Červený lak karosérie, prívlastok GT, lakované plecháče a vrstva snehu! Tak začíname nový rok s modelom Kia Sportage

Štvrtá generácia obľúbeného slovenského SUV sa predáva ako teplé rožky. Pravdou však je že už budúci rok, teda vlastne tento rok, sa Sportage dočká faceliftu. Súčasná generácia prišla na trh v roku 2015, my sa dnes pozrieme na verziu GT-Line s naftovým motorom 1,7 CRDi v kombinácii s automatickou prevodovkou.

 

Myslím si, že dizajnu žilinského modelu sa netreba nijak zvlášť venovať. Vyjadrím len svoju myšlienku k prednej maske, ktorá mi v prípade tejto generácie príde ako proporčne nevyvážená. Pochvala však pôjde k tvarovaniu svetlometov a všeobecne k štvorici LED žiaroviek pripomínajúcich Porsche. Úprimne, tento prvok vo mne nespôsobuje rozruch ani pohoršenie, práve naopak, páčia sa mi! Sportage však ťahá za kratší koniec v prípade hlavných svetlometov, tie by už na dnešnú dobu mohli používať LED technológiu. Možno sa však dočkáme s príchodom faceliftu.

Pri exteriéri ešte chvíľu ostaneme, zimné obutie v podobe lakovaných plechových diskov vyzerá perfektne. Nikdy by mi nenapadlo, ako dobre môže vyzerať plechový disk. Kia to zobrala po svojom a originálne zimné obutie má svoj šmrnc a nemusí vám ho byť ľúto na posypané cesty.

 

Kia to s interiérom takmer vždy vedela, dôkazom je aj Sportage. Musím uznať, Sportage zvnútra vyzerá lepšie ako jeho brat Tucson. Aj keď falošné prešívanie na palubne doske by som si odpustil. Zapracovanie displeju infotainmentu mi vyhovovalo, rovnako ako kvalitné spracovanie sedadiel. V prípade našej GT-Line máte k dispozícii vyhrievané všetky štyri sedadlá. Sedadlá vpredu sú dokonca aj ventilované a nechýba ani vyhrievanie volantu.

Vnútorným priestorom sa nešetrilo, objem batožinového priestoru štartuje na úrovni 491 l a zväčšiť ho môžete až na hodnotu 1 480 l. Na zadných sedadlách si pokojne môžete preložiť aj nohu a sklon operadla si viete prispôsobiť. Vpredu nám zavadzala jedine vyčnievajúca výplň dverí v oblasti kolien.

 

Dynamické jazdné zážitky neočakávajte, 1.7 CRDi má síce slušných 104 kW, čiže 140 koní a krútiaci moment na úrovni 340 Nm, relatívne veľké SUV však treba aj rozhýbať. Motoru viac sedí diaľnica ako okresky. Rovnako aj podvozku, ten je síce komfortne naladený, no zákruty nie sú tou najobľúbenejšou disciplínou Sportage. Vozidlo sa v nich totiž vďaka vysokému ťažisku trochu nakláňa. V prípade nášho testovacieho týždňa by som uvítal aj pohon 4×4, hlavne pri stúpaní do zasneženého kopca.

 

Kombinácia so sedemstupňovou dvojspojkovou automatickou prevodovkou nie je zlou voľbou. Ale reakcia prevodovky by mohla byť o niečo rýchlejšia. Hlavne od spodných otáčok. Občas mi to prišlo, ako keby prevodovka rozmýšľala presne naopak, ako by som si to predstavoval, niekedy zbytočne držala motor vo vysokých otáčkach a inokedy sa jej zase nechcelo podradiť. Všetko však vyriešite manuálnym radením.

Spotreba radového štvorvalca sa ustálila na 7,4 l/100 km. Pri konštantnej diaľničnej rýchlosti však môžete hodnoty výrazne stiahnuť. Pokojne aj pod 6 litrov. Množstvo vnútorného priestoru, atraktívny vzhľad a ponúknutá výbava robia s nášho Sportage zaujímavú voľbu. Ak však požadujete vyšší výkon, odporúčam siahnuť po naftovom dvojlitri.

Zdroje: KIA | startstop.sk