Použitím skeletových priezorov pre AR môže vodič hrať proti svojim vlastným priateľom alebo dokonca profesionálnym digitálnym duchom vodičov na okruhu, čo používateľom umožňuje bezpečne presadiť svoje vodičské schopnosti na skutočných tratiach. Nissan GT-R by tak mohol preniesť súťaživosť do bezpečného a kontrolovaného prostredia.

Reveal! Nissan Hyper Force concept | #Nissan

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 4.3 / 5. Počet hodnotení 6

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJTS: Nissan
Predchádzajúci článokKoniec kolónam v Bratislave? Začali stavať projekt za milióny
Nasledujúci článokZ 10 na 80 % za 10 minút. Porsche zatieni neznáme MPV