Domov News Fabia so štvorkolkou? Audi prinieslo unikát

Fabia so štvorkolkou? Audi prinieslo unikát

Audi A1 Quattro bolo vo svojej prvej generácii unikátne malé auto s nadopovaným motorom a pohonom všetkých kolies. Ultimatívne športové autíčko doteraz brázdi cesty. Na predaj sa dokonca nájdu aj zachovalé kusy, avšak záujem oň je prekvapivo nízky. 

Audi A1 je postavené na koncernovej podvozkovej platforme, ktorú zdieľa napríklad aj s VW Polo alebo Škodou Fabia. Nepatrí síce medzi najpredávanejšie modely štyroch krúžkov, ale ak chce niekto vstúpiť do klubu Audi, so základnou cenou 22.110 eur ide o cenovo najprijateľnejšiu voľbu. Aktuálne je na trhu druhá generácia. Výkonové spektrum motorov siaha od 95 do 207 koní. To už je celkom slušná porcia na tak malé auto, poviete si. To je ale nič v porovnaní s prvou generáciou, ktorú v roku 2012 okorenila verzia Audi A1 Quattro. V Audi vyrobili iba 333 kusov tohto modelu, takže okrem zábavného malého auta mohli majitelia očakávať aj určitý stupeň exkluzivity a potenciál dobrej investície.

 

Malý čert

Dvojlitrový benzínový štvorvalec bol vyladený na 188 kW (256 koní) a maximálny krútiaci moment 350 Nm. Motor bol spojený so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou, ktorá prenášala krútiaci moment na všetky štyri kolesá prostredníctvom medzinápravovej spojky Haldex. Z 0 na 100 km/h vystrelilo Quattro za 5,7 sekundy. Vizuálne sa automobil snažil odkazovať na ikonické Audi Quattro, napríklad použitím bielych 18-palcových kolies. Sympatickými doplnkami bolo aj dvojfarebné zadné krídlo či dvojité koncovky výfuku.

Audi A1 Quattro
Foto: Audi

Interiéru Audi A1 quattro dominuje čierna. Sedadlá sú potiahnuté kožou Nappa s kontrastným červeným prešívaním. Športové sedadlá s výrazným bočným vedením majú integrované opierky hlavy a na zadnej strane nesú nápis quattro. Opierka pre ľavú nohu a kryty pedálov sú vyrobené z ušľachtilej ocele. Ručičky budíkov sú biele, otáčkomer červený a potrebné údaje sú vodičovi distribuované pomocou farebného displeja informačného systému. Dole sploštený volant takisto s červeným prešívaním nesie štítok so sériovým číslom vozidla. Hlavica radiacej páky je vyrobená z hliníka.

Aktuálne je na predaj jeden kúsok po servise s 90.000 najazdenými kilometrami vo Švédsku. Predáva sa približne za cenu nového auta, ale zatiaľ oň nikto neprejavil záujem. Snáď sa nájde niekto, kto ocení unikátnosť tohto modelu – športového hatchbacku s krátkym rázvorom, výkonným motorom, pohonom všetkých kolies a manuálnou prevodovkou. A priznajme si, ak by toto auto bolo oblečené do karosérie Fabie, minimálne v našich končinách by cena vystrelila azda na dvojnásobok.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokS elektromobilom najazdil 300.000 km, reakcia servisu šokovala
Nasledujúci článokRenault Kardian je štýlový crossover so slušnou výbavou