O najväčšej novinke z dielne SEATu sme písali nedávno, no až teraz sme mali oficiálnu príležitosť dostať sa s ním do osobného kontaktu. Aký je SEAT Tarraco naživo?

Prečo práve Tarraco? Model bol pomenovaný po stredomorskom antickom meste Tarragona, historickom a kultúrnom centre s inšpirujúcou historickou architektúrou. No na pomenovaní nového veľkého SUV zo Španielska sa podieľali obyčajní ľudia: v záverečnej fáze ankety #SEATseekingName hlasovalo vyše 140 000 fanúšikov značky.

Najnovší model, navrhnutý a vyvinutý v centrále značky SEAT Martorell (Barcelona) a vyrábaný v koncernovom závode v nemeckom Wolfsburgu, je tretím prídavkom v rámci ofenzívy modelov SUV španielskej značky: doplní menších bratov Atecu a Aronu. Zároveň ukazuje cestu, akou sa bude uberať dizajn budúcich modelov značky.

Tarraco je postavené na modulárnej platforme koncernu Volkswagen s priečne uloženým motorom, ktorá je známa pod skratkou MQB-A. Podvozok bude voliteľne vybavený adaptívnymi tlmičmi pruženia DCC (Dynamic Chassis Control) s prepínateľnými režimami. Na dĺžku má španielske SUV 4735 mm (Kodiaq pre porovnanie 4697 mm) a na výšku 1658 mm (Kodiaq 1655 mm).

Viac v článku:

Seat predstavuje novú vlajkovú loď a konkurenta pre Kodiaq: SUV Tarraco

Motorizácie

Benzín

1,5 TSI – 110 kW (150 k), v štandarde 6-stupňová manuálna prevodovka, pohon predných kolies;

2,0 TSI – 140 kW (190 k), v štandarde 7-stupňová dvojspojková automatická prevodovka DSG, pohon všetkých kolies 4 Drive.

Nafta

2,0 TDI – 110 kW (150 k), v štandarde 6-stupňová manuálna prevodovka, pohon predných kolies;

2,0 TDI – 140 kW (190 k), v štandarde 7-stupňová dvojspojková automatická prevodovka DSG, pohon všetkých kolies 4 Drive.

Zdroje: SEAT | startstop.sk